2011-01-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Att han sitter på bänken i Birmingham beror på att han varit skadad.

Något jag tycker kan bli intressant är att samtidigt som Arshavins kontrakt går ut med Arsenal 2012, så går även Hlebs kontrakt ut med Barcelona. Kan vara ett bra budgetalternativ för Wenger att skriva ett kontrakt med Hleb då ifall Arshavin inte vill skriva på för fler år. Med tanke på att Hlebs största dröm verkar var att få spela med Arsenal igen så borde han bli billig i lön.

Har svårt att se att Wenger vill ha tillbaka Hleb. Han var ju inte ens bra i Arsenal. Han kommer dessutom vara 31 år då.

Finns inte heller några garantier på bästisen Fabregas är kvar heller.
Citera
2011-01-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Är den verkligen värdelös? Bowyer gör en av säsongens fulaste stämplingar och kommer undan med det. Skulle nog säga att det bara stärker min så kallade tes.

Situationen försvinner ju inte bara för att domaren inte såg det. Sen är det ju också helt vansinnigt eftersom domaren var typ 3 meter ifrån situationen, och med tanke på att han valde att inte varna Bowyer vid den andra situationen samtidigt som han ger Djourou varning för att Jerome springer in i honom gör ju att det känns ännu mer klart att vissa spelare kommer undan med mer enbart för att de är kända för att "spela tufft".

Även om vi inte är överens över vissa specifika situationer verkar vi (och de flesta andra) vara ganska eniga i diskussionen. Sen är det klart att man vill försvara spelarna i "sitt lag" även om jag tror att du innerst inne vet om flera situationer där du tänkt "oj, hur fan kunde domaren inte ge kort till Fletcher/Scholes/Evra... där". Precis som jag vet om att Arsenal får billiga straffar med sig på Emirates osv. Det ska bli intressant att ha den diskussionen i åtanke när man kollar på nästa omgången.

Angående Bowyers situation hoppas jag verkligen att domaren missat det helt för att inte ens ge ett gult kort om han sett det där är ju gravt tjänstefel. Därmed är det ju bara en miss som domaren gjort och inte ett bedömningsfel som ju vore bra mycket grövre. Nu lyckades ju dock Barton undvika att bli utvisad igen, trots att det var dobbar uppåt och benet över bollen mot Wigan, men iofs är ju inte Webb den som gärna viftar med det röda kortet som Palacios nog var glad över.

Samtidigt känns det som att det borde bli en motsatt effekt rent logiskt, råskinnen är ju som du säger kända sen tidigare och borde ju då granskas extra noga, men jag vettefan hur domarna tänker där generellt. Förresten viftade ju Mason med korten för varenda engelsman han kunde hitta i Villa medan Ferreira och Essien tydligen var omöjliga att varna ; )

Sen förstår jag var du kommer ifrån med tanke på vilken behandling som de engelska landslagsmännen får, men jag tror det är osäkert att det sträcker sig till britter generellt. Och visst tänker jag så som du säger, att du tog Ferdinand som exempel är dock helt felaktigt då han nästan aldrig glidtacklar, han lever ju på att vara snabb och positionssäker. Förresten såg jag timat nog statistik på när Ferdinand senast fick en varning idag, vill du gissa när ?
Citera
2011-01-03, 18:16
Medlem
Citat:
Oj, 90% chans att Arsenal tar titeln? Skulle nog säga 50% United, 25% Arsenal och 25% Chelsea. City kommer inte vinna, det är säkert.

Arsenal är väl visserligen det laget som tar flest poäng mot de mindre bra lagen av topplagen medan man har en tendens att inte räcka till i toppmötena. På så sett ser det ju ganska ljust ut, både Liverpool och Spurs är ju lag som Arsenal de senaste åren har haft lätt för också. Och United på Emirates har väl Arsenal vunnit 3 av 5 gånger i ligan?

Men man kan ju knappt vara säker på en enda poäng i denna ligan och det var väl samma snack 07/08 då det såg ut som Arsenal äntligen skulle vinna ligan igen, och det gick ju sådär till slut.

Dessutom får vi ju inte glömma att City matchen inte är spelad än, förlust där så känns det plötsligt helt hopplöst igen.

Om man tar hänsyn till spelschemat skulle jag vilja säga att United och Arsenal mer eller mindre ligger lika i ligan, håller dock United som små favoriter på grund av vinnarkulturen och erfarenheten som finns i klubben. Chelsea har en liten chans men helt ärligt tror jag problemen ligger djupare än vad man tror, det är ju mycket snack om att United inte spelat en bra match mot kvalitetsmotstånd än, men har egentligen Chelsea gjort det? Man vann visserligen hemma mot Arsenal, men hade det inte varit för att typ de fem senaste möten mellan lagen sett ut på det viset hade man ju sagt att Arsenal hade osmak som inte fick med sig nåt. Chamakh och Arshavin brände väl ett ett par riktigt bra lägen tidigt i matchen?

