2011-01-16, 23:09
  #5077
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Aa, Ferdinand och Vidic var enorma. Tycker kanske också att han kunde flyttat ner Fletcher på högerback tidigare för att sätta in Neville mot Bale är självmord och jag antar att Brown inte var i truppen (?). Dean var som sagt riktigt usel.
Tycker nog inte att matchen var så underhållande som många vill få det till, gillade i så fall Liverpool-Everton bättre. Förvånades över att Everton kunde hota Liverpool så pass mycket trots rätt mediokra spelare offensivt sett, har lite svårt att förstå varför Yakubu gick till Leicester?
Neville va inte på bänken ens, det va Evans och Smalling i försvarsväg och ingen av dem känns riktigt stabila att sätta mot Bale. Jag hade - precis som du säger - hellre flyttat ner Fletch som högerback. Nackdelen va dock att han redan var varnad och är på så sätt lite hindrad från att spela det spel han brukar.

Underhållningsvärdet va lite sådär, som jag nämnde innan va tempot ganska högt och det är alltid kul, men ingen garanti för en bra match. Sista stunden satt jag mest och va nervös för att bli utan poäng, så då hade jag svårt att se underhållningen, ville helst att matchen skulle ta slut så fort som möjligt

Gällande Everton-Pool såg jag bara delar av den matchen så kan inte göra några större uttalanden om den, mer än att Meireles ska va nöjd med sitt mål
__________________
Senast redigerad av DonMiguel 2011-01-16 kl. 23:12.
Citera
2011-01-17, 00:58
  #5078
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Fyra kryss på fyra matcher, det skulle man ju ha spelat på. Varför lägger dom medvetet en massa derbyn samma helg? För det kan ju omöjligen vara en slump. Kändes som om det vart lite för mycket av det goda, man är ju helt färdig
Citera
2011-01-17, 01:46
  #5079
Medlem
Untouchables avatar
Läste just på Arsenals svenskafanssida att Tomas Vermaelen kommer att opereras i Umeå. Kul för mig som just har börjat läkarprogrammet där. Kommer absolut att smyga omkring i korridorerna och försöka få en skymt av honom
Citera
2011-01-17, 04:15
  #5080
Medlem
X-tasys avatar
Bra första halvlek av Pool, borde punkterat matchen där. Kasst försvarsspel i andra. Många flaggor på The Kop i går


Tottenham fortsätter imponera, tror dem kommer ge Milan en bra match.
Citera
2011-01-17, 15:31
  #5081
Medlem
zizacons avatar
Jag tycker ärligt talat att Spurs var värda tre poäng igår. Man måste säga att United har flyt i att de match efter match kan undgå att släppa in skitmål på alla möjligheter som trots alla kommer. Visst försvarade de sig bra, men när man spelar in bollen så mycket som Tottenhamn gör och den åker flipperkula i straffområdet, nickas precis utanför, inlägget precis missar o.s.v. ja då har man tur helt enkelt.
Citera
2011-01-17, 16:08
  #5082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tycker ärligt talat att Spurs var värda tre poäng igår.
På ett sätt håller jag med dig, Spurs var bättre laget totalt sett men även "vi" hade en del hyfsade lägen som slarvades bort eller där Gomez gjorde riktigt bra räddningar. Samtidigt känns det som en jävla styrka att utan egenltigen ha en toppform i truppen så tar vi poäng på poäng.

Rafael borde ha åkt ut direkt, som tur är för oss så är Dean utomordentligt usel och missar ett solkart rött men tar en dubbelvarning som inte finns.
Citera
2011-01-17, 18:51
  #5083
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tycker ärligt talat att Spurs var värda tre poäng igår. Man måste säga att United har flyt i att de match efter match kan undgå att släppa in skitmål på alla möjligheter som trots alla kommer. Visst försvarade de sig bra, men när man spelar in bollen så mycket som Tottenhamn gör och den åker flipperkula i straffområdet, nickas precis utanför, inlägget precis missar o.s.v. ja då har man tur helt enkelt.
Du kan inte kalla det flyt när United haft ligans starkaste defensiv de senaste åren.
Citera
2011-01-17, 20:01
  #5084
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Du kan inte kalla det flyt när United haft ligans starkaste defensiv de senaste åren.

Du menar att Fergie på något telepatiskt vis fick van der Vaarts nick att gå precis utanför stolpen. Eller att Giggs på något sätt styrde röriga flipperkulebollar rätt i straffområdet med sina jedikrafter?

Annars är det ju alldeles uppenbart flyt att man inte släppte in ett mål igår, oavsett hur stark defensiv man har. Eller det kanske inte är små marginaler i fotboll, vi kanske bara har inbillat oss det i alla år.
Citera
2011-01-17, 20:20
  #5085
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Du menar att Fergie på något telepatiskt vis fick van der Vaarts nick att gå precis utanför stolpen. Eller att Giggs på något sätt styrde röriga flipperkulebollar rätt i straffområdet med sina jedikrafter?

Annars är det ju alldeles uppenbart flyt att man inte släppte in ett mål igår, oavsett hur stark defensiv man har. Eller det kanske inte är små marginaler i fotboll, vi kanske bara har inbillat oss det i alla år.
Såhär sa du:

Man måste säga att United har flyt i att de match efter match kan undgå att släppa in skitmål på alla möjligheter som trots alla kommer.


Det jag menar är att om det fortsätter ske match efter match kan man inte kalla det flyt, uppenbarligen är de bra på att försvara sig mot den typen av mål.
Citera
2011-01-17, 20:57
  #5086
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Såhär sa du:

Man måste säga att United har flyt i att de match efter match kan undgå att släppa in skitmål på alla möjligheter som trots alla kommer.


Det jag menar är att om det fortsätter ske match efter match kan man inte kalla det flyt, uppenbarligen är de bra på att försvara sig mot den typen av mål.


Klart man kan kalla det flyt... En viss del skicklighet och en viss del flyt. Eller tycker du fotboll är 100% skicklighet?
Citera
2011-01-17, 21:02
  #5087
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Klart man kan kalla det flyt... En viss del skicklighet och en viss del flyt. Eller tycker du fotboll är 100% skicklighet?
Det är klart att flyt spelar in i fotboll. Det jag menar är att om ett lag säsong efter säsong har "flyt" med såna här saker borde man börja inse att det kanske inte bara är flyt.

Samma diskussioner har ju förts när ett lag ofta gör sena avgörande mål. Visst om det sker i några matcher men sker det över en eller flera säsonger kan man inte kalla det flyt, då ligger det skicklighet bakom.
Citera
2011-01-17, 21:04
  #5088
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Såhär sa du:

Man måste säga att United har flyt i att de match efter match kan undgå att släppa in skitmål på alla möjligheter som trots alla kommer.


Det jag menar är att om det fortsätter ske match efter match kan man inte kalla det flyt, uppenbarligen är de bra på att försvara sig mot den typen av mål.

Visst men nu har de trots allt inte spelat särskilt bra mot en rad lag och skulle lätt kunnat förlora flera av de matcher som de spelat. Självklart har de då haft flyt i en rad matcher där de trots allt plockat poäng efter uselt spel och bollen studsat deras väg i avgörande lägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in