2011-03-05, 18:17
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr...X
Inväntar med spänning kommentarer från den enögda unitedfalangen här på forumet angående domarens insats i Arsenals match. I tisdags var det "domarskandal", Atkinson var PLs sämsta domare, domsluten jämnar minsann aldrig ut sig i titelracet etc. Så här i efterhand kan konstateras att Atkinsons och domarteamets insats inte ens var den sämsta denna vecka...
Fruktansvärd domarinsats idag igen, Arshavin var inte offside och den där knuffen skulle ha resulterat i straff. Jag är ändå överlycklig pga att jag är United fan. Jag är ingen snorunge som sitter och säger att matchen slutade 0-0 fair and square som många gjorde efter United - Chelsea. Dra inte alla över en kant.
Citera
2011-03-05, 18:32
Medlem
Det går inte att skylla på domaren idag även om de var svaga. Arshavin både situationerna är väldigt svårbedömda. Wenger borde istället få skulden då han startar med både Denilson och Diaby. Sen när han ser att det inte fungerar så byter han alldeles för sent, ett dubbelbyte i paus borde det varit.
Citera
2011-03-05, 19:17
Medlem
Mr...Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Arshavin va onside och det skulle varit straff/frispark (straff för knuffen, alt. frispark då armdragningen dessförinnan sker utanför straffområdet). Den mest enögda verkar vara du som tror att alla Unitedsupportrar är enögda och blundar för felaktiga domslut som drabbar andra. Domarinsatsen i dagens match var inte bra, men menar fortfarande att Atkinson var sämre och missade mer uppenbara saker. Offsidemissen i dagens match är exempelvis linjemannens fel och inte huvuddomaren.

Du får gärna citera mig vart jag påpekar att alla unitedfans är enögda.

Blir bara sorgligt när folk skriker vecka in och vecka ut hur "deras" lag konstant missgynnas av horribla domslut, som egentligen påverkar alla lag och som det inte går att göra någonting åt. Särskilt när domare i alla tider tagit felbeslut som haft negativ effekt på matchbilden för det ena laget.
Citera
2011-03-05, 19:19
Medlem
Citat:
Inväntar med spänning kommentarer från den enögda unitedfalangen här på forumet angående domarens insats i Arsenals match. I tisdags var det "domarskandal", Atkinson var PLs sämsta domare, domsluten jämnar minsann aldrig ut sig i titelracet etc. Så här i efterhand kan konstateras att Atkinsons och domarteamets insats inte ens var den sämsta denna vecka...
Ja, en av oss har i matchtråden redan sagt att Arsenal med en domare som kunde regelboken borde haft åtminstone 1-0. Men lite vad du missar här är att bägge sakerna är den assisterande domaren som missar / bedömer fel. I offsidefallet är det han som vinkar, hur domaren i det läget skall se "linjen" förstår jag inte, knuffen på ARshavin torde också vara mycket lättare att se från sidan.

Nu till Atkinson som i Luiz solklara stängning har 5m fritt synfält ifrån situationen, som i Zhirkovs fällning har fritt synfält - mao, han bör kunna avgöra bägge situationerna tämligen enkelt på korrekt sätt men lyckas på något sätt göra bägge två fel och på så sätt på egen hand ge Chelsea vinsten.

Edit: Det är ju just detta som vi påpekat gång på gång på gång, man är trött på att det inte avgörs på plan av lagen utan av killen i svart som ibland får saker rätt. Man borde kanske införa två stycken målområdesdomare samt två huvuddomare som har varsin planhalva som i handboll. Kommunikationen är ju tämligen enkel att fixa. En videodomare som i repris mkt snabbare kan ge ett exakt korrekt besked än en domare som skall mota bort ett helt lag med protesterande spelare.
Senast redigerad av Alannon 2011-03-05 kl. 19:22.
Citera
2011-03-05, 19:39
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Apropå domare, så kunde man ju verkligen inte se vad som fick domaren att döma 3-2 straffen till Fulham i slutet, Inte ens dom i studion kunde ju se vad det var som straffen dömdes för. Och det är ju ett beslut som kan vara ruggigt förödande för Blackburn i slutet av säsongen. Väldigt lite snack om det, men så är dom ju inget storlag heller.
Citera
2011-03-05, 19:54
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Du får gärna citera mig vart jag påpekar att alla unitedfans är enögda.
Sorry my bad, men du skrev den enögda Unitedfalangen och jag tycker det är väl överdrivet då jag menar att det finns väl så nyanserade supportrar här på forumet. Känns som det du skrev var skrivet i affekt och det var mer det jag ville påtala.