Drar nu resultaten mellan Arsenal och United på Emirates ur minnet:

06/07: 2-1
07/08: 2-2
08/09: 2-1
09/10: 1-3

Inte helt oävet i vilket fall.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tycker ändå att Carrick har lirat helt ok. Milvis bättre än vad han var förra året.

Håller med, han är viktig defensivt och skyddar backlinjen jävligt bra. Kan han bara komma tillbaka till sin gamla passningsrange och sluta ge bort bollen är han ordinarie igen.

Citat:
Ursprungligen postat av dire
Är det bara jag som ser Shitty som favoriter till titeln?

Manure har ju spelmässigt varit det sämsta av topplagen och jag ser inte hur man ska komma undan med samma insatser under vårsäsongen. Wenger verkar allergisk mot att utmana ordentligt och varje gång Squila-Koscielny lirar mittlås måste laget göra 4-5 mål även mot undermåligt motstånd för att kunna vinna och Chelsea är en trött traktor.

Shitty däremot kommer knappast ha en svagare trupp när januari är slut och har väl redan nu den bredaste. Harmonin är väl den största utmaningen för klubben men när man väl börjat vinna så brukar ju detta lösa sig självt.

Jag hoppas dock att det står mellan Manure och Arsenal då inget av de andra lagen förtjänar att utmana om titeln.

Du överdriver Uniteds "dåliga" spelkvalité, speciellt i jämförelse med City som ett tag inte ens mäktade med ett mål i snitt per hemmamatch. Vi kunde ju torskat mot WBA, Sunderland, Bolton och Villa, men likafullt kunde vi ju vunnit hemma mot WBA (2-0), Everton (3-1), Fulham (2-1, bränner straff) och Birmingham (Lee Mason). Sen skall vi inte glömma att City har ett lika tufft spelschema som United: United, Chelsea, Liverpool, Arsenal borta och bara Tottenham hemma. Citys största problem är att man helt enkelt saknar spetskompetens på alla icke-offensiva positioner. De Jong, Barry, Kolarov, Kompany, Kolo the Clown och Boateng skrämmer ju inte direkt slag på någon.
Citera
2011-01-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Angående Bowyers situation hoppas jag verkligen att domaren missat det helt för att inte ens ge ett gult kort om han sett det där är ju gravt tjänstefel. Därmed är det ju bara en miss som domaren gjort och inte ett bedömningsfel som ju vore bra mycket grövre. Nu lyckades ju dock Barton undvika att bli utvisad igen, trots att det var dobbar uppåt och benet över bollen mot Wigan, men iofs är ju inte Webb den som gärna viftar med det röda kortet som Palacios nog var glad över.

Samtidigt känns det som att det borde bli en motsatt effekt rent logiskt, råskinnen är ju som du säger kända sen tidigare och borde ju då granskas extra noga, men jag vettefan hur domarna tänker där generellt. Förresten viftade ju Mason med korten för varenda engelsman han kunde hitta i Villa medan Ferreira och Essien tydligen var omöjliga att varna ; )

Sen förstår jag var du kommer ifrån med tanke på vilken behandling som de engelska landslagsmännen får
, men jag tror det är osäkert att det sträcker sig till britter generellt. Och visst tänker jag så som du säger, att du tog Ferdinand som exempel är dock helt felaktigt då han nästan aldrig glidtacklar, han lever ju på att vara snabb och positionssäker. Förresten såg jag timat nog statistik på när Ferdinand senast fick en varning idag, vill du gissa när ?

Ursäkta, förstår inte vad du menar där.

Orkar tyvärr inte med någon längre diskussion om detta nu, men det är ju helt klart så att domarna har svårare för att ta upp korten för vissa spelare. Sen är det inte bara engelsmän, även om de flesta är det. Torres kommer väl också undan med mycket?

Känns som att domarna snarare ger kort för vilken typ av spelare man är, än vad som spelaren faktiskt gjort sig skyldig till.

Vet inte när Ferdinand blev varnad sist, vet bara att han borde blivit det mot Arsenal men att han inte blev det. Undrar varför...
Citera
2011-01-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursäkta, förstår inte vad du menar där.

Orkar tyvärr inte med någon längre diskussion om detta nu, men det är ju helt klart så att domarna har svårare för att ta upp korten för vissa spelare. Sen är det inte bara engelsmän, även om de flesta är det. Torres kommer väl också undan med mycket?

Känns som att domarna snarare ger kort för vilken typ av spelare man är, än vad som spelaren faktiskt gjort sig skyldig till.

Vet inte när Ferdinand blev varnad sist, vet bara att han borde blivit det mot Arsenal men att han inte blev det. Undrar varför...

