2011-03-02, 01:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Men hur var det med Chelseas bortdömda mål? Allt gick så fort där så jag hann inte uppfatta vad som var fel, fanns det några tveksamheter kring det domslutet?
Citera
2011-03-02, 01:44
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Men hur var det med Chelseas bortdömda mål? Allt gick så fort där så jag hann inte uppfatta vad som var fel, fanns det några tveksamheter kring det domslutet?

Njae, det fanns det nog inte, men de flesta spelarna stannade upp vid avblåsningen och VDS hade garanterat räddar om han försökt.
Citera
2011-03-02, 04:24
Medlem
Swagsters avatar
Hoppas Arsenal kommer sätta press på ligaledarna genom att smiska Sunderland. Blir dock svårt att gå hela vägen till ligaseger om det inte ljusnar på skadefronten inom en snar framtid.
Citera
2011-03-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Njae, det fanns det nog inte, men de flesta spelarna stannade upp vid avblåsningen och VDS hade garanterat räddar om han försökt.

Tveksamt om han garanterat räddat en boll som går i backen och sen kryssribba in
Avblåsningen var lika töntig som de brukar vara i försvarande lags straffområde. Räcker ju att en försvarar lägger sig ner så blåser domaren, man får ju inte ens ha kroppslig kontakt längre verkar det som... Kamp om bollen finns inte.
Citera
2011-03-02, 08:34
Medlem
Jackandvincents avatar
Inget fel att döma straff i den situationen, benet är framme, snubben faller. Värre straffar har dömts. Detta betyder alltså att om Arsenal vinner resten av sina matcher i PL (inklusive den mot United) så tar de guldet, right?
Citera
2011-03-02, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackandvincent
Inget fel att döma straff i den situationen, benet är framme, snubben faller. Värre straffar har dömts. Detta betyder alltså att om Arsenal vinner resten av sina matcher i PL (inklusive den mot United) så tar de guldet, right?

Straffen är ytterst tveksam, dock är detta vardagsmat för United som fått åtskilliga feldömda straffar genom åren. Skulle pool vinna på Söndag samtidigt som Arsenal vinner sina matcher så är united helt plötsligt 2:a Spännande.
Citera
2011-03-02, 09:29
Medlem
mrPMLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackandvincent

Ja, isåfall vinner de med 2p
Citera
2011-03-02, 09:38
Medlem
Jackandvincents avatar
Arsenal har ligan i egna händer, kom iiiigeeeeen nuuuu!

Nej, klart att domaren inte behövde blåsa men han har inte fel när han gör det tycker jag. han fäller honom klart, men kanske inte med flit. Självklart klagar United fansen, skulle själv klagat om det hände Arsenal. Fast det betyder inte att jag skulle ha rätt
Citera
2011-03-02, 10:05
Medlem
Skönt med dessa små ljusglimtar i de här mörka tiderna. Såg själv inte matchen pga jobb. När jag ser repriserna från 101greatgoals(bättre än Viasat) så tycker jag personligen att domaren både kan blåsa eller inte blåsa för straff. Kul för guldstriden och bra för Chelseas chanser att ta en CL plats.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/chelsea-manchester-united-8639633/

ca 02:40 , Smalling sätter tydligt fram vänster knäet och Zhirkov faller LÄTT när han delvis springer in i honom. Känns för mig som en 50/50. Han ger honom en touch och han faller. Ingen touch och Zhirkov hade varit förbi.
Citera
2011-03-02, 10:17
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vad syns mer tydligt? Att han står stilla med benet? För inte rör han varken foten eller knät innan Zhirkov springer in i honom.

Det där är sånt jävla skitsnack! Visst, han kanske står stilla med benet - i en tusendelssekund, för det är så snabbt spelet går.

Det är nyttigt för alla att United ibland får lite emot sig.
Citera
2011-03-02, 10:45
Medlem
Att Unitedfansen ens har mage att klaga på ett domslut efter allt de får med sig jämt och ständigt, är för mig en gåta. Snorvalpar.
Citera
2011-03-02, 10:54
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Att Unitedfansen ens har mage att klaga på ett domslut efter allt de får med sig jämt och ständigt, är för mig en gåta. Snorvalpar.

Ja, jo, nog är det fel av Unitedfansen att klaga över ett domslut.
På samma sätt så är det fel av Poolfansen, fel av Arsenalfansen, fel av Chelseafansen, fel av R.Madrid och Barcelonafansen osv osv osv att klaga över ett domslut då alla lag får tveksamma domslut med sig så som dom får en del tveksamma domslut mot sig också.

Men är det inte en supporters fulla rätt att skrika sig hes över domslut som dom inte håller med om? Att vara opartisk är upp till experter och kommentatorer att vara under match.

Själv så tycker jag att det ska krävas en väldigt klar foul inom straffområdet för att domaren ska gå in och avgöra en toppmatch samtidigt som jag tycker att Luiz borde fått gå av planen tidigare än hans byte gjorde så att han lämnade matchen. Sure att det ska smälla men då ska iallafall bollen fortfarande vara i närheten av spelaren som man smäller in i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in