Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Man blir så trött på Wenger. Trots att jag sympatiserar med Arsenal känns det bra att Chelsea vann idag.
Tror han allvarligt talat att ett gäng snorungar som Wilshere och Nasri ska ha en chans mot spelare som Mikel, Essien eller Ramires? Påtal om Nasri har jag fortfarande ingen aning om vad han gör i ett lag som Arsenal i en liga som Premier League. Pinsamt.
Vidare är det väldigt konstigt att alla Arsenalsupportrar försvarar Wenger i vårt och torrt och hänvisar till hans förmåga att "spara pengar" "betala av arenan" och "utveckla talanger". Jag har faktiskt ingen aning om hur ni tänker, men är han coach eller investerare? Han finns där för en anledning och det är att vinna titlar. Varför låter han inte de andra sköta resten, och istället fokusera på sitt område. Finns det ens någon strävan att vinna ligan? Varför nöjer sig folk med att hamna i topp 4 varje år?
Till matchen. Arsenal spelade bra i första halvlek men sen visade det sig vilka spelare som håller måttet och inte. De enda spelarna som kunde hota Chelsea var Arsavin, Clichy, Diaby och till viss del Nasri.
För övrigt har jag inte stött på en mer oklinisk avslutare än Chamakh. Chamakh vs. Alex och Ivanovic. Kan inte bli mer omöjligt att komma någonvart.
Tror han allvarligt talat att ett gäng snorungar som Wilshere och Nasri ska ha en chans mot spelare som Mikel, Essien eller Ramires? Påtal om Nasri har jag fortfarande ingen aning om vad han gör i ett lag som Arsenal i en liga som Premier League. Pinsamt.
Vidare är det väldigt konstigt att alla Arsenalsupportrar försvarar Wenger i vårt och torrt och hänvisar till hans förmåga att "spara pengar" "betala av arenan" och "utveckla talanger". Jag har faktiskt ingen aning om hur ni tänker, men är han coach eller investerare? Han finns där för en anledning och det är att vinna titlar. Varför låter han inte de andra sköta resten, och istället fokusera på sitt område. Finns det ens någon strävan att vinna ligan? Varför nöjer sig folk med att hamna i topp 4 varje år?
Till matchen. Arsenal spelade bra i första halvlek men sen visade det sig vilka spelare som håller måttet och inte. De enda spelarna som kunde hota Chelsea var Arsavin, Clichy, Diaby och till viss del Nasri.
För övrigt har jag inte stött på en mer oklinisk avslutare än Chamakh. Chamakh vs. Alex och Ivanovic. Kan inte bli mer omöjligt att komma någonvart.
Nej, du har rätt. Wenger skulle självklart gått samma väg som Liverpool gjort. Arsenal har på grund av att man alltid varit ett topplag i England haft ribban alldeles för högt de senaste åren. Faktum är att jag tycker man presterat bättre än vad man egentligen hade kunnat förväntat sig.
Sen skulle det såklart varit intressant att se hur det hade sett ut om man inte slussat iväg den otroligt grymma truppen man hade 04 så snabbt som man gjorde. Övergången gick lite väl fort och Wenger har inte klarat av att fixa defensiven. Wenger fick ärva Englands bästa försvar när han kom till England man har inte lyckats bygga vidare på det vilket är en besvikelse.
Annars tyder ditt inlägg på att du har absolut noll koll på Arsenal både på och utanför planen. Märks att det är alldeles för mycket FM-tänkare här, speciellt när man pekar på Chelsea och säger "kolla, de köper ju spelare och vinner ju alltid, varför gör inte Wenger så?".
__________________
Senast redigerad av VanDenBerg 2010-10-03 kl. 20:24.
Senast redigerad av VanDenBerg 2010-10-03 kl. 20:24.