2011-04-20, 14:23
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Någon som vet mer om den här Ola Söderberg i Newcastle? Uppges ha startat 16 matcher för dem den här säsongen i PL enligt fotbollskanalen. Sveriges nya stjärnmålvakt?

Verkar inte har spelat något i premier league iallfall.

http://www.premierleague.com/page/PlayerProfile/0,,12306~44779,00.html
Citera
2011-04-20, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
Verkar inte har spelat något i premier league iallfall.

http://www.premierleague.com/page/PlayerProfile/0,,12306~44779,00.html

Fotbollskanalen kanske menar att han har suttit på bänken 16 gånger. Ola är väl tredjemålvakt och andremålvakten är skadad just nu. Riktigt kul om han slår igenom men allt pekar på lån nu. Allsvenskan?
Citera
2011-04-20, 15:58
Bannlyst
Om det nu är så som Nasri säger att dom får välja mellan han och Fabregas så borde Arsenal självklart sälja Fabregas.
Citera
2011-04-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Enligt fotbollskanalen.se så säger Nasri att det står mellan han eller Fabregas eftersom han vill ha en nyckelroll i laget.
Nu vet jag förvisso inte om det stämmer till 100%, men känns som att Arsenal borde sälja Fabregas för en stor summa, mycket med tanke på hur värdelös han har varit den här säsongen.
Det är ofta Fabregas som går ut och uttalar sig efter dyra förluster, men det är han som är kapten och borde visa någon laganda under matcherna.
Sälj han till Barcelona där han kan få nöta bänk i några år tills Xavi lägger av.
För pengarna kan Arsenal börja investera i lite intressanta namn istället, känns inte som en förlust att förlora Fabregas.
Wilshere-Nasri-Song som den centrala triangeln på mittfältet känns bättre än Wilshere-Fabregas-Song.

Fabregas värdelös? Skulle säga att han är den klart bästa spelaren i truppen, och har varit riktigt bra även denna säsongen.

Dessutom har jag svårt att se att Wenger skulle göra något annorlunda i sina spelarköp i sommar, oavsett om Fabregas stannar eller lämnar. Han har nog redan en rätt klar bild över hur hans trupp kommer se ut i augusti och på vilka positioner som han vill förstärka på.

Fabregas är flera gånger viktigare än Nasri, även om fransmannen varit grym i år och är en av mina favoriter i Arsenal skulle du kunna slänga in rätt många liknande mittfältare som står för lika många poäng på en säsong.
Citera
2011-04-20, 16:28
Medlem
bohrdohrs avatar
Jag tror inte att Barcelona kommer göra samma ansträngning som förra sommaren med att värva Fabregas. Dels är väll ekonomin inte på topp men främst så finns det absolut ingen anledning till köpet. Camp Nous nye kelgris Thiago håller ju på att spelas in i laget ordentligt och han har gjort det riktigt bra de gånger han spelat. Jag tror inte att han skulle bli så glad om Fabregas värvades och det är nog inte en risk man är villig att ta.

Inför förra säsongen så såg det ju lite annorlunda ut då man kunde tänka sig att man ibland skulle flytta upp Iniesta i anfallet och låta både Xavi och Fabregas lira på mitten. Nu har man ju dock värvat Affelay samtidigt som Pedro, Bojan och Jeffren blivit ett år äldre så en sådan rockad skulle innebära att de fick ta ett steg tillbaka i rangordningen vilket nog inte heller är ett alternativ.

Nae han lär inte gå till Spanien denna säsong då jag inte ser Real (som väll skulle vara det ända tänkbara alternativet förutom Barca) som ett troligt alternativ. Skulle nog tro att det isåfall blir när Xavi väljer att trappa ner lite vilket lär ske tidigast om en 2-3 säsonger.
Citera
2011-04-20, 16:54
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Om det nu är så som Nasri säger att dom får välja mellan han och Fabregas så borde Arsenal självklart sälja Fabregas.

För att ha Nasri på mitten, det vet jag inte om jag gillar. Om det bara var bråk däremellan kunde jag köpa att man säljer Fabregas, såvida denne inte tänker skriva på nytt kontrakt och Nasri är beredd att göra det, eftersom man naturligtvis inte vill landa i en situation där man blir av med båda.

Om det nu istället är så, som jag förstått saken, att Nasri vill tvinga fram en situation där han får spela på mitten, vilket jag är tveksam till, så kan han gott gå i så fall.

Förmodligen är det förhandlingstaktik av någon jävla agent, då Nasri ska skriva nytt kontrakt snart.
Citera
2011-04-20, 17:19
Medlem
andwids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Just när man trodde United hettade till i rätt skede av säsongen gör man 2 skit matcher mot city och new castle... man vinner förmodligen inte CL mot barca/real och ligan är nu hotad.... stabilt..från hyfsad trippel chans till kanske titellösa.

De kommer ju ta hem ligan. särskilt när arsenal torskar mot ett cl-jagande tottenham
Citera
2011-04-20, 19:56
Medlem
Jackandvincents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Fabregas har idag gått ut och sagt att Wenger hade fått sparken för länge sen om han varit manager för ett lag i Spanien. Låter lite som spanjoren tappat förtroendet och det borde bli ett spänt möte mellan herrarna idag.

Källa?
Citera
2011-04-20, 19:57
Medlem
Jackandvincents avatar
Alla dessa fantastiska rykten... Och alla som faller för dem varje gång...
Citera
2011-04-20, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackandvincent
Källa?
Så många att det bara är att välja bland Newsnow-källorna och jag hörde det på Premier League News-kanalen. Nästa gång kan du ju lugna dig lite eller kolla om det stämmer innan du gör bort dig som du ju har gjort idag.
Nu pratas det för fullt om detta igen på Premier League HD-kanalen.
Citera
2011-04-20, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackandvincent
Alla dessa fantastiska rykten... Och alla som faller för dem varje gång...
...och alla idioter som inte tror på saker och ting bara för att de har sin klubbs "glasögon" på sig och därför kör huvudet i sanden som en struts.
Fabregas är toast.
Citera
2011-04-20, 20:43
Medlem
BabylonBills avatar
Ber om ursäkt om det är fel plats för denna fråga.

Kommer Tottenham - Arsenal återvisas på Viasat senare ikväll? Vill ha det bästa av två världar och fira 420 med osportsliga vänner för att sedan återvända till denna bragdmatch. Verkar dock som enbart Chelsea - Birmingham rullar igång 22:45?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in