2011-01-24, 23:01
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Ian Holloway är väl alltför skön. Vi behöver fler av honom. Hans senaste (?) utspel:

http://fotboll.expressen.se/internationellt/1.2301639/holloways-sagning-av-liverpool-skamligt

Han har ju så rätt också. Med all rätta en legend på youtube. Om han någon gång slutar med fotboll hoppas jag på en karriär som komiker.

Han har helt rätt inställning, en underbar personlighet. Och Blackpool är som sagt ett väldigt charmigt lag.

Chelsea verkar vara tillbaka, synd för dom att de tappade precis allt under formsvackan.
Citera
2011-01-24, 23:09
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Skönaste vinsten på länge av den anledningen att Chelsea faktiskt utnyttjar sina chanser ordentligt, väldigt skönt att Drogba, Malouda, Anelka och Ramires för den delen får göra mål, de herrarna behöver självförtroende.
Citera
2011-01-25, 02:09
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Steven Pienaar tror jag debuterade för Tottenham, helt suverän insats, där har dom gjort en kanonvärvning. Han löste alla situationer med outstanding skicklighet. Samspelet med Luka Modric & Rafael Van der Vaart satt direkt precis som om de alltid lirat ihop.

Tottenham har ju ett nästan magiskt offensivt garde nu med Pienaar, Van der Vaart, Modric, Lennon & Defoe. Kreativiteten fullkomligt flödade men Newcastles mittfält & försvar stod upp riktigt bra. Kevin Nolan, Danny Guthrie, Joey Barton & Jonás Gutierrez är inget man leker bort. Försvaret med Fabricio Coloccini i spetsen plockade det mesta.

Pienaar kommer Spurs helt klart ha nytta av, men jag tror dom hade haft mer nytta av en anfallare. Nu har de ett gäng rätt jämnbra okej PL-forwards i Crouch, Pavlychenko, Defoe och Keane (om man inte räknar VdV dit). Crouch står ju för en extra dimension med huvudspelet, framförallt i assistrollen på bortre stolpen, och Defoe är en pålitlig målskytt. Men jag tycker Harry borde skicka iväg Pavlychenko och Keane och köpa en riktig kvalitetsstriker, och då en med lite speed i djupled som funkar med Tottenhams snabba omställningar. Men ett mittfält av rang, det har dom jävlarna numera.

Sen återstår det ju att se vad man får ut av Bale på vänsterbacken och Pienaar framför, om nu Redknapp tänkt sig spela så. Bale är väl iofs löjligt vältränad så han orkar väl kuta upp och ner, för jag tror Spurs behöver hans förmåga att komma runt ytterbacken och slå sina grymma inlägg.
Citera
2011-01-25, 10:50
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nej det stämmer naturligtvis, även om det vore rätt dumt, kan jag tycka spontant. Åtminstone att göra sig av med båda som har rutin och i grunden är bra spelare.

Jag tycker personligen att Arshavin tillför mycket mer än vad Rosicky gör, dels för att Rosicky är borta större delen av säsongerna och för att Arshavin är en mer kreativ spelare.
Jag tycker ändå att spelare som Wilshere och Vela, som är tänkta ersättare till dessa två, har tillräckligt med kompetens och erfarenhet för att ta deras platser. Kanske inte Vela, men Wilshere är helt klart en man för startelvan.
Citera
2011-01-25, 11:50
Bannlyst
Bänkade mig för ovanlighetens skull för att se Bolton igår och tänkte att de ju hade vart rätt bra denna säsong. Hade dock i skallen minnet av att de likt Blackburn och Everton och några fler endast gör bra matcher där de ger allt hemma mot Manchester United. Som vanligt la de sig pladask på rygg efter första 10 minuterna då de faktiskt försökte.
Jag tror vi nu får se en sämre liga mot vad vi sett hittills och startskottet för det var denna insats av Bolton mot ett Chelsea som var i gungning och då kan man begära mera. Ligan skulle må mycket bättre utan dessa hopplösa gäng som inte för fotbollen framåt. Owen Coyle må vara från samma land som Alex Ferguson men det är också allt de har gemensamt och att sitta i kortbyxor och skrika är inte detsamma som att vara en bra manager. Ännu en i raden av överskattade medelmåttor som grisar ner Premier League.
Ikväll skräller Blackpool och snacket om Uniteds obesegrade svit får äntligen ett slut. Liverpool åker ur ligan trots segern mot ett blekt Wolves som sällar sig till klubbarna jag nämnde ovan. Möter de inte United kan de lika väl ställa ut skorna.
Citera
2011-01-25, 14:01
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Jag tycker personligen att Arshavin tillför mycket mer än vad Rosicky gör, dels för att Rosicky är borta större delen av säsongerna och för att Arshavin är en mer kreativ spelare.
Jag tycker ändå att spelare som Wilshere och Vela, som är tänkta ersättare till dessa två, har tillräckligt med kompetens och erfarenhet för att ta deras platser. Kanske inte Vela, men Wilshere är helt klart en man för startelvan.

