2010-10-22, 18:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Ja vad ska man säga om denna soppa... Ingen högoddsare kanske att allt detta beror Rooneys agent som trodde det skulle vara en bra idé att utmana United om en högre lön annars drar Rooney? Sen blev det blev lite backfire på det...

Är ju ingen omöjlighet heller att United/SAF och Rooney gått med på att skriva nytt kontrakt, men alla parter vet om att han kommer lämna och de vill få bättre betalt än vad de skulle fått nu i vinter.

Kul att se hur många kappvändare det finns nu också (inte bara här på FB), om de som sagt att Rooney är en hora och idiot osv helt plötsligt kommer ändra sig nu...

Nu återstår det att se om Rooney är fortsatt skadad/bänkad eller om han startar nästa match, och vilken mottagning han kommer få. Tror ändå det kommer mestadels vara positiva signaler han får då de flesta supportrar har stöttat honom, dock är det de som hånat honom som uppmärksammats mest.

Jävla kaos har det blivit iaf, säkerligen helt i onödan också tack vare dessa agenter.

Bara att citera Holloway; It´s wrong! Riktigt kul att se en så pass passionerad manager.

Ang. Mourinho till United, vill verkligen United ta in en dyr tränare som kommer stanna i 2-3 säsonger för att sen dra vidare och United måste leta nytt namn igen? Förstår att en som NirvanA vill ha honom då han säkert skulle göra det bra, värva in ett par stora namn och vinna CL/ligan. Men till vilken kostnad? dels den ekonomiska till Mou, sen t.ex hur skulle han ta hand om Uniteds ungdomar, han har väl inte satsat speciellt mkt på ungdomstrupperna i sina tidigare klubbar? Jag är iaf en som är väldigt tveksam till Mou till United, skulle hellre se en tränare som får tid på sig att bygga laget och som vill vara i klubben en längre tid. Fast i dagens fotboll lär man väl inte få se några nya SAF´s eller Wenger, såna som sitter som manager i +10-15 år i samma klubb. Klubbledningar är alldeles för ivriga på att spara sina managers om det börjar gå dåligt. Dock så är det inte det lättaste att hitta en manager som passar klubben och vice versa.

Tror snarare att Mourinho ser United som något sista steg i sin tränarkarriär. Ett stop där han, om allt funkar, väljer att stanna betydligt längre. Han har ju en förmåga att bygga lag; samma förmåga som SAF besitter samt att han är lika jävla tjurig/bestämd/tjockskallad. Tycker inte att han direkt är känd för att bara köpa stora namn utan istället rätt spelare till rätt platser som passar i hans spelidé. Han kommer gå till United och han kommer passa bra in.

När det kommer till hela Rooney-soppan så tror jaga tt den är betydligt mer komplex än att det bara var pengar som spelar roll. Visst, pengar är en stor del men försäkringar om Uniteds framtid samt avsaknaden av egentliga andra bra alternativ.
Senast redigerad av isch 2010-10-22 kl. 19:01.
Citera
2010-10-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tror snarare att Mourinho ser United som något sista steg i sin tränarkarriär. Ett stop där han, om allt funkar, väljer att stanna betydligt längre. Han har ju en förmåga att bygga lag; samma förmåga som SAF besitter samt att han är lika jävla tjurig/bestämd/tjockskallad. Tycker inte att han direkt är känd för att bara köpa stora namn utan istället rätt spelare till rätt platser som passar i hans spelidé. Han kommer gå till United och han kommer passa bra in.

När det kommer till hela Rooney-soppan så tror jaga tt den är betydligt mer komplex än att det bara var pengar som spelar roll. Visst, pengar är en stor del men försäkringar om Uniteds framtid samt avsaknaden av egentliga andra bra alternativ.
Precis. Mourinho kommer ha vunnit ligan i fyra länder och CL med tre (troligen) olika lag och han pratar gång på gång om hur han trivs bäst i England, finns väl ingen anledning att lämna när han väl kommer tillbaka till England då han redan vunnit allt som går att vinna i flera andra länder.

Ang. Rooney-gate:

Jag är kluven. Igår ville jag aldrig se honom i en United-tröja igen och jag blev heller inte överlycklig när jag såg att han skrivit på ett nytt kontrakt. Tiden läker alla sår så som klyschan heter så fint så visst kommer man nog glömma det efter ett tag och heja på honom igen men faktum är att för alltid förändrats i mina ögon åtminstone.
Jag tror också att det har pågått mer bakom kulisserna än vad vi får reda på. Jag tror inte det är så simpelt som att Rooney bara ville ha mer pengar. Det rapporteras ju även om att Glazers har varit i kontakt med Rooney, kanske United har avslöjat för honom att det kommer investeras stort när gamlingarna hänger upp skorna i sommar?
Det bästa Rooney kunde göra nu för att vinna fansen tillbaka vore utan tvekan att sparka hans vidriga agent Paul Stretford, han som dragit i spakarna och övertalat Rooney.

