Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Hur kan du uppmuntra till sånt här? Domaren var ju inte ens så jävla dålig, jag skäms över att jag ens fortfarande diskuterar den här skiten men vafan, vad är det BRA med att klaga på domaren efter matchen? Matchen är slut och resultatet kommer inte påverkas ett skit, dessutom var inte detta i närheten av en "skandal".
Hade det varit Ancelotti som stod där efter matchen och sa att domaren var kass och fet så skulle jag skämmas som en bäver, om nu inte det verkligen var en domarskandal.
Ni får väl se till att hyra in er 12:e spelare till nästa mot Chelsea antar jag... (
http://www.epltalk.com/wp-content/uploads/2011/01/howard-webb.jpg)
Domaren var förbannat dålig och det va inte första gången. Jag uppmuntrar det då den dagen man inte vågar kritisera domslut och tar all skit som tilldelas, då tror jag vi är jävligt illa ute. Huruvida matchresultatet påverkas eller ej är ovidkommande, det är inte det jag är ute efter, det jag menar är att domare/domarkåren måste kunna ta kritik om de är kassa (särskillt om de är kassa upprepade gånger). Sen - som jag nämnde tidigare - ska kritiken kanske vara mer subtil och mindre sagd i mindre vredesmod.
Sen är ironin givetvis stor att du först försvarar en domare, för att i nästa sekund posta "Babel-bilden" på Webb.
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
är inte det här ett tydligt exempel på att det jämnar ut sig?
Utd har haft domarflyt mot pool(oshea & berba), pool klarade sig undan en straff mot chelsea och nu fick chelsea med sig några domslut mot united.
Vad gäller domarna så är ju pl's bäst i världen. Det finns inga att ersätta med. Problemet är ju att förebilder som fergie & wenger alltid skäller på domarna vilket gör alla domare till lovligt byte. Många ungfomsdomare lägger av pga skäll från enögda tränare och föräldrar och därmed blir basen att plocka från mindre.
Så den som vill ha bättre domare i pl ska ge fan i obefogat domargnäll på sin egen nivå...
Att det jämnar ut sig må så vara, men problemet är ju att något ska behövas jämnas ut över huvud taget. Som jag sagt innan - vänta på att motsåndaren ska få febeslut mot sig för att ens eget lag fick felbeslut mot sig i en annan match känns inte alls som en optimal lösning.
Att PL-domarna är bäst i världen kan diskuteras, men även om de skulle vara det så betyder det inte att den är bra för det. FA och andra domarförbund måste göra något för att höja standarden, om det sen är genom ny teknik, nya domare, fler domare eller vad det nu kan vara är jag inte rätt person att avgöra.