2011-03-09, 00:09
Medlem
WeeMans avatar
Intressant att unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar. Det ska bli intressant att se huruvida pool-fansen intar samma hållning mot Suarez som verkar vara ett riktigt as. Själv tycker jag att man inte behöver försvara "sina" spelare i alla lägen.
Citera
2011-03-09, 00:47
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Intressant att unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar. Det ska bli intressant att se huruvida pool-fansen intar samma hållning mot Suarez som verkar vara ett riktigt as. Själv tycker jag att man inte behöver försvara "sina" spelare i alla lägen.

Vi vet ju att han är en jäkel på att filma och komma med tjuvnyp, han kan vartenda knep som finns verkar det som. Såg alla hur han drog Rafael i håret exempelvis efter hans fula tackling på Lucas? Det är nog ingen som kommer att försvara alla dessa tilltag, men det är naturligt att bli mer förbannad när ens eget favoritlag får en felaktigt dömd straff emot sig exempelvis. Man blir säkert argare när ens egen syster blir våldtagen också jämfört med om en random brud råkar ut för samma sak, men försvara det? Nej då, inte en chans.
Citera
2011-03-09, 01:18
Medlem
erzys avatar
Citat:
Arsenalfansen: "Eboue är en jävligt kul typ som nästan alltid filmar"
Citera
2011-03-09, 01:52
Bannlyst
Enligt Wenger är det dags för generationsväxling i Arsenal igen.
Citera
2011-03-09, 08:57
Medlem
Citat:
Intressant att unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar.
Jag undrar vilka du åsyftar där, de jag känner inkl mig själv har inga som helst problem att hålla med och tycka det är tragiskt att Nani spelar över så mycket som han gör. Men jag tänker INTE säga att killen filmer eller är en mes för att han gråter efter en tackling som Carragher gör.
Citera
2011-03-09, 16:26
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Det är väldigt blandat bland Unitedfansen, i alla fall om man hänger på Untiedforum, pratar med andra Unitedsupportrar etc. Vissa är givetvis otroligt enögda och slår på ögonlapparna, men många är raka motsatsen och avskyr Nani något enormt.
Jag är nog sådär lagom i mitten, jag ser att Nani filmar och försvarar det inte på något sätt, tvärtom tycker jag det är pinsamt när det sker. Men samtidigt ska det inte glömmas att han är oerhört utsatt och p.g.a den spelstil/speltyp han har är han ett tacksamt offer för tacklingar, "han slänger sig ju ändå". Jag tror (utan att ha emperi att luta mig emot) att han - likt Ronlado och andra spelare av den typen - får betydligt mer tacklingar som de inte får frispark för (men som de egentligen borde fått) än andra spelartyper. Där kan man givetvis hävda att de får skylla sig själv i.o.m att det va de som började filma, och hade de aldrig gjort hade de inte varit på det sättet. Men det kan man älta i långbänk, vad kom först, filmningen eller tacklingen?
Jag måste dock säga att jag till viss del förstår dem, vissa tacklingar som delas ut idag kan leda till (och leder till) allvarliga skador och i värsta fall fotbollsinvalidism, och när man se att det kommer en skruvdubbssula mot knäskålen är det fullt förståligt att de slänger sig åt sidan.
Citera
2011-03-09, 20:38
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Känns som ett bra tillfälle att kritisera Unitedfansen efter att Liverpools dito skämt ut sig något enormt efter matchen (med några få undantag)... Det som skrivits efter matchen från många poolfans är ju så efterblivet att man blir mörkrädd. Att man får hybris efter en trepoängare är en sak, men att lägga allt fokus på vilket svin Nani är och skriva att han får precis vad han förtjänar är stort... Vart du hittar att "unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar" är för mig en gåta, på samma sätt som tidpunkten i att kritisera honom är.

Tycker ofta man ser många idioter skriva här inne som Unitedsupportrar så det är inte konstigt att det dåliga ryktet kommer, men den här gången var "vi" åtminstone inte sämst.
Citera
2011-03-09, 21:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Känns som ett bra tillfälle att kritisera Unitedfansen efter att Liverpools dito skämt ut sig något enormt efter matchen (med några få undantag)... Det som skrivits efter matchen från många poolfans är ju så efterblivet att man blir mörkrädd. Att man får hybris efter en trepoängare är en sak, men att lägga allt fokus på vilket svin Nani är och skriva att han får precis vad han förtjänar är stort... Vart du hittar att "unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar" är för mig en gåta, på samma sätt som tidpunkten i att kritisera honom är.

