Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Eller så är det bara att öppna plånboken och passa på att plocka Akinfeev i januari när ryska ligan är avslutad. CSKA riskerar dessutom att missa direktplatsen till CL, och då kanske Igor skulle vara lite sugen, om rätt bud kom. Fast Wenger kommer ju aldrig vara beredd att lägga de 250miljoner+ som han förmodligen skulle kosta
Ja vad fan ska Wenger in och harva med Schwarzer egentligen? Jag menar Scwarzer är oerhört mycket bättre än Almunia vad gäller säkerhet och stabilitet så det vore i det perspektivet fantastiskt, men han håller inte länge till.
I mitt tidigare inlägg låter det som jag lovordar Szczesny men så är det inte, jag tycker det kanske är en variant att prova i en redan katastrofal situation utan vettiga första, andra eller tredjealternativ.
Nej jag hatar logiken i att man ska köpa en gammal målvakt och sedan slussa in Szczesny, eftersom den är så uppenbart fel. Om Szczesny är så otroligt bra så borde han få chansen nu precis som Mannone fick förra säsongen. Det finns inget som säger att han har nerverna att spela stora matcher, inte tenderar att tabba sig eller blir nervös, stannar i utvecklingen, osv.. Vad säger att han är så superbra om två år om han inte är det nu, för det är hur länge Scwarzer håller. Nej det är kortsiktigt och dumt.
Istället ska man köpa en färdig oerhört duktig målvakt som kan kosta lite, men som inte är lastgammal. Det kommer bli dyrt men till skillnad från Schwarzer så är det en INVESTERING, vilket Wenger inte tycks kunna begripa i sin franska hjärna trots att han är ekonom.
Schwarzer slutar efter ett eventuellt byte till Arsenal och de pengarna ser man aldrig mer, Akinfeev kommer med all tänkbar sannolikhet inte göra bort sig och går att sälja vidare, troligtvis med vinst, om nu Szczesny blir så fantastiskt bra och tar över platsen mellan stolparna på ren kompetens, likt Joe Hart och inte bara åker räkmacka för att han kommer från Akademien. Om Szczesny floppar så har man ändå en vass målvakt och problemet löst.
Om jag ska spekulera i vad jag tror så tror jag Almunia får fortsätta tills vinterfönstret och sedan köper Wenger in något mediokert relativt billigt på målvaktsfronten. Ungefär som Koscielny, som Wenger tror är prisvärt. Att splasha cash på en enormt viktig postion och faktiskt värva en riktigt riktigt bra målvakt nu när det finns väldigt mycket pengar skulle aldrig falla honom in.