2011-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Helt sjukt. Chris Armstrong, Mark Bosnich och Adrian Mutu är de två enda PL-spelarna jag vet om som blivit dopningsavstängda. Missar dock säkert ett par jätteuppenbara...

Abel Xavier i Middlesbrough säsongen 2005/06.
http://en.wikipedia.org/wiki/Abel_Xavier
Citera
2011-03-04, 00:33
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Inte för jag kan droger eller så men det är väl en av de tyngre/farligare droger? Idioti. Vad är straffen i fotboll för dopingbrott? Två år som många andra sporter?

Heter du Rio Ferdinand så får du 4 månader men heter du Mutu får du 9 månader Skämt åsido så är det olika och det beror ju på att det är individuellt. Det kan vara drogmissbruk och då är det ju inte ngt som gynnar dig direkt.
Citera
2011-03-04, 00:48
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Heter du Rio Ferdinand så får du 4 månader men heter du Mutu får du 9 månader Skämt åsido så är det olika och det beror ju på att det är individuellt. Det kan vara drogmissbruk och då är det ju inte ngt som gynnar dig direkt.

8.

Ska bli intressant att se vad konsekvenserna blir i det här fallet.
Tycker för övrigt att det är väldigt märkligt hur dopingavstängningar kan vara individuella från fall till fall.
Varför inte bara ha ett klart och tydligt regelverk? Kan förstå om man vill skilja på t.ex. kokain kontra rent prestationshöjande preparat. Men X månader för preparat A, Y månader för preparat B etc.
Citera
2011-03-04, 01:07
Medlem
WeeMans avatar
är inte det här ett tydligt exempel på att det jämnar ut sig?

Utd har haft domarflyt mot pool(oshea & berba), pool klarade sig undan en straff mot chelsea och nu fick chelsea med sig några domslut mot united.

Vad gäller domarna så är ju pl's bäst i världen. Det finns inga att ersätta med. Problemet är ju att förebilder som fergie & wenger alltid skäller på domarna vilket gör alla domare till lovligt byte. Många ungfomsdomare lägger av pga skäll från enögda tränare och föräldrar och därmed blir basen att plocka från mindre.

Så den som vill ha bättre domare i pl ska ge fan i obefogat domargnäll på sin egen nivå...
Citera
2011-03-04, 01:35
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MORINHO
Crystal Meth enligt engelsk media.

Källa tack!!!
Citera
2011-03-04, 08:41
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Enligt Drogba själv så är det bara bs.. Han är lycklig i Chelsea och har allt behöver både på och utanför planen. Han är lycklig i klubben helt enkelt.. Du kan läsa mer på länken jag delar med mig

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/chelsea/8355047/Didier-Drogba-happy-at-Chelsea-despite-arrival-of-rival-striker-Fernando-Torres.html

Låter bra , man vill ju ej förlora Didier.
Citera
2011-03-04, 11:09
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Hur kan du uppmuntra till sånt här? Domaren var ju inte ens så jävla dålig, jag skäms över att jag ens fortfarande diskuterar den här skiten men vafan, vad är det BRA med att klaga på domaren efter matchen? Matchen är slut och resultatet kommer inte påverkas ett skit, dessutom var inte detta i närheten av en "skandal".

Hade det varit Ancelotti som stod där efter matchen och sa att domaren var kass och fet så skulle jag skämmas som en bäver, om nu inte det verkligen var en domarskandal.

Ni får väl se till att hyra in er 12:e spelare till nästa mot Chelsea antar jag... (http://www.epltalk.com/wp-content/uploads/2011/01/howard-webb.jpg)
Domaren var förbannat dålig och det va inte första gången. Jag uppmuntrar det då den dagen man inte vågar kritisera domslut och tar all skit som tilldelas, då tror jag vi är jävligt illa ute. Huruvida matchresultatet påverkas eller ej är ovidkommande, det är inte det jag är ute efter, det jag menar är att domare/domarkåren måste kunna ta kritik om de är kassa (särskillt om de är kassa upprepade gånger). Sen - som jag nämnde tidigare - ska kritiken kanske vara mer subtil och mindre sagd i mindre vredesmod.

Sen är ironin givetvis stor att du först försvarar en domare, för att i nästa sekund posta "Babel-bilden" på Webb.
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
är inte det här ett tydligt exempel på att det jämnar ut sig?

Utd har haft domarflyt mot pool(oshea & berba), pool klarade sig undan en straff mot chelsea och nu fick chelsea med sig några domslut mot united.

Vad gäller domarna så är ju pl's bäst i världen. Det finns inga att ersätta med. Problemet är ju att förebilder som fergie & wenger alltid skäller på domarna vilket gör alla domare till lovligt byte. Många ungfomsdomare lägger av pga skäll från enögda tränare och föräldrar och därmed blir basen att plocka från mindre.

