Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Steven Pienaar tror jag debuterade för Tottenham, helt suverän insats, där har dom gjort en kanonvärvning. Han löste alla situationer med outstanding skicklighet. Samspelet med Luka Modric & Rafael Van der Vaart satt direkt precis som om de alltid lirat ihop.
Tottenham har ju ett nästan magiskt offensivt garde nu med Pienaar, Van der Vaart, Modric, Lennon & Defoe. Kreativiteten fullkomligt flödade men Newcastles mittfält & försvar stod upp riktigt bra. Kevin Nolan, Danny Guthrie, Joey Barton & Jonás Gutierrez är inget man leker bort. Försvaret med Fabricio Coloccini i spetsen plockade det mesta.
Pienaar kommer Spurs helt klart ha nytta av, men jag tror dom hade haft mer nytta av en anfallare. Nu har de ett gäng rätt jämnbra okej PL-forwards i Crouch, Pavlychenko, Defoe och Keane (om man inte räknar VdV dit). Crouch står ju för en extra dimension med huvudspelet, framförallt i assistrollen på bortre stolpen, och Defoe är en pålitlig målskytt. Men jag tycker Harry borde skicka iväg Pavlychenko och Keane och köpa en riktig kvalitetsstriker, och då en med lite speed i djupled som funkar med Tottenhams snabba omställningar. Men ett mittfält av rang, det har dom jävlarna numera.
Sen återstår det ju att se vad man får ut av Bale på vänsterbacken och Pienaar framför, om nu Redknapp tänkt sig spela så. Bale är väl iofs löjligt vältränad så han orkar väl kuta upp och ner, för jag tror Spurs behöver hans förmåga att komma runt ytterbacken och slå sina grymma inlägg.