Tycker ofta man ser många idioter skriva här inne som Unitedsupportrar så det är inte konstigt att det dåliga ryktet kommer, men den här gången var "vi" åtminstone inte sämst.

Kan mycket väl tänka mig att det är mig det syftas på som försvarade Nani. Jag förstår att folk ogillar honom men det hat som många uttrycker tycker jag är aningen överdrivet.
Citera
2011-03-09, 23:19
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Det som är så bra med en spelare som Torres är att han inte bara är en fotbollsspelare, han är också en produkt. Chelsea har inte haft den typen av spelare tidigare. En spelare som är väldigt kommersiellt gångbar och hjälper till att marknadsföra klubben över hela världen. Vi snackar om en spelare som sålde mer tröjor än Ronaldo då han spelade i Man U. Sett till vad Chelsea betalade för honom kommer klubben garanterat tjäna in beloppet. Säkert flera gånger om.

Hur det kommer se ut på planen återstår att se och det är såklart för tidigt att säga något om det än. Det har sett segt ut ett par gånger men glöm inte att han ska anpassa sig till ett nytt lag och dom till honom.

Hoppas han får göra debutmål på onsdag hemma mot Köpenhamn, tror fansen skulle lägga till lite extra i sina vrål om han skulle debutmåla den matchen och det skulle betyda mycket för honom, för att inte tala om hans självförtroende.

För övrigt tror jag Chelsea kommer göra en skitmatch mot City sen, troligtvis förlust. Alltid när man tror att Chelsea ska lyckas slå City så blir det alltid tvärt om, menmen.
Citera
2011-03-09, 23:28
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Hoppas han får göra debutmål på onsdag hemma mot Köpenhamn, tror fansen skulle lägga till lite extra i sina vrål om han skulle debutmåla den matchen och det skulle betyda mycket för honom, för att inte tala om hans självförtroende.

För övrigt tror jag Chelsea kommer göra en skitmatch mot City sen, troligtvis förlust. Alltid när man tror att Chelsea ska lyckas slå City så blir det alltid tvärt om, menmen.

Dom har ju haft lite svårt för City de senaste gångerna dom har mötts. Tror att Chelsea grejar det på hemmaplan.

Det kommer förhoppningsvis släppa för Torres snart, hade varit riktigt skönt nu lagom till slutspurten i ligan och CL.
Citera
2011-03-10, 06:13
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kan mycket väl tänka mig att det är mig det syftas på som försvarade Nani. Jag förstår att folk ogillar honom men det hat som många uttrycker tycker jag är aningen överdrivet.

Jag kan ha missat nat, men iprincip alla har ar ju overens om att Carra borde ha akt ut for sin tackling. Det tar ju dock inte bort det patetiska i att skutta upp, jaga domaren och sedan nar han far en hand pa axeln kasta sig ner och borja grata.

Aven for ett Unitedfan sa bor det ju finnas utrymme for att kritisera en spelare som visar upp ett sant beteende. Och nej, jag haller inte med de som tycker att det ar ratt at Nani. Alltid trakigt nar en spelare blir skadad.

Vad jag framforallt ville belysa var hur vanligtvis sansade skribenter gar i forsvarsstallning nar en Unitedspelare blir kritiserad.

Nani symboliserar ju tillsammans med Ronaldo & Pepe det Portugisiska landslag som representerar mycket av det som ar fel med dagens fotboll.
Citera
2011-03-10, 08:34
Medlem
Citat:
Jag kan ha missat nat, men iprincip alla har ar ju overens om att Carra borde ha akt ut for sin tackling. Det tar ju dock inte bort det patetiska i att skutta upp, jaga domaren och sedan nar han far en hand pa axeln kasta sig ner och borja grata.
Jag tog det i matchtråden och kan ta det här igen, varför är Nani patetisk när ingen nämner Suarez ? Suarez får en knappt synlig tackling men ligger ändå ner och snurrar med en hand runt fotleden, den andra slår han i gräsmattan för att påkalla allas uppmärksamhet hur ont han har. När ingen frispark, varning, utvisning utdelas så är det inga problem att springa igen. DET om något är patetiskt, inte att med en fet spricka i benet studsa upp på adrenalin och sedan inse vad som skett och då reagera på det. Nani är en liten teaterapa många gånger som sagt men som andra redan påpekat, välj tillfället när det passar och välj isf RÄTT spelare att klaga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in