2019-11-01, 19:21
Medlem
Pussmunnens avatar
Letar efter nån salong i Halmstad eller runt om. Någon som varit på nåt bra? dela gärna med er. Har aldrig varit på nån, men tänkte testa detta.
Citera
2019-11-01, 21:58
Medlem
Hur fungerar det om man blir erbjuden extratjänster utan något krav på betalning? Det borde väl vara lagligt i teorin då det rör sig om vuxna människor som har samtyckande umgänge om man nu skulle gå med på det.
Annars borde väl alla relationer m.m. vara förbjudna.
Citera
2019-11-02, 02:00
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Tycker thaitjejerna är jävligt besvärliga så fort man blir stammis o börjar känna dom. Nu köper jag inte sex heller på massageställen. Men tänk om man kunde sköta massagen professionellt utan en massa förvecklingar.
Citera
2019-11-02, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Hur fungerar det om man blir erbjuden extratjänster utan något krav på betalning? Det borde väl vara lagligt i teorin då det rör sig om vuxna människor som har samtyckande umgänge om man nu skulle gå med på det.
Annars borde väl alla relationer m.m. vara förbjudna.

Jag gissar att om du betalat för massagen så skulle en svensk domstol betrakta det som sexköp.
Citera
2019-11-02, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlie5
Jag gissar att om du betalat för massagen så skulle en svensk domstol betrakta det som sexköp.

Att betala för enbart massagen är en sak, men att vuxna människor beslutar sig om annat borde väl rent teoretiskt klassas som något annat. Det är ju knappast förbjudet att få massage.
Notera att betalningen enbart är för massagen.
Citera
2019-11-02, 23:09
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:

Fast sex mellan två vuxna även om det sker på en thaimassage är inte olagligt.
Det är upp till åklagaren att bevisa att betalning för sex skett.
Massage är än så länge fortfarande lagligt i Sverige, sen om massagen leder till sex så är det legalt.
OBS så länge ingen penningtransaktion skett mellan de två.
Citera
2019-11-03, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Att betala för enbart massagen är en sak, men att vuxna människor beslutar sig om annat borde väl rent teoretiskt klassas som något annat. Det är ju knappast förbjudet att få massage.
Notera att betalningen enbart är för massagen.

Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName
Fast sex mellan två vuxna även om det sker på en thaimassage är inte olagligt.
Det är upp till åklagaren att bevisa att betalning för sex skett.
Massage är än så länge fortfarande lagligt i Sverige, sen om massagen leder till sex så är det legalt.
OBS så länge ingen penningtransaktion skett mellan de två.

Om det skett en ekonomisk transaktion och förekommit sex så tror jag att det räcker för åklagaren. Vad av transaktionen som varit för sex och vad som varit för massagen spelar nog ingen roll. Nu är jag visserligen ingen jurist men sexköpslagen bryr sig inte om vad vuxna människor själva beslutat.

Det här är antagligen Off-Topic
Citera
2019-11-03, 09:17
Medlem
Jessika21s avatar
Citat:
Om det skett en ekonomisk transaktion och förekommit sex så tror jag att det räcker för åklagaren. Vad av transaktionen som varit för sex och vad som varit för massagen spelar nog ingen roll. Nu är jag visserligen ingen jurist men sexköpslagen bryr sig inte om vad vuxna människor själva beslutat.

Jag stöder er ståndpunk
Citera
2019-11-03, 09:30
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessika21
Jag stöder er ståndpunk

Det är ju just detta dom gör de små liven
"stöder ståndpunkten"
Citera
2019-11-04, 08:24
Medlem
Jag har sett att vissa salonger erbjuder bodyscrub, där dusch ingår. Alltså duscha först, bodyscrub därefter.

Någon erfarenhet av detta?

Det låter behagligt, men verkligheten kanske mer lutar åt att man får trycka in kroppen i ett sunkigt duschbås, och sen ligga på en handduk och få scrub?
Citera
2019-11-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Jag har sett att vissa salonger erbjuder bodyscrub, där dusch ingår. Alltså duscha först, bodyscrub därefter.

Någon erfarenhet av detta?

Det låter behagligt, men verkligheten kanske mer lutar åt att man får trycka in kroppen i ett sunkigt duschbås, och sen ligga på en handduk och få scrub?

Du kan boka en tid och prova själv! Det hade jag gjort om jag varit nyfiken och intresserad.
Citera
2019-11-04, 15:37
Medlem
Citat:

Jag säger bullshit på den.

Så länge man betalar massagen till salongen så finns det inte en chans i världen att det håller i rätten. I Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisats.

Har man varit så dum och swishat tjejen i fråga för massagen så är man helrökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in