Så den som vill ha bättre domare i pl ska ge fan i obefogat domargnäll på sin egen nivå...
Att det jämnar ut sig må så vara, men problemet är ju att något ska behövas jämnas ut över huvud taget. Som jag sagt innan - vänta på att motsåndaren ska få febeslut mot sig för att ens eget lag fick felbeslut mot sig i en annan match känns inte alls som en optimal lösning.

Att PL-domarna är bäst i världen kan diskuteras, men även om de skulle vara det så betyder det inte att den är bra för det. FA och andra domarförbund måste göra något för att höja standarden, om det sen är genom ny teknik, nya domare, fler domare eller vad det nu kan vara är jag inte rätt person att avgöra.
Citera
2011-03-04, 14:04
Bannlyst
Redan på Söndag eftermiddag förväntar jag mig ett antal PM som ber om ursäkt och som talar om hur rätt jag hade efter Liverpools seger över United. Gissa om de kommer leka sönder Uniteds försvar och jag gillar inte alls Liverpool men så kommer det bli.
Undrar om några United-fans här noterat den kampanj mot United som Viasat men framför allt kanalen Premier League HD bedrivit den senaste veckan mot er klubb?
Jag som neutral har sett sånt förr och även mot andra klubbar men detta tog nog priset och jag tog faktiskt illa vid mig av det. Världens bästa liga har världens sämsta domare och världens sämsta special-kanal för att bevaka ligan. Jag kommer inte se eller lyssna på några studioprogram efter det här utan se matcherna bara utan överflödiga kommentarer och tips från folk med en smutsig agenda. Synd att denna liga som jag avgudat sedan 70-talet blivit så nedsmutsad av bebisar och dåliga förlorare som ännu är bittra över framför allt Uniteds framgångar men även kan vara det mot andra klubbar för stunden.
Sist undrar jag hur många skjort och jackknappar som den där Matinez spränger loss per säsong. Han har verkligen gett slim fit-kläderna ett ansikte och jag trodde han behövde större kostym för att få plats med sitt uppsvällda ego.
Grattis alla Arsenal-fans till ligaguldet men det var kul att Birmingham vann Ligacupen eftersom jag träffat Sebastian Larsson och vet vilken ödmjuk och avslappnad kille han är. Det kändes stort att den lilla klubben fick vinna något och kampen med Villa känns rätt spännande.
Citera
2011-03-04, 14:38
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer Webb någonsin få döma en United match igen? Efter matchen mot liverpool har han väl inte dömt en united match
Citera
2011-03-04, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Källa tack!!!

Bantningspiller

http://www.fotbollskanalen.se/1.2040765/2011/03/04/toure_avstangd_for_dopning_tog_tabletter_for_att_g a_ner_i_vikt
Senast redigerad av Vapendragare 2011-03-04 kl. 14:47.
Citera
2011-03-04, 14:51
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Redan på Söndag eftermiddag förväntar jag mig ett antal PM som ber om ursäkt och som talar om hur rätt jag hade efter Liverpools seger över United. Gissa om de kommer leka sönder Uniteds försvar och jag gillar inte alls Liverpool men så kommer det bli.
Undrar om några United-fans här noterat den kampanj mot United som Viasat men framför allt kanalen Premier League HD bedrivit den senaste veckan mot er klubb?
Jag som neutral har sett sånt förr och även mot andra klubbar men detta tog nog priset och jag tog faktiskt illa vid mig av det. Världens bästa liga har världens sämsta domare och världens sämsta special-kanal för att bevaka ligan. Jag kommer inte se eller lyssna på några studioprogram efter det här utan se matcherna bara utan överflödiga kommentarer och tips från folk med en smutsig agenda. Synd att denna liga som jag avgudat sedan 70-talet blivit så nedsmutsad av bebisar och dåliga förlorare som ännu är bittra över framför allt Uniteds framgångar men även kan vara det mot andra klubbar för stunden.
Sist undrar jag hur många skjort och jackknappar som den där Matinez spränger loss per säsong. Han har verkligen gett slim fit-kläderna ett ansikte och jag trodde han behövde större kostym för att få plats med sitt uppsvällda ego.
Grattis alla Arsenal-fans till ligaguldet men det var kul att Birmingham vann Ligacupen eftersom jag träffat Sebastian Larsson och vet vilken ödmjuk och avslappnad kille han är. Det kändes stort att den lilla klubben fick vinna något och kampen med Villa känns rätt spännande.

Spelar Carrol tillsammans med Suarez så tror jag att Liverpool kommer bli riktigt vassa framöver. Variera med inlägg och djupled med 2 så bra spelare kan nästan bara bli bra.

Vet faktiskt inte hur utgången på matchen kommer se ut... Intressant!
Citera
2011-03-04, 15:45
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Tittade inte på studion så vad var det som hände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in