2011-02-06, 19:23
Medlem
QEX13s avatar
Jag kan garantera er nu att Liverpool kommer ta fjärdeplatsen, samt kommer även vinna CL nästa säsong. Det är en av de inneboende lagarna i vårat universum, att den spelare som går från ett lag till ett annat, bara för att få vinna det där jävla CL, då kommer den spelarens tidigare lag att vinna istället (som t ex Zlatan, Barcelona - Inter).

Så haha, Torres.

Det kommer bli en spännande vår...
Citera
2011-02-06, 19:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Ni? Jag kan inte direkt påstå att jag supportar Chelsea, men ser de hellre vinna än Liverpool.

Då ber jag verkligen om ursäkt
Citera
2011-02-06, 19:26
Medlem
DonMiguels avatar
Torres till Chelsea som missar CL? Oh the irony!
Citera
2011-02-06, 19:30
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Torres till Chelsea som missar CL? Oh the irony!

Mjo så kan man också tänka

Dock tror jag att Chelsea kommer spela upp sig, Speciellt mot de sämre lagen där dom egentligen lekte igenom varje match fram tills november.
Citera
2011-02-06, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Oj, har du missat 18 års gränsen på FB?

Skön match, härlig vinst. Liverpool fansen var riktigt bra matchen igenom.

Nej, jag har blivit tillräckligt gammal för att lära mig att inte uppskatta den grisfotboll Liverpool spelar. Med dina resonemang kan man tro att du inte ens hamnat i pubertetsåldern än, no offence.
Citera
2011-02-06, 19:50
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Nästa match för Chelsea i ligan är Fulham borta och sedan Birmingham hemma, bör bara 6 av 6 möjliga poäng.

City möter United borta nästa match där dem troligtvis kommer tappa poäng.

Tottenham möter Sunderland borta, sedan Blackpool borta och sedan Arsenal. Tre matcher där Tottenham mycket väl kan tappa en del poäng.

Sen ska Chelsea möta både City och Tottenham hemma och dem ska väl även möta varandra.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta men jag tror på mitt lag den här gången, CL är fan ett måste nästa säsong!
Citera
2011-02-06, 19:51
Medlem
Trumpeters avatar
Känns bra att Liverpool börjat plocka lite poäng och avancerar i ligan.
Citera
2011-02-06, 19:58
Medlem
Oj vilken skön seger. Som jag skrev tidigare i tråden hade jag det på känn, även om logiken sa att Chelsea skulle ta detta.

Reflektioner:

* Torres påminde mycket om hur han såg ut i VM, nämligen osynlig. Maxi spelade fram honom på gammal rutin, men i övrigt var det tunnsått med bollkontakt. Han är en fantastisk spelare, men jag har lite på känn att han inte kommer lyckas i Chelsea. Han kommer bort ur matcherna för mycket när han tvingas trängas med anfallskollegor. Treudden med Anelka, Drogba och Torres tror jag inte alls på. Med det sagt kommer han givetvis göra ett par mål nu under våren.

* Pools defensiv var i det närmaste fläckfri. I första halvlek tappade man boll helt i onödan när Chelsea krympte ytorna, vilket också skapade de värsta farligheterna. Lucas var den värsta syndaren. Efter 0-1 och Chelsea av naturliga skäl fick mer tryck stängde man dock butiken, släppte nästan inte till nånting. Det är inte alla lag som klarar det på the Bridge.

Gerrard var riktigt bra i första, men kom bort lite ur spelet i andra. Överglänste Lampard helt klart.

* Glen Johnsons tryckare på Ivanovic - han försöker störa Ivanovic i upphoppet genom att ge honom en liten touch. Alla försvarare på den här nivån gör det, tyvärr. Dock var den alldeles för stark och tydlig, en annan domare hade lätt kunnat blåsa straff där. Skönt att det inte blev det, hade vart så tråkigt att släppa in en kvittering på ett sådant sätt efter den fina insatsen.

* Som Poolfan är jag tacksam för att Ivanovic och Cech samarbetade riktigt dåligt idag. Först i slutet på första, där Cech antingen inte skriker att han vill ha den, eller att Ivanovic skiter i det. Sedan vid målet då Cech backar ur situationen och den rinner vidare till Meireles.

* Kelly börjar mer och mer se ut som en man för framtiden. Trygg i spelet med boll, bra defensivt och så lugn. Han kommer aldrig bli någon modern ytterback, men han är definitivt mer Agger än Carragher i spelet med boll. Lovar gott.

* Satan så bra Essien är. Grym defensivt och även bra offensivt. Utan honom hade det blivit jobbigt att ställa upp med Anelka Drogba Torres, inte direkt hemjobbar-killarna.

Totalt sett en rättvis seger tycker jag. Pool skapade bästa chanserna (Maxi, Fabio, Meireles). Nu hoppas jag att man ställer upp lite mer offensivt och vågar styra spelet, och framför allt vinner - mot Wigan hemma om en vecka.
Citera
2011-02-06, 20:15
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Nästa match för Chelsea i ligan är Fulham borta och sedan Birmingham hemma, bör bara 6 av 6 möjliga poäng.

Tottenham möter Sunderland borta, sedan Blackpool borta och sedan Arsenal. Tre matcher där Tottenham mycket väl kan tappa en del poäng.

Sen ska Chelsea möta både City och Tottenham hemma och dem ska väl även möta varandra.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta men jag tror på mitt lag den här gången, CL är fan ett måste nästa säsong!

Konstigt nog så håller man faktiskt på United. Efter dagens förlust så känns en så annars solklar CL plats väldigt hotad.

Men tror verkligen Chelsea kommer spela upp sig. Jobbigt att få spela med en ny formation mot ett lag som Pool.
Citera
2011-02-06, 20:21
Medlem
olllies avatar
Lucas Leiva
Citera
2011-02-06, 20:31
Medlem
pontatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Lucas Leiva

Underbart!
Så mycket skit och skäll han har fått de senaste säsongerna. Vilken karaktär han har visat som har kommit tillbaka och varit en av Liverpools bästa spelare den här säsongen. Funderar fan på att beställa en tröja med Lucas namn på..
Citera
2011-02-06, 20:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen

Datum för Spurs-arsen*l är inte spikat ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in