Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Intressant att unitedfansen vidhåller att Nani är en trevlig typ som nästan aldrig filmar. Det ska bli intressant att se huruvida pool-fansen intar samma hållning mot Suarez som verkar vara ett riktigt as. Själv tycker jag att man inte behöver försvara "sina" spelare i alla lägen.
Det är väldigt blandat bland Unitedfansen, i alla fall om man hänger på Untiedforum, pratar med andra Unitedsupportrar etc. Vissa är givetvis otroligt enögda och slår på ögonlapparna, men många är raka motsatsen och avskyr Nani något enormt.
Jag är nog sådär lagom i mitten, jag ser att Nani filmar och försvarar det inte på något sätt, tvärtom tycker jag det är pinsamt när det sker. Men samtidigt ska det inte glömmas att han är oerhört utsatt och p.g.a den spelstil/speltyp han har är han ett tacksamt offer för tacklingar, "han slänger sig ju ändå". Jag tror (utan att ha emperi att luta mig emot) att han - likt Ronlado och andra spelare av den typen - får betydligt mer tacklingar som de inte får frispark för (men som de egentligen borde fått) än andra spelartyper. Där kan man givetvis hävda att de får skylla sig själv i.o.m att det va de som började filma, och hade de aldrig gjort hade de inte varit på det sättet. Men det kan man älta i långbänk, vad kom först, filmningen eller tacklingen?
Jag måste dock säga att jag till viss del förstår dem, vissa tacklingar som delas ut idag kan leda till (och leder till) allvarliga skador och i värsta fall fotbollsinvalidism, och när man se att det kommer en skruvdubbssula mot knäskålen är det fullt förståligt att de slänger sig åt sidan.