2010-08-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Och det kan de inte göra med en till ungdom i laget? Har de så lite tillit på deras ungdomar att de inte vågar starta åtminstone en när dom ska spela ihop laget? Om de inte hade några planer på att involvera ungdomar under säsongen så är det väl förståeligt, annars mindre.

De mötte väl Ajax med nästan bara ungdomar för ett par veckor sedan?
Citera
2010-08-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
De mötte väl Ajax med nästan bara ungdomar för ett par veckor sedan?
Ja, och förlorade med 3-1. Jag vet att Chelsea har en del bra unga talanger, bla. Kakuta.
Jag tycker bara det är något underligt att dom inte vågar starta en av dessa unga talanger i en pre-season match.
Citera
2010-08-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ja, och förlorade med 3-1. Jag vet att Chelsea har en del bra unga talanger, bla. Kakuta.
Jag tycker bara det är något underligt att dom inte vågar starta en av dessa unga talanger i en pre-season match.

Det handlar ju förihelvete om att få spelare i matchform inför säsongen. Nu är det inte långt kvar tills säsongen drar igång. Vad är då viktigast, att få de som kommer att spela i matchform eller att några juniorer får chansen att visa sig i en försäsongsmatch ?
Citera
2010-08-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Det handlar ju förihelvete om att få spelare i matchform inför säsongen. Nu är det inte långt kvar tills säsongen drar igång. Vad är då viktigast, att få de som kommer att spela i matchform eller att några juniorer får chansen att visa sig i en försäsongsmatch ?
Självklart är det viktigt att få startspelarna i matchform, men det bör inte göra det omöjligt för en ungdom (nu snackar jag inte en 17-åring som går tillbaka till reserverna när säsongen börjar, utan en som kommer nöta bänken under säsongen i a-laget, typ sturridge?) att starta.
Jag tar united som exempel:
I gårdagens match mot Airtricity League XI (typ irland allstar-lag) så startade 6 spelare som vanligtvis inte gör det, varav 3 av de är unga talanger som vanligtvis inte startar matcher.
Citera
2010-08-05, 21:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Självklart är det viktigt att få startspelarna i matchform, men det bör inte göra det omöjligt för en ungdom (nu snackar jag inte en 17-åring som går tillbaka till reserverna när säsongen börjar, utan en som kommer nöta bänken under säsongen i a-laget, typ sturridge?) att starta.
Jag tar united som exempel:
I gårdagens match mot Airtricity League XI (typ irland allstar-lag) så startade 6 spelare som vanligtvis inte gör det, varav 3 av de är unga talanger som vanligtvis inte startar matcher.
Airtricity League XI och Hamburg. Kan du se skillnaden på dessa lag? Och sen har United haft fler matcher än CFC under försäsongen om jag inte har helt fel...
Citera
2010-08-05, 21:56
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Airtricity League XI och Hamburg. Kan du se skillnaden på dessa lag? Och sen har United haft fler matcher än CFC under försäsongen om jag inte har helt fel...
Antalet matcher kan man ju dock bestämma själv. Jag tror inte det är speciellt många klubbar som _inte_ testar ynglingar i försäsongsmatcher.
Citera
2010-08-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Självklart är det skillnad mellan de två lagen. Men hade inte du hellre velat se t.ex Sturridge i startelvan?
Någon gång måste man visa sin tillit till ungdomarna om man har några planer för dem, finns inte mycket bättre än en försäsongsmatch, bra motstånd eller inte.
Citera
2010-08-05, 23:18
Medlem
jaochss avatar
Chelsea har bara vunnit 1 match under pre-season. Undantaget matchen mot Hamburg så har ungdomarna matchas väldigt mycket från start. Mot Hamburg startade de flesta spelarna som kommer vara startspelare i ligan och spelet var väl okej i första halvleken innan alla byten som följde. Efter bytena bjöd Chelseaförsvaret på 2 mål, som de gjort under många av matcherna i pre-season. Klart det är bättre att vinna sina matcher men det finns ingen anledning att vara orolig. Bättre att bjuda på en massa mål nu än senare.
Citera
2010-08-05, 23:48
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Joe Cole var riktigt het i EL ikväll, honom kommer Liverpool få nytta av det är jag säker på. Det som behövts för hans del är en nytändning och den får han nu

Huang har nu officiellt lagt ett bud på Liverpool förresten, spännande
Citera
2010-08-06, 00:01
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Antalet matcher kan man ju dock bestämma själv. Jag tror inte det är speciellt många klubbar som _inte_ testar ynglingar i försäsongsmatcher.

Jag tycker dock en massa ungdomar har fått chansen. Dom som argumenterar anser att dom ska starta men vad är skillnaden att få andra halvleken? Både startspelarna och ynglingarna får 45 minuter...
Citera
2010-08-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Joe Cole var riktigt het i EL ikväll, honom kommer Liverpool få nytta av det är jag säker på. Det som behövts för hans del är en nytändning och den får han nu

Huang har nu officiellt lagt ett bud på Liverpool förresten, spännande

Vart är det rapporterat ?
Har väl inte vart ett knyst förutom en massa fram och tillbaka i pressen sedan han bekräftade att förhandlingar är pågående ?
Citera
2010-08-06, 00:17
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Vart är det rapporterat ?
Har väl inte vart ett knyst förutom en massa fram och tillbaka i pressen sedan han bekräftade att förhandlingar är pågående ?

Dom sa på BBC News för nån halvtimma sen att Huang nu bekräftat att han lagt ett bud, så det dyker nog upp både här och där snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in