Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Oj, 90% chans att Arsenal tar titeln? Skulle nog säga 50% United, 25% Arsenal och 25% Chelsea. City kommer inte vinna, det är säkert.
Arsenal är väl visserligen det laget som tar flest poäng mot de mindre bra lagen av topplagen medan man har en tendens att inte räcka till i toppmötena. På så sett ser det ju ganska ljust ut, både Liverpool och Spurs är ju lag som Arsenal de senaste åren har haft lätt för också. Och United på Emirates har väl Arsenal vunnit 3 av 5 gånger i ligan?
Men man kan ju knappt vara säker på en enda poäng i denna ligan och det var väl samma snack 07/08 då det såg ut som Arsenal äntligen skulle vinna ligan igen, och det gick ju sådär till slut.
Dessutom får vi ju inte glömma att City matchen inte är spelad än, förlust där så känns det plötsligt helt hopplöst igen.

Om man tar hänsyn till spelschemat skulle jag vilja säga att United och Arsenal mer eller mindre ligger lika i ligan, håller dock United som små favoriter på grund av vinnarkulturen och erfarenheten som finns i klubben. Chelsea har en liten chans men helt ärligt tror jag problemen ligger djupare än vad man tror, det är ju mycket snack om att United inte spelat en bra match mot kvalitetsmotstånd än, men har egentligen Chelsea gjort det? Man vann visserligen hemma mot Arsenal, men hade det inte varit för att typ de fem senaste möten mellan lagen sett ut på det viset hade man ju sagt att Arsenal hade osmak som inte fick med sig nåt. Chamakh och Arshavin brände väl ett ett par riktigt bra lägen tidigt i matchen?
Drar nu resultaten mellan Arsenal och United på Emirates ur minnet:
06/07: 2-1
07/08: 2-2
08/09: 2-1
09/10: 1-3
Inte helt oävet i vilket fall.
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tycker ändå att Carrick har lirat helt ok. Milvis bättre än vad han var förra året.
Håller med, han är viktig defensivt och skyddar backlinjen jävligt bra. Kan han bara komma tillbaka till sin gamla passningsrange och sluta ge bort bollen är han ordinarie igen.
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Är det bara jag som ser Shitty som favoriter till titeln?
Manure har ju spelmässigt varit det sämsta av topplagen och jag ser inte hur man ska komma undan med samma insatser under vårsäsongen. Wenger verkar allergisk mot att utmana ordentligt och varje gång Squila-Koscielny lirar mittlås måste laget göra 4-5 mål även mot undermåligt motstånd för att kunna vinna och Chelsea är en trött traktor.
Shitty däremot kommer knappast ha en svagare trupp när januari är slut och har väl redan nu den bredaste. Harmonin är väl den största utmaningen för klubben men när man väl börjat vinna så brukar ju detta lösa sig självt.
Jag hoppas dock att det står mellan Manure och Arsenal då inget av de andra lagen förtjänar att utmana om titeln.
Du överdriver Uniteds "dåliga" spelkvalité, speciellt i jämförelse med City som ett tag inte ens mäktade med ett mål i snitt per hemmamatch. Vi kunde ju torskat mot WBA, Sunderland, Bolton och Villa, men likafullt kunde vi ju vunnit hemma mot WBA (2-0), Everton (3-1), Fulham (2-1, bränner straff) och Birmingham (Lee Mason). Sen skall vi inte glömma att City har ett lika tufft spelschema som United: United, Chelsea, Liverpool, Arsenal borta och bara Tottenham hemma. Citys största problem är att man helt enkelt saknar spetskompetens på alla icke-offensiva positioner. De Jong, Barry, Kolarov, Kompany, Kolo the Clown och Boateng skrämmer ju inte direkt slag på någon.