2010-11-14, 13:15
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Håller med dig delvis. United har presterat över min personliga förväntan. Hade en aning om att denna säsongen skulle bli nån slags reaktion från Manchester klubben, att de skulle bli ett mittenlag eller iallafall hamna runt 6-7 plats. Dock är det långt kvar av säsongen. Tror det har varit en fördel för Chelsea att de hittills haft de svåra matcherna utspridda under säsongen. I december får de bekänna färg, Marsielle(B), Tottenham(B), Man United(H), Arsenal (B) i följd efter varandra. Känns även som hela Chelsea är ostabilt på något vis. Man sparkar Ray Wilkins utan att egentligen tala om varför och man har en del skador vilket gör att mittfältet känns lite sisådär. Drogba är ju inte i strålande form heller, trots att han är ganska bra. Han har någon växel till. Ännu mer irriterad blir man över att se Liverpool som gör en strålande match mot Chelsea och man tror att de vaknat till liv på allvar. Sedan visar det sig att så verkar det inte alls vara, man gör en riktig plattmatch mot Stoke. Motivationsfråga kanske?
Att man sparkar Wilkins har väl inget med stabilitet att göra? Klart det är synd, grymt sympatisk kille, men fotboll är en enorm industri där man inte ska se alltför sentimentalt på saker och ting. Om han inte kan bidra mer än vad han redan gjort så ska han inte hålla någon annans plats, hårt med nödvändigt. Hade gärna sett Steve Clarke tillbaks men tvivlar på att det händer.

Jag håller dock med om mittfältet, man har alla dessa år tagit Lampard för given då han i princip alltid finns tillgänglig, nu när han är skadad saknar man honom enormt, och jag behöver väl inte gå in på hur tufft det är att sakna världens bästa på sin position (Essien). Förut hade man ett par spelare som kunde komma in och ersätta bra, men nu är Ramires närmast och även om han gjort bra ifrån sig i vissa matcher så är han inte riktigt Chelsea-material än.
Jag hoppas att Drogba kan köra för fullt nu när han är tillbaks, var länge sedan man såg honom i sin vanliga monsterform.
Citera
2010-11-14, 13:22
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Håller med dig delvis. United har presterat över min personliga förväntan. Hade en aning om att denna säsongen skulle bli nån slags reaktion från Manchester klubben, att de skulle bli ett mittenlag eller iallafall hamna runt 6-7 plats. Dock är det långt kvar av säsongen. Tror det har varit en fördel för Chelsea att de hittills haft de svåra matcherna utspridda under säsongen. I december får de bekänna färg, Marsielle(B), Tottenham(B), Man United(H), Arsenal (B) i följd efter varandra. Känns även som hela Chelsea är ostabilt på något vis. Man sparkar Ray Wilkins utan att egentligen tala om varför och man har en del skador vilket gör att mittfältet känns lite sisådär. Drogba är ju inte i strålande form heller, trots att han är ganska bra. Han har någon växel till. Ännu mer irriterad blir man över att se Liverpool som gör en strålande match mot Chelsea och man tror att de vaknat till liv på allvar. Sedan visar det sig att så verkar det inte alls vara, man gör en riktig plattmatch mot Stoke. Motivationsfråga kanske?
Att man sparkar Wilkins har väl inget med stabilitet att göra? Klart det är synd, grymt sympatisk kille, men fotboll är en enorm industri där man inte ska se alltför sentimentalt på saker och ting. Om han inte kan bidra mer än vad han redan gjort så ska han inte hålla någon annans plats, hårt med nödvändigt. Hade gärna sett Steve Clarke tillbaks men tvivlar på att det händer.

Jag håller dock med om mittfältet, man har alla dessa år tagit Lampard för given då han i princip alltid finns tillgänglig, nu när han är skadad saknar man honom enormt, och jag behöver väl inte gå in på hur tufft det är att sakna världens bästa på sin position (Essien). Förut hade man ett par spelare som kunde komma in och ersätta bra, men nu är Ramires närmast och även om han gjort bra ifrån sig i vissa matcher så är han inte riktigt Chelsea-material än.
Jag hoppas att Drogba kan köra för fullt nu när han är tillbaks, var länge sedan man såg honom i sin vanliga monsterform.
Citera
2010-11-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Han trampar för mycket boll, det är hans stora problem.

Tycker du verkligen det? Mikel får ofta väldigt lite tid på sig att slå sina passningar i och med att han spelar såpass centralt med en massa motståndare runt omkring sig. Jag är förmodligen partisk men jag ser få spelare i världen som är så snabba med att släppa bollen och samtidigt hitta rätt med passningarna som Mikel.

Den här artikeln stödjer det:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/chelsea/8130025/John-Obi-Mikel-reborn-as-Chelseas-undisputed-pass-master.html

De senaste åren har han en passningsprocent på 89.93% — Paul Scholes är tvåa med 89.88%. Och då har han slagit cirka 1000 mer passningar än Scholes. Hans uppgift är inte direkt att slå offensiva bollar utan hans roll är mer av en djupliggande bollfördelare. Ändå har han ökat sina stats så att 2 av 5 bollar går framåt.
Citera
2010-11-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Han trampar för mycket boll, det är hans stora problem.