Aboslut!
Tycker man kan sälja Rosicky, han är bara skadad helatiden. Tillochmed jag har glömt bort hans senaste kanon för 3-4år sen i CL som skulle vara hans trademark. Och lika ledsamt är de alltid när Wenger drar sin: "När den å den kommer tillbaka kommer de vara som att få ett nyförvärv" för att han ska snåla.

Vela borde lånas ut igen. Tycker inte han håller, en kass Wallcottkopia som bäst.
Ge han ett halvår i ett köttgäng som Bolton, Stoke eller Newcastle så blir de fason på han, eller reapris.
Citera
2011-01-25, 16:04
Medlem
Puckotts avatar
Den här sagan tycks aldrig ta slut:
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Sky-Sports-Andy-Burton-Is-Taken-Off-Air-Over-Sexist-Comments-About-A-Female-Match-Official/Article/201101415910354?lpos=UK_News_First_UK_News_Article _Teaser_Region_0&lid=ARTICLE_15910354_Sky_Sports_A ndy_Burton_Is_Taken_Off_Air_Over_Sexist_Comments_A bout_A_Female_Mat ch_Official
Citera
2011-01-25, 18:43
Medlem
DertyHarrys avatar
Nigel de Jong vill stanna i City karriären ut: http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2276156,00.html
Citat:
"I can't ever see myself leaving this club," the 26-year-old said.

"City have done so much for me as a player and a person over the last two years. Now the plan is to be successful for a long time to come."
Undrar om han skulle känna samma sak om hans lön sjönk med 70 % t.ex.
Citera
2011-01-25, 19:02
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Den här sagan tycks aldrig ta slut:
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Sky-Sports-Andy-Burton-Is-Taken-Off-Air-Over-Sexist-Comments-About-A-Female-Match-Official/Article/201101415910354?lpos=UK_News_First_UK_News_Article _Teaser_Region_0&lid=ARTICLE_15910354_Sky_Sports_A ndy_Burton_Is_Taken_Off_Air_Over_Sexist_Comments_A bout_A_Female_Mat ch_Official
Andy Gray gör bort sig något oerhört. Pinsamt är ordet.
Citera
2011-01-25, 19:11
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Nigel de Jong vill stanna i City karriären ut: http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2276156,00.html

Undrar om han skulle känna samma sak om hans lön sjönk med 70 % t.ex.

Finns knappt någon spelare som hade stannat i sin klubb om de var tvungna att sänka sin lön med 70&, jag kan bara komma på en och det är Rooney...
Citera
2011-01-25, 19:22
Medlem
torrenttobbes avatar
vet inte om det är OT men Andy Gray på skysports har ju fått sparken.
Antar att det är det här klippet?
http://www.youtube.com/watch?v=4cS8OkAiXCI&feature=youtu.be
Citera
2011-01-25, 19:45
Medlem
Quorthons avatar
Ja, det är OT. Tråkigt att gå miste om hans sköna dialekt dock. Take a bow son! Take a bow!

Har inte några stora förväntningar på Uniteds match ikväll för övrigt. Känns på förhand som en sån där match där spelet går knackigt men United ändå tar en uddamålsseger i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in