2011-02-13, 06:01
  #5929
Medlem
Funkydudes avatar
Nu är jag visserligen ingen United-supporter men jag måste ändå få gnälla lite på gårdagens "supermål"

Är det bara jag som inte tycker att liknande mål (cykelsparkar/bicicletas) är så jävla snygga? Rent tekniskt är de ju sjuuukt svåra att få till så hatten av men enligt mig kan ett sådant mål aldrig bli "årets mål". Varken i PL eller Gud förbjude Europa. Nästan alla reagerar: "Wow, vilket jävla mål, lätt det snyggaste den här säsongen" så fort någon gör något liknande.

Personligen gillar jag "lagmål" där bollen går som på ett snöre och nästan passas in över mållinjen. Jag tycker fan minst ett mål Barcelona gör per match är snyggare än Rooney´s (då är jag inte Barca-fan heller). Det är samma sak med dribblingsräder från egen planhalva, jag går inte igång på det Ett stenhårt långskott är aldrig fel men om jag får välja är ett riktigt "passningsmål" flera gånger snyggare än Rooney´s cykelspark. Detta gör ju inte hans fullträff till ett skitmål, det är som sagt jävligt svårt att få till

Det jag undrar är om andra tycker/tänker som jag eller om jag på det här området är helt unik. För nog fan kommer det där målet vevas då säsongen 2010/2011 sammanfattas.
Citera
2011-02-13, 08:44
  #5930
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Nu är jag visserligen ingen United-supporter men jag måste ändå få gnälla lite på gårdagens "supermål"

Är det bara jag som inte tycker att liknande mål (cykelsparkar/bicicletas) är så jävla snygga? Rent tekniskt är de ju sjuuukt svåra att få till så hatten av men enligt mig kan ett sådant mål aldrig bli "årets mål". Varken i PL eller Gud förbjude Europa. Nästan alla reagerar: "Wow, vilket jävla mål, lätt det snyggaste den här säsongen" så fort någon gör något liknande.

Personligen gillar jag "lagmål" där bollen går som på ett snöre och nästan passas in över mållinjen. Jag tycker fan minst ett mål Barcelona gör per match är snyggare än Rooney´s (då är jag inte Barca-fan heller). Det är samma sak med dribblingsräder från egen planhalva, jag går inte igång på det Ett stenhårt långskott är aldrig fel men om jag får välja är ett riktigt "passningsmål" flera gånger snyggare än Rooney´s cykelspark. Detta gör ju inte hans fullträff till ett skitmål, det är som sagt jävligt svårt att få till

Det jag undrar är om andra tycker/tänker som jag eller om jag på det här området är helt unik. För nog fan kommer det där målet vevas då säsongen 2010/2011 sammanfattas.

Jag tror att det alla går igång på (inklusive mig själv) är att det är en väldigt förhöjd enskild prestation.
Om man ska kunna ge ut ett pris som årets mål eller liknande så känns det som att det måste vara en individ som får priset och inte ett helt lag eller 5-6 spelare tillsammans, även om jag kan hålla med dig om att ett perfekt lagmål kan vara snyggare än en hel del mål som nämns som "Årets mål" eftersom det är så många olika faktorer som måste klaffa perfekt för att det ska nå sitt mål.

Men i Rooneys fall så gör han en sak i en av säsongens viktigaste match som inte speciellt många klarar av på en träning när hela situationen är uppbyggd för att vara perfekt för att träna på just det konststycket, något som (för mig iallafall) gör det till ett helt otroligt och magiskt mål.
Citera
2011-02-13, 09:21
  #5931
Medlem
SvenErlandssons avatar
Personligen är jag mest överraskad att City faktiskt såg ut all vilja ta poäng vilket de inte ville mot Arsenal.
Citera
2011-02-13, 09:39
  #5932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Samtidigt har inte Brown varit så kass som mittback som du försöker få det till. Mittback är ju hans naturliga position.
Jag må ha blandat ihop personerna (var inget riktigt mot dig personligen då du oftast har vettiga synpunkter) men jag kommer aldrig någonsin anse Wes som en bra mittback. Han var vår bäste spelare en säsong när han var högerback.

