2010-10-07, 20:35
  #2521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Haha 90% procent av allt som skrivs här är jidder om vilken klubb som är bäst.

Ser det hela som ett mingelparty i ett rum. I det ena hörnet sitter Herr Man united i en fin fåtölj. Han är i 50 års åldern dvs en man i sina bästa år som har mycket kvar att ge i livet. Han har levt ett händelserikt liv med många upplevelser. Borta vid ett av smörgåsborden står Fru Liverpool och petar på maten. Hon är 80 år och anser att allt var bättre för. Hon är vresig och inte allt för sällan hör man "Hörru unge man, på min tid så...." komma ut från hennes mun. Hon var i sina unga år elitgymnast och har massvis av vinstpokaler hemma i ett kassaskåp. Varje dag tar hon ut dem och puttsar på dem, trots att de är över 50 år gamla och för oss "dödliga" betyder de inte något alls. Gamalt skrot skulle någon säkert tycka!

Vid vatten-kolsyremaskinen står unge Herr Arsenal och försöker kolsyra sitt vatten. Han är en kristen, proper man som inte konsumerar alkohol. Varken röker eller dricker. En man utan några fel enligt många. Men skenet bedrar och vi har alla våra skelett i garderoben. Arsenal skulle gärna vilja bli lite mer vild av sig. Han är annars ett riktigt ljushuvud. Han har pluggat i snart 10 år och är fortfarande inte färdig med sin utbildning, gud vet när han blir det! Ett rykte som florerar är att Herr Arsenal är intresserad av yngre män. Han är även snuskigt snål och lever efter mottot "lagom är bäst".

I mitten av rummet står Fröken Chelsea och tittar med förvirrade ögon på resten av sällskapet. Hur har jag hamnat här?!. Chelsea fick ärva en stor summa pengar av sin bortgångne fader. Och har de senaste åren beblandat sig med dessa societeter. Alla de andra i sällskapet är avundsjuka på Fröken Chelsea. Hon får alltid de snygga männen och har jämt fina bilar och kläder. Hon är tät som som en "ja visst-Värnamo gummilist!". Egentligen skulle alla de andra vilja vara som hon eller att just de hade en bortgången rik fader så även de kunde bli snuskigt rika. Hon har börjat fatta tycke för unge Herr Man City som även han är en ung och förmögen. Fast Man City är oehört falsk och sticker gärna en kniv i ryggen på Fröken Chelsea när hon inte är i närheten.

riktigt jävla bra!
Citera
2010-10-07, 20:51
  #2522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
ja, muta sig in i ligan är ju inte så farligt

Muta sig in? Tottenham blev sist i ligan och skulle därför inte höra till högsta divisionen. Att Arsenal dessutom inte åkt ur högsta ligan sedan just 1919 är väl ett ganska bra bevis på att man valde in rätt lag?
Citera
2010-10-08, 00:04
  #2523
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey

Vid vatten-kolsyremaskinen står unge Herr Arsenal och försöker kolsyra sitt vatten. Han är en kristen, proper man som inte konsumerar alkohol. Varken röker eller dricker. En man utan några fel enligt många. Men skenet bedrar och vi har alla våra skelett i garderoben. Arsenal skulle gärna vilja bli lite mer vild av sig. Han är annars ett riktigt ljushuvud. Han har pluggat i snart 10 år och är fortfarande inte färdig med sin utbildning, gud vet när han blir det! Ett rykte som florerar är att Herr Arsenal är intresserad av yngre män. Han är även snuskigt snål och lever efter mottot "lagom är bäst".

Arsenal är som en ung Joakim Von Anka. Smart, kompetent, tar inga genvägar, dumsnål, rik, relativt hederlig och oförskämt envis.
Citera
2010-10-08, 00:10
  #2524
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Och hur tycker du att eran anrika historia hjälper er nu? Ni får gärna banka er på bröstet om eran fuckn hestory(scouserdialekt) men faktum är att Chelsea is on top of their game och Liverpool är bara Liverpool.. 20 years and counting....


Den hjälper oss att fortfarande tillhöra eliten vad gäller att ha en anrik historia, där befinner sig inte lilla Chelsea ännu på många år om det ens någonsin sker. Efter er "Abramovich-maffiastålar-stulna-från-Ryska-staten-eran", för den kommer ta slut en dag var så säker, så är ni tillbaka i verkligheten och kanske får glädja er över en enstaka FA-cupvinst var tionde år eller så.