Citat:
Blir bara sorgligt när folk skriker vecka in och vecka ut hur "deras" lag konstant missgynnas av horribla domslut, som egentligen påverkar alla lag och som det inte går att göra någonting åt. Särskilt när domare i alla tider tagit felbeslut som haft negativ effekt på matchbilden för det ena laget.
Visst är det så, men - som jag påtalat flertalet gånger i tråden - det tråkiga är att man ska behöva acceptera de horribla domarbesluten bara för att de också drabbar andra och kommer jämna ut sig i längden. It makes no sense liksom. Varför acceptera en låg domarnivå? Jag välkomnar all (befogad) domarkritik, allt för att få till en ändring i domarsystemet. Har förståelse för om folk tycker det är gnälligt och drygt, men jag iaf jag tycker det är ett pris värt att betala om det leder till en bättre domarstandard i framtiden.
Citera
2011-03-05, 20:43
Medlem
preben12s avatar
Usch vad tråkigt City spelar. Det är synd att Wolves och Wigan med största sannolikhet kommer åka ur, de spelar åtminstone roligare fotboll än City. Kolarov-Toure-De Jong-Barry-Viera på mitten gör ingen människa glad, det mittfältet är tråkigare och mer destruktivt än Stokes under deras första säsong i PL.

Har de ens något eget spel? Känns som de förlitar sig på individuella prestationer från Balotelli, Tevez och Silva. De var utspelade av Wigan i 15-20 i början av andra halvlek på hemmaplan.

Om matchen:
*Richards skulle åkt ut, sett spelare som fått rött för betydligt mindre.

*City har tur i vanlig ordning på deras 1-0 mål. Vet inte vad Al Habsi gör där.
Citera
2011-03-05, 21:28
Bannlyst
Gäääässsspp.

Bara massa topplags fans här inne ju Var är alla fans till Wigan, Wolves, AV, Bolton osv osv..

Sjukt glad idag iallafall West Ham fortsätter spela ruggigt rolig anfallsfotboll vilket resulterar i 3-0 och vilken raket Mr Hammer skickar in i målet på 3-0 :O

Även om det gör ont att säga det så tycker jag lite synd om Arsenal som har otur med domaren vid knuffen men dom borde en då vinna matchen mot Sunderland hemma tycker man ju! Nu känns det som om det ska mycket till om Manchester United inte ska ta hem ligasegern...
Senast redigerad av Whippzz 2011-03-05 kl. 21:30.
Citera
2011-03-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whippzz
Gäääässsspp.

Bara massa topplags fans här inne ju Var är alla fans till Wigan, Wolves, AV, Bolton osv osv..

Här.
Citera
2011-03-05, 23:52
Medlem
TheBunks avatar
Tröttsamt det är att ha en (för) gammal talangscout/talangutvecklare som manager istället för en kompetent matchcoach. Ännu ett poängtapp som Wenger personligen är ansvarig för. Hur kan han få för sig att firma Diaby-Denilson ska kunna få igång ett mittfältsspel som manövrerar ut Sunderland? Precis som jag skrev i paus ville jag ha ut Denilson och få ner Wilshere i banan och Nasri in på Fabregas-positionen. Med 90 minuter av vettig elva på banan hade tre poäng inte varit några som helst problem. När en manager inte visar vilja att vinna eller förändra i tid hur ska då spelarna få vinnarinstinkt?
Citera
2011-03-06, 00:28
Medlem
devilzeuss avatar
Tror inte att ligatiteln är körd på något sätt för Arsenal i och med dagens match: Liverpool kan mycket väl vinna morgondagens drabbning och då har helt plötsligt Arsenal vunnit 1 pluspoäng mot Utd i nuvarande omgång. Sen håller jag ändå United som favoriter men det har mest med vinnarrutin att göra och inget annat.

För Tottenham är det enormt viktiga poäng som står på spel och de är så gott som tvingade till att ta full pott för att inte halka efter alltför mycket. Dessutom har Tottenham ett oerhört tufft schema i april som gör att laget gärna får ha lite fallhöjd till konkurrenterna då det får ses som osannolikt att de går igenom april obesegrade. Alltså är 12 poäng fram till City matchen den 12 april så gott som nödvändigt.
Citera
2011-03-06, 00:33
Medlem
Quorthons avatar
Hur många skador har Arsenal lyckas dra på sig inför returen mot Barcelona nu då? Vilka är borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in