2010-08-10, 21:44
  #505
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Dom kommer aldrig vinna PL i år ändå

Tror inte West Ham har som mål att vinna Premier League heller, övre halvan eller liknande är stora framsteg för dem.
Citera
2010-08-10, 21:51
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoensomfan
Özil som toppforward med Drogba? Benayoun på plan?
Nu är det i och för sig så att Benayoun mycket väl kan överraska positivt på mig, men det tror jag inte, han var bra ibland i Liverpool men tydligen inte tillräckligt bra för att slå sig in i startelvan i ett Liverpool på grov nedgång förra året.. Att byta (inget riktigt byte, men spelarna har ju gått varsin väg iallafall) Benayoun och Cole känns för mig rätt underligt.

Özil däremot, ser jag VÄLDIGT gärna i Chelsea tröjan, men då helst som offensiv mittfältare..

Cech
Ivanovich, Alex, Terry, Cole
Essien Ramires
Özil Lampard Malouda
Drogba

Varför inte? Spanska landslaget klämde in en offensiv innermittfältare (Iniesta) på yttermittfältet under VM och vi såg ju hur det gick. Så därför, Özil på kanten!

Hur ser det ut för Chelsea med dom nya truppreglerna? Kan ni ens köpa nån ny spelare utan att sälja nån till efter att (om nånsin) Ramires dealen blir klar?

United ligger precis på gränsen just nu, om Özil dealen skulle bli av så skulle troligen Hargreaves lämnas utanför truppen då han ändå troligen ändå inte kommer kunna lira innan jul.
Citera
2010-08-10, 22:41
  #507
Medlem
Hjortronsylts avatar
Förlåt en okunnig som har varit på tok för passiv i sitt Premier Leauge-bevakande i år, men vad är det för nya truppregler alla pratar om. Har googlat utan framgång. Enda jag hittat var att man kunde kringå reglerna om spelarna kom till England vid tillräckligt låg ålder. Alltså antar jag att det rör sig om en regel för att begränsa utlandsproffs.

Men varför rör det Hargreaves? Vet att han inte spelat särskilt mycket i England, men borde inte hans medborgarskap kvalificera honom som inlandsproffs ändå?

Eller? Kan någon snäll reda ut allt, eller länka till nån artikel?
Citera
2010-08-10, 22:45
  #508
Bannlyst
Carvalho klar för Real Madrid
Citera
2010-08-10, 22:52
  #509
Medlem
Naknemos avatar
Vart läste du det?
Citera
2010-08-10, 22:58
  #510
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknemo
Vart läste du det?
Om Carvalho? På Chelseas hemsida.
Citera
2010-08-10, 22:59
  #511
Bannlyst
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2117792,00.html
Citera
2010-08-10, 23:00
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Förlåt en okunnig som har varit på tok för passiv i sitt Premier Leauge-bevakande i år, men vad är det för nya truppregler alla pratar om. Har googlat utan framgång. Enda jag hittat var att man kunde kringå reglerna om spelarna kom till England vid tillräckligt låg ålder. Alltså antar jag att det rör sig om en regel för att begränsa utlandsproffs.

Men varför rör det Hargreaves? Vet att han inte spelat särskilt mycket i England, men borde inte hans medborgarskap kvalificera honom som inlandsproffs ändå?

Eller? Kan någon snäll reda ut allt, eller länka till nån artikel?

Här kan du läsa lite med om nya regeln, scrolla ner lite bara.
Det rör Hargreaves eftersom han inte kan räknas som "homegrown" då han inte spenderat 3 år i en engelsk/walesisk klubb mellan sin 16e och 21a födelsedag.
Citera
2010-08-11, 01:26
  #513
Medlem
SjuKopparKaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Carvalho klar för Real Madrid

Känns väl som om det var en okej affär för Chelsea ändå? Att få 75 miljoner för en 32-åring som ändå spenderade halva förra säsongen skadad.. Undrar vem som kommer fylla platsen efter honom? Alex, Ivanovic eller något nyförvärv?
Citera
2010-08-11, 01:51
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Hur ser det ut för Chelsea med dom nya truppreglerna? Kan ni ens köpa nån ny spelare utan att sälja nån till efter att (om nånsin) Ramires dealen blir klar?

United ligger precis på gränsen just nu, om Özil dealen skulle bli av så skulle troligen Hargreaves lämnas utanför truppen då han ändå troligen ändå inte kommer kunna lira innan jul.

Carvalho och Deco är ju borta nu, Ramires dealen blev möjlig efter att Deco blev såld, vet inte om den är klar eller inte, får olika info vart jag än vänder mig. Vissa säger att han officiellt är en Chelsea-spelare sen 5 augusti medans vissa menar att det inte är klart.
När det är så så är det med största sannolikhet inte klart, men blir förhoppningsvis klart snart. Skulle dock hellre se en värvning av Özil eller en anfallare än att Ramires värvas, även om Ramires är både ung och lovande.

Mycket svårtippad Premier League i år för övrigt, eller vad säger ni?
Platserna 1-8 känns väldigt svårtippat!
Citera
2010-08-11, 01:58
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Om inte Chelsea handlar ett par spelare till innan fönstret stänger så tror jag inte på laget som mästare i år. Varför? Ett år äldre och lite mättare spelare.

Jag är heller inget fan av diamantuppställningen som Ancelotti använder sig av då jag anser att Essien inte alls kommer till sin rätta där. En av världens bästa mittfältare får bara inte bli malplacerad. Jag har svårt att se att Lampard göra en lika bra säsong som förra året och detsamma gäller Drogba.

Skulle jag varit coach för laget hade jag använt mig mer av en 4-3-3-uppställning och bänkat odugligen Anelka.
Nåt sånt här kanske:
-------------Cech-----------
Ivanovic-Carvalho-Terry-Cole
-------------Mikel*----------
-----Lampard-----Essien-----
Kalou------Drogba----Malouda

*Ramires om han nånsin blir klar för klubben

Jag hade även gett Sturridge en jäkla massa chanser att spela till sig en ordinarie plats då han har en sanslös potential. Detsamma gäller faktiskt Kakuta, trots att killen är född 91 så har han en sån enorm talang att han ärligt talat kan bli säsongens joker i ligan. Benayoun förstår jag inte riktigt vad man ska ha till men ni som sätter honom på en kantposition kan inte ha sett han särskilt många gånger i Liverpool, där han passade överlägset bäst i rollen bakom anfallaren. Hur som så ska det bli intressant att följa Ancelotta och se hur han utvecklar laget kommande säsong. Någonting extra ska det ju ändå till för att försvara bucklan.


+1 Håller helt med!


Citat:
Ursprungligen postat av SjuKopparKaffe
Känns väl som om det var en okej affär för Chelsea ändå? Att få 75 miljoner för en 32-åring som ändå spenderade halva förra säsongen skadad.. Undrar vem som kommer fylla platsen efter honom? Alex, Ivanovic eller något nyförvärv?

En väldigt bra deal för Chelsea skulle jag säga, Carvalho skulle nog inte behövas så mycket i år och som sagt, väldigt mycket skadad, och för att han försvinner behöver vi inte värva någon ny på den positionen. På backsidan ser det väldigt ljust ut för Chelsea!
Citera
2010-08-11, 02:11
  #516
Medlem
Hertigens avatar
Den där Senderos är ju helt otrolig vad gäller skador, nu har han tydligen dragit av sin hälsena och är borta ett halvår enligt de första prognoserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in