2010-10-03, 20:21
  #2341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Man blir så trött på Wenger. Trots att jag sympatiserar med Arsenal känns det bra att Chelsea vann idag.

Tror han allvarligt talat att ett gäng snorungar som Wilshere och Nasri ska ha en chans mot spelare som Mikel, Essien eller Ramires? Påtal om Nasri har jag fortfarande ingen aning om vad han gör i ett lag som Arsenal i en liga som Premier League. Pinsamt.

Vidare är det väldigt konstigt att alla Arsenalsupportrar försvarar Wenger i vårt och torrt och hänvisar till hans förmåga att "spara pengar" "betala av arenan" och "utveckla talanger". Jag har faktiskt ingen aning om hur ni tänker, men är han coach eller investerare? Han finns där för en anledning och det är att vinna titlar. Varför låter han inte de andra sköta resten, och istället fokusera på sitt område. Finns det ens någon strävan att vinna ligan? Varför nöjer sig folk med att hamna i topp 4 varje år?

Till matchen. Arsenal spelade bra i första halvlek men sen visade det sig vilka spelare som håller måttet och inte. De enda spelarna som kunde hota Chelsea var Arsavin, Clichy, Diaby och till viss del Nasri.

För övrigt har jag inte stött på en mer oklinisk avslutare än Chamakh. Chamakh vs. Alex och Ivanovic. Kan inte bli mer omöjligt att komma någonvart.

Nej, du har rätt. Wenger skulle självklart gått samma väg som Liverpool gjort. Arsenal har på grund av att man alltid varit ett topplag i England haft ribban alldeles för högt de senaste åren. Faktum är att jag tycker man presterat bättre än vad man egentligen hade kunnat förväntat sig.

Sen skulle det såklart varit intressant att se hur det hade sett ut om man inte slussat iväg den otroligt grymma truppen man hade 04 så snabbt som man gjorde. Övergången gick lite väl fort och Wenger har inte klarat av att fixa defensiven. Wenger fick ärva Englands bästa försvar när han kom till England man har inte lyckats bygga vidare på det vilket är en besvikelse.

Annars tyder ditt inlägg på att du har absolut noll koll på Arsenal både på och utanför planen. Märks att det är alldeles för mycket FM-tänkare här, speciellt när man pekar på Chelsea och säger "kolla, de köper ju spelare och vinner ju alltid, varför gör inte Wenger så?".
__________________
Senast redigerad av VanDenBerg 2010-10-03 kl. 20:24.
Citera
2010-10-03, 20:26
  #2342
Medlem
jobbins avatar
Tycker man att Wenger misslyckats kan man återgå till att spela CM. Chelski vann på lotto och fick in en rysk sugardaddy, de går monsterback varje år, inte mycket att göra något åt för en klubb som faktiskt driver en ansvarsfull ekonomi.
Citera
2010-10-03, 20:34
  #2343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin
Tycker man att Wenger misslyckats kan man återgå till att spela CM. Chelski vann på lotto och fick in en rysk sugardaddy, de går monsterback varje år, inte mycket att göra något åt för en klubb som faktiskt driver en ansvarsfull ekonomi.

Vet inte skuld och att gå i back är samma sak men vad jag vet så är de helt skuldfria och blev det i början av året. Om jag minns rätt skrevs det om detta i massvis av engelska tidningar. Ska googla lite.

EDIT: http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/30/chelsea-roman-abramovich-debt-scolari
http://theoriginalwinger.com/2010-05-19-chelsea-is-debt-free-owes-roman-abromovich-726m
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2055740,00.html

Enligt den sistnämda är de inte skyldiga något alls. Dock vet jag ju inte hur mycket de verkligen förlorar varje år. De har ju trots att lyckats betala tillbaka skulden så de borde väl gå plus? Är inget ekonomisnille
__________________
Senast redigerad av Lazermonkey 2010-10-03 kl. 20:37.
Citera
2010-10-03, 20:37
  #2344
Medlem
Finns ett annat PL forum
http://kylspray.com/forum/Premier%20League.aspx
möjligt att de krävs inloggning, hittade de när jag sökte på Serie A forum
Citera
2010-10-03, 20:38
  #2345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Vet inte skuld och att gå i back är samma sak men vad jag vet så är de helt skuldfria och blev det i början av året. Om jag minns rätt skrevs det om detta i massvis av engelska tidningar. Ska googla lite.

EDIT: http://www.guardian.co.uk/football/2009/dec/30/chelsea-roman-abramovich-debt-scolari
http://theoriginalwinger.com/2010-05-19-chelsea-is-debt-free-owes-roman-abromovich-726m
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2055740,00.html

Enligt den sistnämda är de inte skyldiga något alls. Dock vet jag ju inte hur mycket de verkligen förlorar varje år. De har ju trots att lyckats betala tillbaka skulden så de borde väl gå plus? Är inget ekonomisnille

Läs din andra länk så ser du att det var Abramovich som lånade Chelsea pengarna som gjorde klubben skuldfri. Dvs de gick uppenbarligen inte plus..
Citera
2010-10-03, 20:39
  #2346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Det var väl för att Abramovich lånade ut pengar utan ränta?