20 years and counting....Hur många år tog det för ert lag att vinna sin andra ligatitel? Är siffran 50 bekant månne? Plus att det behövdes mutpengar från Ryssland för att det skulle ske. Så ni har inte bara klen historia, den lilla framgång ni nu får njuta av är till råga på allt kantad av smuts.

Och då har jag inte börjat prata om Chelseas mycket blygsamma framgångar i Europeiska turneringar......nä jag ska inte vrida om kniven mer.

Att hålla på Chelsea, och tro att man är störst bäst och vackrast, kräver att man är blind och dessutom har ett mycket kort minne.
__________________
Senast redigerad av bill clayton 2010-10-08 kl. 00:17. Anledning: stavfel
Citera
2010-10-08, 00:16
  #2525
Medlem
dilmordos avatar
frågan är vad Liverpool sysslar med...
Citera
2010-10-08, 00:23
  #2526
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilmordo
frågan är vad Liverpool sysslar med...


Går igenom ett stålbad för att bli kvitt ohyra som har dränerat klubben på resurser under tre och ett halvt år.
Citera
2010-10-08, 00:37
  #2527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Haha 90% procent av allt som skrivs här är jidder om vilken klubb som är bäst.

Ser det hela som ett mingelparty i ett rum. I det ena hörnet sitter Herr Man united i en fin fåtölj. Han är i 50 års åldern dvs en man i sina bästa år som har mycket kvar att ge i livet. Han har levt ett händelserikt liv med många upplevelser. Borta vid ett av smörgåsborden står Fru Liverpool och petar på maten. Hon är 80 år och anser att allt var bättre för. Hon är vresig och inte allt för sällan hör man "Hörru unge man, på min tid så...." komma ut från hennes mun. Hon var i sina unga år elitgymnast och har massvis av vinstpokaler hemma i ett kassaskåp. Varje dag tar hon ut dem och puttsar på dem, trots att de är över 50 år gamla och för oss "dödliga" betyder de inte något alls. Gamalt skrot skulle någon säkert tycka!

Vid vatten-kolsyremaskinen står unge Herr Arsenal och försöker kolsyra sitt vatten. Han är en kristen, proper man som inte konsumerar alkohol. Varken röker eller dricker. En man utan några fel enligt många. Men skenet bedrar och vi har alla våra skelett i garderoben. Arsenal skulle gärna vilja bli lite mer vild av sig. Han är annars ett riktigt ljushuvud. Han har pluggat i snart 10 år och är fortfarande inte färdig med sin utbildning, gud vet när han blir det! Ett rykte som florerar är att Herr Arsenal är intresserad av yngre män. Han är även snuskigt snål och lever efter mottot "lagom är bäst".

I mitten av rummet står Fröken Chelsea och tittar med förvirrade ögon på resten av sällskapet. Hur har jag hamnat här?!. Chelsea fick ärva en stor summa pengar av sin bortgångne fader. Och har de senaste åren beblandat sig med dessa societeter. Alla de andra i sällskapet är avundsjuka på Fröken Chelsea. Hon får alltid de snygga männen och har jämt fina bilar och kläder. Hon är tät som som en "ja visst-Värnamo gummilist!". Egentligen skulle alla de andra vilja vara som hon eller att just de hade en bortgången rik fader så även de kunde bli snuskigt rika. Hon har börjat fatta tycke för unge Herr Man City som även han är en ung och förmögen. Fast Man City är oehört falsk och sticker gärna en kniv i ryggen på Fröken Chelsea när hon inte är i närheten.
Trevlig historia, men en anrik historia är för de flesta som bryr sig fotboll, mer än bara gammalt "skrot och korn"
Citera
2010-10-08, 01:59
  #2528
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Trevlig historia, men en anrik historia är för de flesta som bryr sig fotboll, mer än bara gammalt "skrot och korn"
de flesta (de jag känner i alla fall, ni på forumet verkar vara 50+ taggare ) har inte ens upplevt det mesta
Citera
2010-10-08, 03:59
  #2529
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Den hjälper oss att fortfarande tillhöra eliten vad gäller att ha en anrik historia, där befinner sig inte lilla Chelsea ännu på många år om det ens någonsin sker. Efter er "Abramovich-maffiastålar-stulna-från-Ryska-staten-eran", för den kommer ta slut en dag var så säker, så är ni tillbaka i verkligheten och kanske får glädja er över en enstaka FA-cupvinst var tionde år eller så.

