Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Snart tar ju OPLC beslut om Olympiska arenan. West Ham eller Tottenham? Vad tycker ni FBare ock speciellt "fans" från Tottenham ock West Ham?
Som Tottenham-fan är jag rejält kluven. Dels innebär en eventuell flytt till arenan att Tottenham kan haka på toppklubbarna och deras inkomster, vilket genererar mer pengar till klubben och de kan utmana i toppen år efter år. Dessa inkomster gör att spetsspelare kan behållas (Modric, Bale exempelvis) och nya stjärnskott kan lockas av att spela i klubben.
Å andra sidan är norra London Tottenhams ursprungliga hemvist, en flytt skulle innebära att klubben förlorar sin identitet. Begreppet "Pride of north London" är därmed ett minne blott. Vad kommer hända med varumärket Tottenham vid en flytt, exempelvis.
Jag har varit Spurs-fan sedan 1991 och som de flesta känner till så har åren från dess och fram till år 2008 inte varit någon framgångssaga för klubben, en Tottenhamsupporter har alltid fått höra att klubben har potential men ändå har de inte levt upp till experternas tippningar. Nu med förra säsongens fjärdeplats och medföljande Champions League-spel har åtminstone jag fått blodad tand av Tottenhams närvaro i de stora sammanhangen. Jag vill ha mer av den varan och lutar mest åt att klubben ska flytta till den nya arenan. 100% övertygad är jag dock inte.