Läste även ett bra citat om hela den här soppan:
"Disrespect your club, manager and team-mates beyond belief and then get rewarded with a monster contract. Football makes you sick sometimes"

EDIT: Om det finns något positivt att hämta ur den här soppan så är det att om/när(man vet ju bara inte längre) Rooney säljs så blir det i alla fall till riktigt marknadsvärde och inte något i 30-miljonersklassen.
Senast redigerad av Gyz 2010-10-22 kl. 19:30.
Citera
2010-10-22, 19:13
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Precis. Mourinho kommer ha vunnit ligan i fyra länder och CL med tre (troligen) olika lag och han pratar gång på gång om hur han trivs bäst i England, finns väl ingen anledning att lämna när han väl kommer tillbaka till England då han redan vunnit allt som går att vinna i flera andra länder.

Ang. Rooney-gate:

Jag är kluven. Igår ville jag aldrig se honom i en United-tröja igen och jag blev heller inte överlycklig när jag såg att han skrivit på ett nytt kontrakt. Tiden läker alla sår så som klyschan heter så fint så visst kommer man nog glömma det efter ett tag och heja på honom igen men faktum är att för alltid förändrats i mina ögon åtminstone.

Tycker det hela påminner om när Rio inte ville skriva på nått fast uppblåst till 100. Den stor skillnaden är ju SAF sågning som sagt. Men ja, det känns som att de båda parterna är överens och hyfsat nöjda. För mig börjar Rooney på minus och måste visa på plan varför han är best betald. Hålla käft och spela boll så att säga.
Citera
2010-10-22, 19:42
Medlem
Citat:

Absolut, Mourinho är riktigt bra på skaffa rätt spelare på rätt position, behöver inte vara de största namnen heller för tillfället, och skapa just ett lag och inte bara en trupp med bra spelare. På det sättet skulle han passa bra in i United.

Visst kan han stanna en längre tid, speciellt om han nu vinner spanska ligan också och känner att han vunnit ligan i de stora länderna och inte vill hoppa runt lika mkt. Känns ju för ung för att stanna i United karriären ut, men vem vet han kanske känner att när han är nöjd med sitt CV så lägger han av eller så försöker han verkligen ta utmaningen att gå i SAFs fotspår och stanna lika länge och vara lika framgångsrik som SAF varit.

Skulle han se United som en "slut-station" av sin karriär där han vill spendera en längre tid så ser jag gärna honom i United.
Citera
2010-10-22, 19:50
Medlem
Citat:

Jag tror inte det. Uniteds storhetstid börjar vara slut, och kurvan kommer att börja peka nedåt. Mourinho lär inte vara så intresserad av ett lag som inte utmanar om ligatiteln och kanske inte ens spelar CL, och där kan United vara om några år. Ekonomiskt hänger de inte längre med de stora lagen. Ännu märks det inte eftersom de tidigare var ekonomiskt starka och kunde köpa talanger som idag är stjärnor, men om några år?
Citera
2010-10-22, 20:10
Medlem
Jole25s avatar
http://www.skysports.com/story/0,19528,11674_6461734,00.html

Hur jobbigare kan det bli för Pompey och deras fans? Harry Redknapps förtjänst till stor del...
Citera
2010-10-22, 20:17
Medlem
Dr Snoozes avatar
Nån som vet ifall Jose Bosingwa spelar från start i morgonkväll?
Citera
2010-10-22, 20:21
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
http://www.skysports.com/story/0,19528,11674_6461734,00.html

Hur jobbigare kan det bli för Pompey och deras fans? Harry Redknapps förtjänst till stor del...

Förklara gärna hur Harry Redknapp är delaktig.
Citera
2010-10-22, 20:23
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Snooze
Nån som vet ifall Jose Bosingwa spelar från start i morgonkväll?

Enligt CA så startar han. Källa:Hemsidan...
Citera
2010-10-22, 20:25
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc
Jag tror inte det. Uniteds storhetstid börjar vara slut, och kurvan kommer att börja peka nedåt. Mourinho lär inte vara så intresserad av ett lag som inte utmanar om ligatiteln och kanske inte ens spelar CL, och där kan United vara om några år. Ekonomiskt hänger de inte längre med de stora lagen. Ännu märks det inte eftersom de tidigare var ekonomiskt starka och kunde köpa talanger som idag är stjärnor, men om några år?

Börjar vara slut och kurvan pekar nedåt. Tja, det beror väl på hur man ser det. Med en lite svagare trupp kom vi förra året tvåa i ligan och var ett mål ifrån CL final. Det finns inget som säger att vi inte är uppe i den toppen i år igen. Dock så handlar allt egentligen om Glazer blir kvar och i så fall hur länge. Vi har en väl fungerade klubb som drar in mycket pengar men det är inte lätt när man har ägare som tömmer klubben på pengar. Blir vi av med dem och få en vettiga ägare (typ red knights) så tror jag att det både är en stor chans att vi fortsätter vara en av världens bästa klubbar och detta med Mourinho som tränare.
Citera
2010-10-22, 20:25
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Förklara gärna hur Harry Redknapp är delaktig.

Visste att ngn spursare skulle reagera. Orolig för Spurs?

Seriöst så köpte han ju en del spelare när han var där. Sen bara lämna han skutan när det började gå neråt. Det ser inte bra ut. Det måste du väl hålla med om?
Citera
2010-10-22, 20:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeanLuc

Lite väl tidigt att spika igen kistan va? Laget är ju trots allt obesegrade och allra högsta grad med i CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in