2010-12-13, 23:41
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Underbar seger! Arsenal hade väl inte en ordentlig målchans på hela matchen?

Webb var usel under matchen, missade en straff i första och tog en ytterst tveksam i andra. Många Arsenal spelare slapp undan gult kort och Rio hade en riktigt ful grej på Sagna.

Rafael, vilken spelare!
Om matchen hade vunnits av arsenal hade man sagt att det var rättvist också. Inget av lagen skapar väl egentligen någon farlig målchans.
Kan väl kanske vända på det och säga att många unitedspelare slapp undan gult kort. Inte ett gult kort till united, var konstigt. Speciellt efter Ferdinands tilltag mot Sagna.
Citera
2010-12-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Om matchen hade vunnits av arsenal hade man sagt att det var rättvist också. Inget av lagen skapar väl egentligen någon farlig målchans.
Kan väl kanske vända på det och säga att många unitedspelare slapp undan gult kort. Inte ett gult kort till united, var konstigt. Speciellt efter Ferdinands tilltag mot Sagna.

Wat? Nanis volley i första, målet, Andersons friläge i andra, returen som VDS släpper, Nanis skott som han borde släppt till Rooney. Det är fem jävligt bra chanser det, varav fyra skapades av United.
Citera
2010-12-13, 23:46
Medlem
ischs avatar
Citat:

Både Rio och Rooney kunde ha fått ett gult, det håller jag med om. United skapade dock fler chanser och hade mer boll (samt en målvakt som inte sket på sig när han fick en bakåtpass).
Citera
2010-12-13, 23:46
Medlem
cherrypickings avatar
Min reflektion som Gunner är att vi är på tok för lama i vår attityd, i ett sånt här tungviktsmöte så funkar det inte att gå in lite halvdant i andrabollar och 50/50-kamper. Känns liksom inte att vinnarskallen finns där.

Titta på Fletcher, där har vi någon som fattat vad som krävs i matcher som denna. Tycker dock inte att det ska behöva krävas en spritt språngande galen skotte i ens lag för att man ska börja ge lite jävlar anamma. Den attityden ska bara finnas där på den här nivån.

Men jag antar väl att fysiken spelar en roll också. Är vi verkligen för små?
Citera
2010-12-13, 23:53
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Både Rio och Rooney kunde ha fått ett gult, det håller jag med om. United skapade dock fler chanser och hade mer boll (samt en målvakt som inte sket på sig när han fick en bakåtpass).
Ja, ni skapar något mer, men jag tycker att ett lika resultat hade varit det som hade varit mest rättvist. Hade bara varit så skönt att knäppa er på näsan och bryta eran hemska trend.
Men arsenal har en jävla oförmåga att verkligen skapa något i de här viktiga matcherna. Ingen av de vi bytte in ändrade matchbilden markant. Theo slog tre inlägg och sprang rakt in backarna några gånger.
Fabregas känns lite som han går o väntar på att det ska bli januari, så han får åka till sitt Barcelona.
Överlag var det kul att se att det var lite krig och tufft spel på planen.
Citera
2010-12-14, 00:00
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Wat? Nanis volley i första, målet, Andersons friläge i andra, returen som VDS släpper, Nanis skott som han borde släppt till Rooney. Det är fem jävligt bra chanser det, varav fyra skapades av United.

orkar inte sitta o rabbla målchanser, det var min uppfattning.. men du missar ju isåfall några av arsenals chanser.
Citera
2010-12-14, 00:56
Medlem
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Blackburn-unbelievably-want-Diego-Maradona-to-replace-Sam-Allardyce-as-manager-article650769.html

Pleeeeeeeeeeeeeeease, låt det ske!
Citera
2010-12-14, 01:01
Medlem
ischs avatar
Citat:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Blackburn-unbelievably-want-Diego-Maradona-to-replace-Sam-Allardyce-as-manager-article650769.html

Hoho, det hade verkligen varit intressant. Får man nog slänga in lite cash på att Blackburn sjunker än snabbare.
Citera
2010-12-14, 04:07
Medlem
zizacons avatar
Trött tillställning tycker jag. United vinner på turmål, inte så mycket att säga egentligen. Arsenal var värdelöst och United framåt också under stora delar. Det var lättare att räkna passningarna som faktiskt gick rätt än som inte gjorde det.

Szczesny får jag ändå plussa för. Skakig med fötterna i början vilket var onödigt naturligtvis, även om bakåtpassarna också lämnade en del att önska i början, men är alldeles uppenbart en fantastisk skottstoppare på friläget likt mot Newcastle i ungefär samma läge. Släppte inte heller onödiga returer på lite luriga studsande bollar. Det är naturligtvis inte lätt att debutera i Premier League som målvakt borta mot Manchester United när man slåss om serieledning, men han tycktes ändå ha huvudet med sig och var stabil bortsett då från ett par onödiga utsparkar i början.

Arsenal vann foulmatchen ganska överlägset så det var ju inget direkt runttrippande skönspel, eller överkörning av stora hemska United. Dock såg det rätt oinspirerat ut. Det var ju ingen direkt forcering mot Unitedburen i slutet och bytena gjorde inte någon större nytta.
Citera
2010-12-14, 04:14
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Det vore stor humor. Vem ska rädda Maradona nu när han inte har några Higuains, Messis eller Tevezar som ändå kan rädda anseendet någorlunda trots Maradona, knappast tack vare.

Jag förstår ärligt talat inte varför man ens övervägar att ta in pajasar. Men det ligger väl i tiden. När Ferige slutar kan man ju anordna en dokusåpa; "Who will coach United", där man kan låsa in ett gäng bullriga medelålders män i ett hus där de sedan röstas ut en efter en i direktsändning på fredagskvällar i Channel 4.
Senast redigerad av zizacon 2010-12-14 kl. 04:23.
Citera
2010-12-14, 11:09
Bannlyst
1poäng på 11matcher mot ManU och Chelsea.
Citera
2010-12-14, 15:06
Medlem
svulles avatar
Citat:

Känns dock som att Nani och Andersson hade helt okej lägen. Dessvärre sumpade de dem totalt. Nani kunde helt fritt trampa in från höger men sköt bollen åt helvete. Sen borde naturligtvis Rooney ha placerat straffen istället för att skjuta ut den på parkeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Trött tillställning tycker jag. United vinner på turmål, inte så mycket att säga egentligen. Arsenal var värdelöst och United framåt också under stora delar. Det var lättare att räkna passningarna som faktiskt gick rätt än som inte gjorde det.

Szczesny får jag ändå plussa för. Skakig med fötterna i början vilket var onödigt naturligtvis, även om bakåtpassarna också lämnade en del att önska i början, men är alldeles uppenbart en fantastisk skottstoppare på friläget likt mot Newcastle i ungefär samma läge. Släppte inte heller onödiga returer på lite luriga studsande bollar. Det är naturligtvis inte lätt att debutera i Premier League som målvakt borta mot Manchester United när man slåss om serieledning, men han tycktes ändå ha huvudet med sig och var stabil bortsett då från ett par onödiga utsparkar i början.

Arsenal vann foulmatchen ganska överlägset så det var ju inget direkt runttrippande skönspel, eller överkörning av stora hemska United. Dock såg det rätt oinspirerat ut. Det var ju ingen direkt forcering mot Unitedburen i slutet och bytena gjorde inte någon större nytta.

Håller med till fullo!
Måste dock säga att Uniteds försvar gjorde det mycket bra, även om Arsenal vad totalt uddlösa. De kom aldrig fram till Van Der Saar.
Senast redigerad av svulle 2010-12-14 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in