Citat:
Att man sparkar Wilkins har väl inget med stabilitet att göra? Klart det är synd, grymt sympatisk kille, men fotboll är en enorm industri där man inte ska se alltför sentimentalt på saker och ting. Om han inte kan bidra mer än vad han redan gjort så ska han inte hålla någon annans plats, hårt med nödvändigt. Hade gärna sett Steve Clarke tillbaks men tvivlar på att det händer.
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Håller med dig delvis. United har presterat över min personliga förväntan. Hade en aning om att denna säsongen skulle bli nån slags reaktion från Manchester klubben, att de skulle bli ett mittenlag eller iallafall hamna runt 6-7 plats. Dock är det långt kvar av säsongen. Tror det har varit en fördel för Chelsea att de hittills haft de svåra matcherna utspridda under säsongen. I december får de bekänna färg, Marsielle(B), Tottenham(B), Man United(H), Arsenal (B) i följd efter varandra. Känns även som hela Chelsea är ostabilt på något vis. Man sparkar Ray Wilkins utan att egentligen tala om varför och man har en del skador vilket gör att mittfältet känns lite sisådär. Drogba är ju inte i strålande form heller, trots att han är ganska bra. Han har någon växel till. Ännu mer irriterad blir man över att se Liverpool som gör en strålande match mot Chelsea och man tror att de vaknat till liv på allvar. Sedan visar det sig att så verkar det inte alls vara, man gör en riktig plattmatch mot Stoke. Motivationsfråga kanske?
Jag håller dock med om mittfältet, man har alla dessa år tagit Lampard för given då han i princip alltid finns tillgänglig, nu när han är skadad saknar man honom enormt, och jag behöver väl inte gå in på hur tufft det är att sakna världens bästa på sin position (Essien). Förut hade man ett par spelare som kunde komma in och ersätta bra, men nu är Ramires närmast och även om han gjort bra ifrån sig i vissa matcher så är han inte riktigt Chelsea-material än.
Jag hoppas att Drogba kan köra för fullt nu när han är tillbaks, var länge sedan man såg honom i sin vanliga monsterform.