2010-09-26, 01:53
Bannlyst
Mycket Tråkig Fotboll!dem Bara Skjuter Upp Boll .aldrig Mer Engelska Ligan
Citera
2010-09-26, 02:14
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Eller så är det bara att öppna plånboken och passa på att plocka Akinfeev i januari när ryska ligan är avslutad. CSKA riskerar dessutom att missa direktplatsen till CL, och då kanske Igor skulle vara lite sugen, om rätt bud kom. Fast Wenger kommer ju aldrig vara beredd att lägga de 250miljoner+ som han förmodligen skulle kosta

Ja vad fan ska Wenger in och harva med Schwarzer egentligen? Jag menar Scwarzer är oerhört mycket bättre än Almunia vad gäller säkerhet och stabilitet så det vore i det perspektivet fantastiskt, men han håller inte länge till.

I mitt tidigare inlägg låter det som jag lovordar Szczesny men så är det inte, jag tycker det kanske är en variant att prova i en redan katastrofal situation utan vettiga första, andra eller tredjealternativ.

Nej jag hatar logiken i att man ska köpa en gammal målvakt och sedan slussa in Szczesny, eftersom den är så uppenbart fel. Om Szczesny är så otroligt bra så borde han få chansen nu precis som Mannone fick förra säsongen. Det finns inget som säger att han har nerverna att spela stora matcher, inte tenderar att tabba sig eller blir nervös, stannar i utvecklingen, osv.. Vad säger att han är så superbra om två år om han inte är det nu, för det är hur länge Scwarzer håller. Nej det är kortsiktigt och dumt.

Istället ska man köpa en färdig oerhört duktig målvakt som kan kosta lite, men som inte är lastgammal. Det kommer bli dyrt men till skillnad från Schwarzer så är det en INVESTERING, vilket Wenger inte tycks kunna begripa i sin franska hjärna trots att han är ekonom.

Schwarzer slutar efter ett eventuellt byte till Arsenal och de pengarna ser man aldrig mer, Akinfeev kommer med all tänkbar sannolikhet inte göra bort sig och går att sälja vidare, troligtvis med vinst, om nu Szczesny blir så fantastiskt bra och tar över platsen mellan stolparna på ren kompetens, likt Joe Hart och inte bara åker räkmacka för att han kommer från Akademien. Om Szczesny floppar så har man ändå en vass målvakt och problemet löst.

Om jag ska spekulera i vad jag tror så tror jag Almunia får fortsätta tills vinterfönstret och sedan köper Wenger in något mediokert relativt billigt på målvaktsfronten. Ungefär som Koscielny, som Wenger tror är prisvärt. Att splasha cash på en enormt viktig postion och faktiskt värva en riktigt riktigt bra målvakt nu när det finns väldigt mycket pengar skulle aldrig falla honom in.
Senast redigerad av zizacon 2010-09-26 kl. 02:27.
Citera
2010-09-26, 03:10
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Quotar från matchforumet:

Bra sagt. Man kan inte annan än att besegra motståndarna som står framför en. Däremot är det ju så att på pappret så "ska" storlagen vinna dessa matcher men det är ju uppenbarligen inte alltid så lätt. Varje säsong i princip alla ligor förlorar ju topplagen matcher som de på förhand "skulle vinna".

Angående Chelseas match idag tycker jag att försvarsmässigt var det bra spel hela matchen, det var mittfältet och anfallet som var dåligt. Ramires tappade bollen 26 gånger under matchens gång, bland annat en gång som ledde till Citys mål, dessutom blev han omkullsprungen flera gånger och han satte sig och vill ha frispark och såg allmänt gnällig ut. Känns inte som han var beredd på så tufft spel eller så har han inte anpassat sig än. Anfallet var riktigt stillastående och mittfältet gav bort ALLDELES för många bollar till City. Idag var helt enkelt ribba ut för Chelsea, stolpe in för City.

Sen är det ju komiskt att folk kommer att säga att nu ser vi hur bra Chelsea egentligen är. Verkligen? För att man förlorar borta mot City med 1-0. Släng er i väggen. Såg man hur bra United är när de förlorade mot Burnley? Arsenal mot WBA idag? Nä, sådan logik funkar inte. Detta var inte den sista förlusten för Chelsea denna säsongen. Samma folk som år efter år räknar bort United efter deras årliga dåliga start. Det håller ej.