Som sagt jag kan ha fel i allting. Jag är inte alls så insatt i det ämnet. Läste bara lite om det i våras.
Citera
2010-10-03, 20:39
  #2347
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin
Tycker man att Wenger misslyckats kan man återgå till att spela CM. Chelski vann på lotto och fick in en rysk sugardaddy, de går monsterback varje år, inte mycket att göra något åt för en klubb som faktiskt driver en ansvarsfull ekonomi.

Jo men man kanske borde anställa Wenger som ordförande istället. Låta honom fortsätta driva en ansvarsfull ekonomi? Sedan ta in en tränare vars huvudsakliga mål är att vinna titlar.
Citera
2010-10-03, 20:42
  #2348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Som sagt jag kan ha fel i allting. Jag är inte alls så insatt i det ämnet. Läste bara lite om det i våras.
Något intressant på en av länkarna:
Citat:
The loan is interest free, but it is repayable if Abramovich gives 18 months’ notice. The Russian could still demand the money back some day, either if the club is making a profit, or if he were to sell it. He has not, in fact, written off the huge loans he has made on his Chelsea adventure.

Dvs om Abramovich skulle sälja klubben skulle han troligtvis kräva tillbaka sina 726 miljoner pund.
Citera
2010-10-03, 20:43
  #2349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Man blir så trött på Wenger. Trots att jag sympatiserar med Arsenal känns det bra att Chelsea vann idag.

Tror han allvarligt talat att ett gäng snorungar som Wilshere och Nasri ska ha en chans mot spelare som Mikel, Essien eller Ramires? Påtal om Nasri har jag fortfarande ingen aning om vad han gör i ett lag som Arsenal i en liga som Premier League. Pinsamt.

Vidare är det väldigt konstigt att alla Arsenalsupportrar försvarar Wenger i vårt och torrt och hänvisar till hans förmåga att "spara pengar" "betala av arenan" och "utveckla talanger". Jag har faktiskt ingen aning om hur ni tänker, men är han coach eller investerare? Han finns där för en anledning och det är att vinna titlar. Varför låter han inte de andra sköta resten, och istället fokusera på sitt område. Finns det ens någon strävan att vinna ligan? Varför nöjer sig folk med att hamna i topp 4 varje år?

Till matchen. Arsenal spelade bra i första halvlek men sen visade det sig vilka spelare som håller måttet och inte. De enda spelarna som kunde hota Chelsea var Arsavin, Clichy, Diaby och till viss del Nasri.

För övrigt har jag inte stött på en mer oklinisk avslutare än Chamakh. Chamakh vs. Alex och Ivanovic. Kan inte bli mer omöjligt att komma någonvart.

Nasri och Ramires är lika gamla. Vem är nöjd med att komma topp fyra? Wenger är inte det, styrelsen är inte det och jag har inte hört om något Arsenal-fan som varit det heller. Däremot så tar jag hellre det än vad som är på väg att hända i andra klubbar t.ex. Liverpool och Man Utd.

Nu verkar det som att Arsenal har så mycket pengar i kassan så om den här säsongen går dåligt så tror jag plånboken kommer att öppnas nästa sommar.

Jag är i alla fall mycket nöjd med Chamakh's start av säsongen.
Citera
2010-10-03, 20:46
  #2350
Medlem
De Larges avatar
Liverpool, haha, fyfan. Enda trösten nu när Everton sackar efter. Hoppades på detta resultat men kunde knappt tro det. Nästa match kommer Liverpool till Goodison Park. Bra tillfälle att få en storseger.
Citera
2010-10-03, 20:47
  #2351
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Något intressant på en av länkarna:


Dvs om Abramovich skulle sälja klubben skulle han troligtvis kräva tillbaka sina 726 miljoner pund.

Vilket klubben har dementerat för längesedan. Han har strukit skulderna end of discussion... Till er andra så tror jag ni blandar ihop skuldfri och självförsörjande. Chelsea är skuldfritt men inte självförsörjande. Dock så om man tittar på hur klubben investerat dom senaste åren så ser man att det finns ett mål om att kunna driva klubben utan Romans plånbock...
Citera
2010-10-03, 20:50
  #2352
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Liverpool, haha, fyfan. Enda trösten nu när Everton sackar efter. Hoppades på detta resultat men kunde knappt tro det. Nästa match kommer Liverpool till Goodison Park. Bra tillfälle att få en storseger.
Och Torres blev skadad igen...

Seriöst, vad händer näst? Gerrard får cancer och har två månader kvar att leva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in