På tal om Smalling, han trycker verkligen ner mina dåliga ord om honom i käften gång på gång. Ruskigt bra igår
Citera
2011-02-13, 11:37
  #5933
Medlem
mrrandom14s avatar
Tror på en United-seger ivår
Citera
2011-02-13, 11:52
  #5934
Medlem
TheBunks avatar
Hade varit ännu snyggare om Rooney träffat med vristen.
Citera
2011-02-13, 11:58
  #5935
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Att slå Blackburn (1-0), Bolton (2-1) och Sunderland (2-1) utan Modric, Hudds, King, Woodgate, Bale, Van der Vaart (utgick mot Bolton), Kaboul och Woods (var med på bänken idag men oerhört tveksam till hans faktiska möjlighet till spel) är jävligt starkt. Frågan är om spurs klarar av att ladda om till på tisdag, man har inte alls den bredden på truppen som top4 och det känns som att Milan borta med Bale borta och Modric och VDV tveksamma kan bli en övermäktig uppgift för ett spurs utan Champions League-rutin. Vad tror ni?

Jo, lite beroende på hur det går med Modric och VdV så handlar väl bortamatchen för Spurs mest om att få med sig ett resultat som håller åttondelen vid liv. Hemma på WHL kan dom en riktigt, riktigt bra dag toffla till Milan rejält så skulle dom förlora med tex 1-2 borta så är det ett rätt bra resultat.
Citera
2011-02-13, 12:06
  #5936
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Jag må ha blandat ihop personerna (var inget riktigt mot dig personligen då du oftast har vettiga synpunkter) men jag kommer aldrig någonsin anse Wes som en bra mittback. Han var vår bäste spelare en säsong när han var högerback.

På tal om Smalling, han trycker verkligen ner mina dåliga ord om honom i käften gång på gång. Ruskigt bra igår
Nej jag håller med om att han inte varit någon vidare mittback på länge men det beror väl framförallt på att han sällan fått spela på den positionen. Han var väldigt väldigt lovande i unga dar och hade en väldigt bra period som mittback tills skadebesvären började komma.

Ja, Smalling var felfri igår. Man ska inte hypa upp honom för mycket men jag tycker man ser Ferdinand-potential i honom.
Citera
2011-02-13, 13:13
  #5937
Medlem
mrrandom14s avatar
Målet var rätt skapligt även om han träffade bollen på benskyddet...
Citera
2011-02-13, 16:32
  #5938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Personligen är jag mest överraskad att City faktiskt såg ut all vilja ta poäng vilket de inte ville mot Arsenal.
Dom såg betydligt hungrigare ut mot United än mot oss det håller jag med om. En av anledningarna är nog att det är en match av derbykaraktär och fansen accepterar inte en förlust oavsett vilket lag United har på banan. Ett kryss mot Arsenal var dom väldigt nöjda med men en pinne mot United hade nog inte varit lika bra. I allafall inte för fansen, Mancini tänker annat.

Sen så känner jag att jag måste försvara mig lite när jag skrev min "startelva". Jag tror nog jag skrev att jag utgick ifrån att alla var friska och krya samt i form. Och en Almunia i form har vi sett göra stordåd men som det är i NULÄGET så är polacken #2 våran första keeper med Fabianski strax bakom sig. Dock är jag lite orolig över hur han kommer sköta sig mot Barca, men han klarade ju av United felfritt.
Citera
2011-02-13, 18:16
  #5939
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Detta är nog första gången på bra länge som jag oroar mig om att Chelsea ska lyckas nå CL-plats.
Citera
2011-02-13, 18:21
  #5940
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Dom såg betydligt hungrigare ut mot United än mot oss det håller jag med om. En av anledningarna är nog att det är en match av derbykaraktär och fansen accepterar inte en förlust oavsett vilket lag United har på banan. Ett kryss mot Arsenal var dom väldigt nöjda med men en pinne mot United hade nog inte varit lika bra. I allafall inte för fansen, Mancini tänker annat.

Sen så känner jag att jag måste försvara mig lite när jag skrev min "startelva". Jag tror nog jag skrev att jag utgick ifrån att alla var friska och krya samt i form. Och en Almunia i form har vi sett göra stordåd men som det är i NULÄGET så är polacken #2 våran första keeper med Fabianski strax bakom sig. Dock är jag lite orolig över hur han kommer sköta sig mot Barca, men han klarade ju av United felfritt.
Om jag ska vara helt ärligt är målvaktsfrågan det jag är mest orolig för.. Känns som om vi behöver någon riktigt stabil där, typ en Lehmann eller Seaman.

Våran ineffektivitet skrämmer mig. Att Walcott missar de chanserna han gör ska inte hända, bränna två öppna mål i en och samma match håller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in