2010-09-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
För att han är en rolig kille? Tycker att han, efter sina jättefina första säsonger, på något vis tappat det mesta. Speciellt brister han i passningsspelet tycker jag (som iof inte ser merparten av Arsenals matcher) och passar därför in i en klubb som Arsenal som komplementspelare. Bra för sammanhållning och att slänga in lite då och då, men tycker inte han förtjänar mer speltid.

Men rätt skönt att ha en sådan spelare och kunna rotera med, fungerar bättre som ytterback än yttermittfält, förtjänar inte mer speltid. Är rätt så bekymrad över matchen mot Chelsea, ingen riktigt bra målvakt, flera nyckelspelare borta, en dålig formkurva på Song. Har jobbat så har inte kunnat uppdatera mig helt men såg att Djourou spelade idag, hoppas verkligen inte att han och Wilshere får starta på söndag. Tänkt att han ska kunna tampas med Drogba? En spelare som aldrig kommer bli det man hoppats på. Usch, dåliga vibbar redan nu.
Citera
2010-09-28, 23:38
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Men rätt skönt att ha en sådan spelare och kunna rotera med, fungerar bättre som ytterback än yttermittfält, förtjänar inte mer speltid. Är rätt så bekymrad över matchen mot Chelsea, ingen riktigt bra målvakt, flera nyckelspelare borta, en dålig formkurva på Song. Har jobbat så har inte kunnat uppdatera mig helt men såg att Djourou spelade idag, hoppas verkligen inte att han och Wilshere får starta på söndag. Tänkt att han ska kunna tampas med Drogba? En spelare som aldrig kommer bli det man hoppats på. Usch, dåliga vibbar redan nu.
Vermaelen missar matchen också (den där Vermaelen som skulle varit tillbaka för ett par veckor sedan enligt Arsenal...). Hoppas på;

Chamakh
Arshavin - Nasri/Cesc/Jack - Eboue/Gibbs
Song - Denilson
Clichy - Kos - Squ - Sagna
Fabianski

Defensivt, men det behövs nog.
Citera
2010-09-29, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Det har jag tyvärr haft sen matchen mot WBA. Ok match idag och Fabbi gör en bra match, så det mesta talar ju för att det blir katastrof om han får spela mot Chelsea. Som du säger flera nyckelspelare borta och Song som darrar och inte har levererat i närheten av sin potential senaste matcherna. Har inte sett Squillaci så många matcher än men jag tycker ändå inte riktigt han är den där klippan längst bak som man önskat. Hoppas Vermaelen kommer tillbaka snarast och får ihop ett stabilt mittlås. Bara hoppas Chamakh/Tzaren/mfl lyckas åstadkomma något framåt. Tippar nog 3-1 till Chelsea..
Citera
2010-09-29, 07:16
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vermaelen missar matchen också (den där Vermaelen som skulle varit tillbaka för ett par veckor sedan enligt Arsenal...). Hoppas på;

Chamakh
Arshavin - Nasri/Cesc/Jack - Eboue/Gibbs
Song - Denilson
Clichy - Kos - Squ - Sagna
Fabianski

Defensivt, men det behövs nog.

Ja det ser verkligen inte helt roligt ut. Koscielny har fortfarande en viss tendens till klanterier och Fabianski behöver vi ju inte ens prata om. Ryssen tycks ha som vana att skjuta precis överallt utom i mål och Cesc är ju inte ens säkert att han spelar. Song har fått för sig att göra massa egna utflykter istället för att göra sitt jobb.

Det enda som är positivt jämfört med tidigare är väl att Wilshere trots allt spelar ganska bra och att vi har fått in Chamakh som jag också tycker har gjort det väldigt bra och gör så man har något vettigt på topp när RVP är borta.

Ska jag vara ärlig tror jag Chelsea tar det relativt lätt tyvärr.
Citera
2010-09-29, 11:45
Medlem
Ja tyvärr är jag beredd på att hålla med! Chelsea kommer fullständigt med styrka och kraft krossa oss och det blir väl 3-0 ungefär. De har mer rutin, är starkare, effektivare och vi gör hela tiden massa misstag i backlinjen (och målvakten) som Drogba kommer utnyttja enkelt.

2/3/4-0 till chelsea slutar det!
Citera
2010-09-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35
Ja tyvärr är jag beredd på att hålla med! Chelsea kommer fullständigt med styrka och kraft krossa oss och det blir väl 3-0 ungefär. De har mer rutin, är starkare, effektivare och vi gör hela tiden massa misstag i backlinjen (och målvakten) som Drogba kommer utnyttja enkelt.

Så trodde jag mot City också, trots att de alltid haft svårt för dem. Så jag säger emot. 1-2 till Arsenal. 1-1 står sig ganska länge. I 84 minuten gör Arsenal 1-2 på hörna, tyvärr.
Citera
2010-09-29, 13:11
Medlem
Rubrs avatar
Jag tror att Stoke blir årets överraskning, de har börjat riktigt starkt
Citera
2010-09-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubr
Jag tror att Stoke blir årets överraskning, de har börjat riktigt starkt
ironi? de ligger på fjortonde plats med ynka 7 poäng, två från nedflyttning...
Citera
2010-09-29, 14:04
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101f14k35

Ja hade vi haft alla friska hade det varit en sak men nu ser det inte så kul ut. Vermaelen och Squillaci hade känts bättre som mittbackspar, och Fabregas naturligtvis, RVP på topp och Walcott i sin tidigare superform innan skadan.

Men vi får se. Borde förresten inte Wenger spela Diaby, angående den potentiella elvan som postades tidigare. Han lämnades väl hemma i CL-matchen lite som straff för tidigare prestationen, eller frånvaron av den snarare, men mot Chelski känns det ju som att alla spelare som är över 1.60 och väger mer än 70 kilo är värt sin vikt i guld.
Citera
2010-09-29, 14:16
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
ironi? de ligger på fjortonde plats med ynka 7 poäng, två från nedflyttning...

Fortsätter dom att snitta lika många poäng som hittills kommer de sluta på cirka 45 poäng, vilket förra året skulle innebära att de slutar på plats 13 i tabellen. Jag tror mycket på Stoke jag med i år och tror starkt på att de kommer undvika nedflyttningsstriden.
Citera
2010-09-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Fortsätter dom att snitta lika många poäng som hittills kommer de sluta på cirka 45 poäng, vilket förra året skulle innebära att de slutar på plats 13 i tabellen. Jag tror mycket på Stoke jag med i år och tror starkt på att de kommer undvika nedflyttningsstriden.
Jaha, men är det att sticka ut hakan egentligen? De har väl aldrig varit nära en nedflyttningsstrid sen de kom upp och jag har inte hört en enda som tippat att de skulle åka ut i år heller. Vari ligger det djärva i påståendet?
Citera
2010-10-01, 12:11
Medlem
robert123s avatar
Sunderland - Manchester U , Vad säger ni om den? Letat efter fakta om matchen men inte hittat någon, blir det en 2a eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in