Tycker du verkligen det? Mikel får ofta väldigt lite tid på sig att slå sina passningar i och med att han spelar såpass centralt med en massa motståndare runt omkring sig. Jag är förmodligen partisk men jag ser få spelare i världen som är så snabba med att släppa bollen och samtidigt hitta rätt med passningarna som Mikel.

Den här artikeln stödjer det:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/chelsea/8130025/John-Obi-Mikel-reborn-as-Chelseas-undisputed-pass-master.html

De senaste åren har han en passningsprocent på 89.93% — Paul Scholes är tvåa med 89.88%. Och då har han slagit cirka 1000 mer passningar än Scholes. Hans uppgift är inte direkt att slå offensiva bollar utan hans roll är mer av en djupliggande bollfördelare. Ändå har han ökat sina stats så att 2 av 5 bollar går framåt.
Citera
2010-11-14, 14:42
Medlem
Intressant. I viasat studion sa de att Arsenal är det lag som dragit på sig flest kort hittils denna säsongen. 27st gula och 4st röda. Ändå gnäller Wenger på att andra lag spelar fult..herrejösses!
Citera
2010-11-14, 16:32
Bannlyst
[quote=jaochs]Och när Chelsea hade City borta, Arsenal hemma, Villa borta i rad, spelade United mot mäktiga Bolton, Sunderland och West Brom. Snacka om tur!

Ser man till lagens placering i tabellen som mött United och Chelsea så har United mött betydligt bättre lag än Chelsea och när Chelsea mött bra lag har de förlorat och att redan ha två förluster kan straffa sig på sikt. De flesta av Chelseas motståndare hittills ligger på nedre halvan medan Bolton och West Brom som exempel har överraskat alla. Uniteds resultat är mer imponerande eftersom de lag de mött just då var i form och hade gjort bra resultat innan. Chelsea har haft en enorm tur med spelschemat men finessen med ett spelschema är ju att det vänder och United har gjort sin bästa säsongstart någonsin och ändå har det gått illa.
Citera
2010-11-14, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är du supporter till något lag ö.h.t eller ens sympatiserar du med något lag? Det verkar mest vara skit kastning åt alla håll och kanter från din sida.. man börjar ju undra...
Gillar engelsk fotboll först och främst och är därför inte enögd som de flesta tyvärr blir när de kärar ner sig i en klubb. Se mig som opartisk och kritisk.
Citera
2010-11-14, 16:50
Bannlyst
Har Chelsea informerat varför Ray Wilkins försvann helt plötsligt?
Han har ju varit deras argaste försvarare i alla lägen då Chelsea gått lite sämre och trots hans tid i United verkar han hata United passionerat.
Citera
2010-11-14, 17:20
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Intressant. I viasat studion sa de att Arsenal är det lag som dragit på sig flest kort hittils denna säsongen. 27st gula och 4st röda. Ändå gnäller Wenger på att andra lag spelar fult..herrejösses!

Det var väl innan detta Wenger gnällde? Sen Arsenal tog sista platsen i Fair Play-ligen har han inte gnällt något mer.

Men samma sak var det faktiskt med tidigare årgångar av Wengers Arsenal, speciellt de som vunnit PL, de drog på sig väldigt mycket gula och röda kort.

Å andra sidan kan vi även fråga oss hur många spelare Arsenal brutit benen på? De röda korten Arsenal fått har inte direkt varit något jättefula saker, snarare bara spelförstörande.

edit: Arsenal har även fått en del konstiga gula kort, bl a idag då Fabregas fick ett gult kort för att motståndaren trampade på Fabregas fot.
Senast redigerad av QEX13 2010-11-14 kl. 17:26.
Citera
2010-11-14, 17:41
Medlem
Everton besegras programenligt men sista 5 minuterna så var det onödigt nervöst. Nasri och speciellt Chamakh borde ha suttit sina lägen och vid 0-3 så hade matchen varit död.
Everton är starka men inte tillräckligt bra och det visar tabelläget (man har skrapat ihop 15 pinnar?)

Samtliga spelare får plus, lite extra till
1. Nasri
2. Fabianski
3. Sagna/Fabregas

Dagens sämsta: Arshavin.... Tsaren som började så starkt har inte gjort mål på 10 (?) matcher nu och han kommer inte ens förbi Neville. Sätt han på bänken och lira med Walcott och van Persie när han kommit i form... Det här håller inte.

Nu får vi hoppas att Sunderland vinner mot Chelsea.
Citera
2010-11-14, 17:47
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Helvete, Chelsea kommer tappa poäng mot Sunderland känns det som...
Citera
2010-11-14, 17:48
Medlem
fan vilken räddning av cech just!

en av säsongens top-5 räddningar?

verkar vara rätt så underhållande match, och mycket känslor :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem