2010-11-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
När man pratar top 5 som tidigare var top 4 menar man toppklubbarna United, Chelsea, Liverpool, Arsenal och numera City och inte hur tabellen ser ut. Trodde alla visste det.

Trodde det kallades för big four och inte topp 5.
Citera
2010-11-15, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ja vilket som duger och det var lättare med big four men numera hör man mer top 5 användas på grund av City's ekonomi.
Big 5 är bättre så folk inte blandar ihop det med tabellplacering.
Citera
2010-11-15, 00:58
Medlem
Tre välbehövliga pinnar borta Goodison även om man gärna hade sett en repris på förra säsongens premiäromgång. Det hade väl varit lite för bra för att vara sant men det är ju ändå bra att vi repade oss från förra helgens plump i protokollet.

Kan någon upplysa mig om när det senast inträffade att United och Chelsea tappade poäng i samma omgång som Arsenal tog full pott? Vi är ju lite experter på att tappa lätta matcher när konkurrenterna gör samma misstag....
Citera
2010-11-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ja vilket som duger och det var lättare med big four men numera hör man mer top 5 användas på grund av City's ekonomi.
Big 5 är bättre så folk inte blandar ihop det med tabellplacering.

Man bör hålla sig till det ja, topp 5 ska givetvis anknytas till tabellposition.
Citera
2010-11-15, 01:10
Bannlyst
[quote=KaptenFantastisk]Man bör hålla sig till det ja, topp 5 ska givetvis anknytas till tabellposition.[/QUOTE

Man refererar mer till Top 5 på engelska kanaler och i Sverige pratar man mer om Big Four eller Big Five nu då. Vi kom snett i tråden då jag pratade om topplagens inbördes möten som visat sig vara väldigt avgörande tidigare.
Citera
2010-11-15, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Tre välbehövliga pinnar borta Goodison även om man gärna hade sett en repris på förra säsongens premiäromgång. Det hade väl varit lite för bra för att vara sant men det är ju ändå bra att vi repade oss från förra helgens plump i protokollet.

Kan någon upplysa mig om när det senast inträffade att United och Chelsea tappade poäng i samma omgång som Arsenal tog full pott? Vi är ju lite experter på att tappa lätta matcher när konkurrenterna gör samma misstag....
United har varit enormt lyckosamma att andra i toppen tappar när de gör det. De gick in i två bortamatcher mot City och Villa och var 2 pinnar efter Chelsea och har nu bara tappat en poäng upp till Chelsea. 6 poäng upp till Chelsea och det hade känts klart.
Citera
2010-11-15, 01:18
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
United har varit enormt lyckosamma att andra i toppen tappar när de gör det. De gick in i två bortamatcher mot City och Villa och var 2 pinnar efter Chelsea och har nu bara tappat en poäng upp till Chelsea. 6 poäng upp till Chelsea och det hade känts klart.

Absolut inte..
Citera
2010-11-15, 04:43
Medlem
Citat:

Det spelar väl ingen roll när lagen tappar poäng om det är i samma omgång eller olika omgångar, sen börjar väl inte ett lag spela sämre bara för de är 6 poäng bakom istället för 1 poäng.
Citera
2010-11-15, 06:37
Bannlyst
Vart kan man se highlights från matcherna förutom Sportbladet TV?

Stör mig rejält på 1 minuters långa reklamintrot!!!
Citera
2010-11-15, 09:02
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ditt lag har väl alltid vikit ner sig när det verkligen gäller och med tanke på 1-6 förra året ska du vara nöjd.

Jag tycker 3-3 upphämtningen mot United, med två mål på övertid säger emot dig. 2-0 Mot Liverpool senast. Två matcher där det verkligen gällde.
Citera
2010-11-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
väntar bara på att man skall säga "fab five" här i tråden opcorn:

Oscar var inne på det nu, andra har sagt det tidigare - nu kanske folk inser att lag som Villa, Sunderland inte är några solklara 3p. Lite övertro på sig själv, spela på 80% och andra laget går för 110, då blir det så här.
Citera
2010-11-15, 10:56
Medlem
zizacons avatar
Klart välbehövligt det här. 3 poäng mot Everton även om det var onödigt att släppa in sista målet och skapa nerv i det hela när man hade rullat bort Everton ända tills sista 10, då man tydligen inte kunde sätta en pass eller få kontroll på bollen alls utan bjöd in Everton att få trycka på utan att störa dem för mycket. Fabianski fortsätter prestera vilket är skönt. Song spelade väldigt bra med tycker jag och mittförsvaret var bra trots att det är tredjehandsvalet som spelar.

Chelsea var bedrövligt ärligt talat. Jag hoppades på ett kryss i den matchen och ens det kändes ganska naivt men att de skulle bli helt utskåpade hemma kunde väl ingen tro. Vi får väl se hur det artar sig men har man skadeproblem under säsongen så ska det blir intressant att se hur det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in