Han kunde till och med åkt mot Arsenal om det velat sig, mars 2009 mot Liverpool är svaret hursomhelst!
Citera
2011-01-03, 19:05
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Har svårt att se att Wenger vill ha tillbaka Hleb. Han var ju inte ens bra i Arsenal. Han kommer dessutom vara 31 år då.

Finns inte heller några garantier på bästisen Fabregas är kvar heller.

Jag menar självklart som ersättare för Arshavin som även han är 31 år då. Läs vad jag skrev. Nog var Hleb bra i Arsenal, varför skulle annars Barcelona köpt honom?

Den enda garantin som finns är att Fabregas är kvar då, eftersom han kontrakt går ut 2014. Att spekulera om att spelare skulle lämna innan deras kontrakt går ut är kvalificerat trams.
Citera
2011-01-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Jag menar självklart som ersättare för Arshavin som även han är 31 år då. Läs vad jag skrev. Nog var Hleb bra i Arsenal, varför skulle annars Barcelona köpt honom?

Den enda garantin som finns är att Fabregas är kvar då, eftersom han kontrakt går ut 2014. Att spekulera om att spelare skulle lämna innan deras kontrakt går ut är kvalificerat trams.

Jag läste vad du skrev, att Hleb skulle vara ett intressant köp för Wenger ifall Arshavin inte vill skriva på för fler år.

Och jag svarade med att jag har svårt att se Wenger göra så, av flera ganska så självklara anledningar. Hleb var bra i Arsenal, men fan inte "Barcelona-bra". Han gjorde en grym match mot Milan i CL 2008 och plötsligt var han bland Europas bästa mittfältare, i ligan var han dock inte till mycket nytta.

Arshavin behövde typ 8 matcher på sig för att nå samma poängskörd som Hleb gav Arsenal på över 100 matcher.

På vilket sätt skulle det vara trams att diskutera Fabregas framtid i Arsenal innan hans kontrakt gått ut?
Citera
2011-01-03, 19:45
Bannlyst
Vi borde ha lärt oss att inte räkna ut några lag den här säsongen. Hittills har alla topplag blivit uträknade och nu är det Chelseas tur. En annan sak vi borde lärt oss är att inte kolla för mycket på spelschemat och sedan räkna ut resultaten. Arsenal har kryssat den lättaste bortamatchen på hela säsongen (Wigan) medan de vunnit en av de svåraste (Man City). Vem vet egentligen vad som kommer hända?
Citera
2011-01-03, 20:09
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Jag läste vad du skrev, att Hleb skulle vara ett intressant köp för Wenger ifall Arshavin inte vill skriva på för fler år.

Och jag svarade med att jag har svårt att se Wenger göra så, av flera ganska så självklara anledningar. Hleb var bra i Arsenal, men fan inte "Barcelona-bra". Han gjorde en grym match mot Milan i CL 2008 och plötsligt var han bland Europas bästa mittfältare, i ligan var han dock inte till mycket nytta.

Arshavin behövde typ 8 matcher på sig för att nå samma poängskörd som Hleb gav Arsenal på över 100 matcher.

På vilket sätt skulle det vara trams att diskutera Fabregas framtid i Arsenal innan hans kontrakt gått ut?

Saken är den att Wenger inte behöver köpa Hleb, eftersom han är free-agent då (om han inte får ett nytt kontrakt med någon lag innan dess då).

På vilket sätt är det inte trams att diskutera Fabregas framtid i Arsenal innan hans kontrakt går ut? Det finns liksom ingenting att säga om det. Han är kontrakt med Arsenal och det är det som gäller till 100%.
Citera
2011-01-03, 20:18
Medlem
olllies avatar
Vet någon med säkerhet om Nani och VDS kan vara spelklara till matchen imorgon?
Citera
2011-01-03, 21:38
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Vet någon med säkerhet om Nani och VDS kan vara spelklara till matchen imorgon?
BBC:
Manchester United will check on the fitness of Wayne Rooney, who took a kick on the ankle from Chris Brunt at West Brom on Saturday.
Patrice Evra (Black eye) and Darron Gibson are also doubts after picking up knocks in that game, while Nani is hoping to return from a hip problem.

Inget med säkerhet gällande Nani med andra ord, men VDS nämner de inte (varken på skadelistan eller "doubtful-listan"), så antar att han är tillgänglig.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/9334445.stm
Citera
2011-01-03, 21:50
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
BBC:
Manchester United will check on the fitness of Wayne Rooney, who took a kick on the ankle from Chris Brunt at West Brom on Saturday.
Patrice Evra (Black eye) and Darron Gibson are also doubts after picking up knocks in that game, while Nani is hoping to return from a hip problem.

Inget med säkerhet gällande Nani med andra ord, men VDS nämner de inte (varken på skadelistan eller "doubtful-listan"), så antar att han är tillgänglig.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_prem/9334445.stm

Trist om inte Gibson skulle kunna spela/skjuta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in