Word på hela ditt inlägg faktiskt. I år har dock United inlett relativt starkt. Men nej, då hittar folk andra anledningar att räkna bort United, gärna bort från topp 4. Chelsea har fått en magnifik start på säsongen vilket har lett till att folk glömt bort vilka lag de mött (även om det varit ett jävla liv här om hur enkelt det varit) Man kan inte göra annat än att spöa laget man möter, vilket Chelsea gjort med bravur. Men som du säger, City borta är ingen match man ska vinna, dock kan det sända en viktig signal till övriga lag, det går att slå Chelsea.

Chelseas bänk såg oroväckande svag ut idag. Jag gillar Ancelottis tänk om att ge ungdomarna fler chanser, jag gillar markeringen när han byter ut Drogba. Det är rätt väg att gå.
Men att tro att Chelsea med den faktiskt relativt tunna trupp de besitter skulle gå igenom PL utan en svacka är idioti.

Till syvende og sist. Lördagens resultat var alldeles för bra för att United ska kunna utnyttja det. 1-1 är inget vågat tips.
Citera
2010-09-26, 09:21
Medlem
Tycker gårdagens match mot City kändes så avslagen från Chelsea. Precis som de hade räknat med en promenadseger, då får de ju för fan höja sig ett snäpp. Wigan är inte samma lag som City. Bakåt var vi ändå bra men mittfältet och vår spets var ju riktigt usel. Ramires sjönk några nivåer i min bok nu. Hoppas han anpassar sig till PL inom en snar framtid. Detta gjorde ju dock inte så mkt rent poängmässigt när även Arsenal åkte på en kalldusch. Ganska komiskt hur folk kan gnälla på Chelsea för att de har så lätt motstånd, sen möter Arsenal detta lätta motståndet och åker på däng ..dock har Arsenal en usel målvakt. Lider med er. Detta blir dock roligast för ligan, nu är det jämt igen!
Citera
2010-09-26, 09:34
Medlem
Harringtons avatar
Ramires såg ju ut att väga 50kg, kanske fel att han skulle spela från start i en sådan här viktig match.
Men tyvärr är ju truppen tunn.. men vi får glädjas åt att McEachram såg intressant ut denna match med.
Citera
2010-09-26, 09:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jebem-vam-mater
Mycket Tråkig Fotboll!dem Bara Skjuter Upp Boll .aldrig Mer Engelska Ligan

Hade någon som kunnat stava ordentligt kritiserat den engelska fotbollen så hade man kanske kunnat ta det på allvar

Börjar Arsenal och Chelsea redan bli slitna?
Citera
2010-09-26, 10:04
Avslutad
Skräll på Bolton i Eftermiddag tack
Citera
2010-09-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrington
Ramires såg ju ut att väga 50kg, kanske fel att han skulle spela från start i en sådan här viktig match.
Men tyvärr är ju truppen tunn.. men vi får glädjas åt att McEachram såg intressant ut denna match med.

Det måste komma in nytt ungt blod i laget. Jag vill inte ha ett AC Milan om fem år där medelåldern är 40 år, skämt och sido.
Citera
2010-09-26, 13:44
Medlem
Hur mycket skulle ni värdera Darren Bent? 300+?
Citera
2010-09-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Hur mycket skulle ni värdera Darren Bent? 300+?
Svårt och säga..
Läste nånstans att han var värd runt 18 miljoner pund.
Citera
2010-09-26, 15:32
Medlem
Underbart! Ibland har man tur i oturen. Först var man besviken på Chelsea för att de tappade poäng, sen blir man lite gladare för att Arsenal åker på stryk "mot ett skitlag a la Chelsea-inledningsschema". Sen pricken över i:et! United tappar poäng!
Citera
2010-09-26, 15:44
Medlem
NirvanAs avatar
United kommer inte ta tillbaka titeln, och främsta anledningen är oviljan att köpa nya spelare, att punga upp pengarna för te.x sneijder, ny högerback, och bättre truppspelare hade varit helt perfekt.. men, glazers säger väl Nej till att vilja vinna... Under januari fönstret kan dom väl fixa vänsterkanten också då giggs inte håller där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in