20 years and counting....Hur många år tog det för ert lag att vinna sin andra ligatitel? Är siffran 50 bekant månne? Plus att det behövdes mutpengar från Ryssland för att det skulle ske. Så ni har inte bara klen historia, den lilla framgång ni nu får njuta av är till råga på allt kantad av smuts.

Och då har jag inte börjat prata om Chelseas mycket blygsamma framgångar i Europeiska turneringar......nä jag ska inte vrida om kniven mer.

Att hålla på Chelsea, och tro att man är störst bäst och vackrast, kräver att man är blind och dessutom har ett mycket kort minne.
I slutet av dagen är Chelsea ett big4 lag medan Liverpool är i ett "relegation battle" hur du än vrider och vänder på det.
Jag ser hellre klubben jag håller på få en stenrik ägare med riktig passion för sporten och som gör sitt bästa för att förbättra klubben än att få några parasit-liknande slipsnissar som sitter och gamblar bort klubben för egen vinning.
Resten av ditt inlägg stinker av bitterhet, det är viktigt med historia, men inte lika viktigt som nuet.
Chelsea är i nuet en av de större och bättre klubbarna i världen, och man behöver inte vara blind eller ha ett kort minne för att anse det, om klubben är vackrast låter jag vara osagt då det är extremt subjektivt.
Citera
2010-10-08, 06:51
  #2530
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
I slutet av dagen är Chelsea ett big4 lag medan Liverpool är i ett "relegation battle" hur du än vrider och vänder på det.
Jag ser hellre klubben jag håller på få en stenrik ägare med riktig passion för sporten och som gör sitt bästa för att förbättra klubben än att få några parasit-liknande slipsnissar som sitter och gamblar bort klubben för egen vinning.
Resten av ditt inlägg stinker av bitterhet, det är viktigt med historia, men inte lika viktigt som nuet.
Chelsea är i nuet en av de större och bättre klubbarna i världen, och man behöver inte vara blind eller ha ett kort minne för att anse det, om klubben är vackrast låter jag vara osagt då det är extremt subjektivt.


Inte är jag bitter men jag kanske vred om kniven lite för mycket i ett Chelseahjärta. Sorry

Det var ursprungligen en annan Chelseafan som pissade på mitt kära Liverpool som fick mig att ta till storsläggan. Det blir lätt så att när laget i ens hjärta blöder att man är extra känslig för gliringar och man tänder till och det var det som inträffade. Vi har alla våra svaga punkter och det är onödigt att sparka varandra på smalbenen.

Jag skulle inte ha överreagerat på den provokationen och jag ber alla Chelseasupportrar som tog illa upp om ursäkt.
__________________
Senast redigerad av bill clayton 2010-10-08 kl. 06:54. Anledning: tillägg
Citera
2010-10-08, 07:53
  #2531
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Visst är det kul om ens klubb har en bra "historia" men nog sjutton skulle jag med glädje byta ut de tio första ligatitlarna mot 5 de senaste 15 åren varav en de senaste två säsongerna. Finns väl ingen som är mer nöjd med segrar som klubben tog innan du ens var påtänkt än med segrar du själv fått uppleva. En klubbs historia kan vara något att vara stolt över men att använda sig av det som argument när man inte vunnit ligan på evigheter känns oerhört tamt och är mest ett bevis att man inte har mycket att komma med.

Genom historien är Liverpool en stor klubb, en av de största. Hyfsat stora är även Leeds och Wolverhampton i det perspektivet. Finns väl ingen som påstår att de är storklubbar för tillfället? Tråkigt nog (åtminstone för oss Liverpoolfans) så gäller detsamma Liverpool för tillfället. Med rätt ägare kan det dock svänga fort så med tur kanske det ser annorlunda ut om 2-3 år. Anrik må klubben vara men för tillfället är det allt den är.
Citera
2010-10-08, 09:45
  #2532
Medlem
Förhoppningsvis har vi fått in rätt ägare, som kan hjälpa klubben mot nya mål. Så Liverpool slipper kämpa i motvind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in