Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-11, 19:19
  #1
Avstängd
Regndroppes avatar
De förekommer djupa splittringar i dagens Sverige mellan svenskar och grupperingar från alla världens krigsdrabbade hörn. I dagsläget är situationen närmare ohållbar - hur kommer det se ut om ett par decennier? Hur kan vi undvika inre konflikter utan att genomföra radikala politiska förändringar?

Med värnplikten så begränsad saknar Sverige stridsdugliga unga män, men grupperingarna som motsätter sig Sverige och våra ideal befinner sig i en sämre ekonomisk situation än oss - således bör ha ett övertag gällande ren stridsföring (vapen).

Kommer något nordiskt land komma till vår räddning eller erbjuda skydd åt kvinnor och barn vid ett svenskt inbördeskrig?

Jag trodde aldrig jag skulle uppleva ett svenskt krig, men har nu allvarligt börjat tänka om. En väpnad konflikt skulle medföra fruktansvärda offer, men är det ur ett konsekvensetiskt perspektiv den bästa lösningen? Om Rinkeby och Rosengård ser ut som dem gör idag, hur kommer Sverige se ut i framtiden?

Den omvända rasismen är väl utbredd och åtskilliga hatbrott begågna av dessa grupper mot svenskar sker varje år. Idag finns det områden man inte kan röra sig i om man ser svensk ut (framförallt inte som kvinna)

Bör man fostra sina söner för krig?
2010-03-11, 19:29
  #2
Avstängd
DrinaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Ska Sverige förbereda sig för inbördeskrig?
Tycker du inte att det är ett svaghetstäcken att ställa den frågan i ett så homogent land som Sverige?
2010-03-11, 19:40
  #3
Medlem
Tänker exakt samma sak, Bara att jag är övertygad att det kommer att ske någon gång i framtiden om det fortsätter som det gör, frågan är när har Sverige gått förbi "gränsen för räddning", Nu när packet härjar och lever fan redan i unga åldrar och har redan i blöjålder drömmar om att bli gangsta nummer 1,

Hur jävla tokiga kommer inte dessa små kickers vara när dom är i vuxen ålder och ska slåss om jobb med de invandrare som faktiskt pluggat och skött sig, jag menar alla misslyckade blattar kommer alla gå samma väg.. kriminalitetens väg. finns inga jobb och dom har fuckat sin utbildning....

men inbördes kanske inte är exakt vad jag kan se.. sverige är för mesigt för att slå tillbaka, men absolut tror jag att uppror. gängkrig och sånt skit (som redan händer ) kommer att urarta totallt kommer bli värre värre värre värre värre....

är så otroligt trött på kulturberikare som inte sköter sig och tar vara på den möjlighet som de faktiskt fått... gratis... av oss svenskar.....
2010-03-11, 19:41
  #4
Avstängd
Kafirs avatar
Självklart kommer det att bli väpnade konflikter. Muslimer bara väntar på nån "kränkning" för att få slå nån på käften eller bygga en bomb. - Det är bara en tidsfråga innan det smäller. Sannolikt smäller det först i andra EU-länder men sedan här med. - Det kommer att bli en slakt.

Inte bara muslimer kan bygga bomber. Toleransen är snart nådd.

Muslimska Pekgul är upprörd över en teckning. - Jag är upprörd över alla muslimska män (ensamkommande flyktingbarn) som leker barn, på alla gruppvåldtäkter, asyllögnerna, parasitismen, rånen, otryggheten, kraven, våldet, stenkastningarna mot ambulanser och tåg och det eeeeeviga klagandet.

Daltandet och blöjbytandet med muslimerna får vem som helst att må illa.
__________________
Senast redigerad av Kafir 2010-03-11 kl. 19:44.
2010-03-11, 19:46
  #5
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe

Bör man fostra sina söner för krig?


Alltid. Den som inte tar med krig i varje generations tankesystem kommer förr eller senare att förlora sina liv, och sin frihet, till dem som inte glömmer det.

Skyldigheten att försvara sig, sin familj, sitt land. Plikten. Varför man slåss. Hur man slåss.

För det ultimata priset - trygghet, liv, ett land - krävs också det ultimata offret: viljan att slåss för sitt land och folk. Att sätta sin kropp mellan allt detta och fienden.

Detta är urgamla tankar, och lika sant nu som på de gamla grekernas tid.
2010-03-11, 19:51
  #6
Medlem
MoLoKs avatar
Någon gång efter 2025 så blir det väpnad konflikt i Sverige.

Jag tror helt enkelt inte så vitt spridda folkgrupper kommer att kunna leva ifred ihop när invandrarnas andel av befolkningen närmar sig och slutligen passerar 50%.

Och om det inte skulle bli krig så innebär det att vi blir Brasilien.
2010-03-11, 20:05
  #7
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinaII
Tycker du inte att det är ett svaghetstäcken att ställa den frågan i ett så homogent land som Sverige?

Jag tycker inte att Sverige med en hundratusen nya medborgare varje år är speciellt homogent längre.

Citat:
Ursprungligen postat av svweet
men inbördes kanske inte är exakt vad jag kan se.. sverige är för mesigt för att slå tillbaka, men absolut tror jag att uppror. gängkrig och sånt skit (som redan händer ) kommer att urarta totallt kommer bli värre värre värre värre värre.....

Poängen med inbördeskrig blir väl således att alla inte väljer att strida, vissa kommer fly, vissa kommer försöka få fred, vissa kommer byta sida osv osv osv. Jag tror att man gör gott i att försöka beväpna sig så småningom, och självklart ha ett bra nätverk.


Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Självklart kommer det att bli väpnade konflikter. Muslimer bara väntar på nån "kränkning" för att få slå nån på käften eller bygga en bomb. - Det är bara en tidsfråga innan det smäller. Sannolikt smäller det först i andra EU-länder men sedan här med. - Det kommer att bli en slakt.

Inte bara muslimer kan bygga bomber. Toleransen är snart nådd.

Muslimska Pekgul är upprörd över en teckning. - Jag är upprörd över alla muslimska män (ensamkommande flyktingbarn) som leker barn, på alla gruppvåldtäkter, asyllögnerna, parasitismen, rånen, otryggheten, kraven, våldet, stenkastningarna mot ambulanser och tåg och det eeeeeviga klagandet.

Daltandet och blöjbytandet med muslimerna får vem som helst att må illa.

Det är vad jag menar, det är inte några fredliga grupper med några få svarta får - det handlar om tiotusentals aggressiva, stridssökande och rotlösa människor som inte bryr sig om Sverige. Det har redan börjat urarta men jag tror att det kommer bli värre.


Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Alltid. Den som inte tar med krig i varje generations tankesystem kommer förr eller senare att förlora sina liv, och sin frihet, till dem som inte glömmer det.

Skyldigheten att försvara sig, sin familj, sitt land. Plikten. Varför man slåss. Hur man slåss.

För det ultimata priset - trygghet, liv, ett land - krävs också det ultimata offret: viljan att slåss för sitt land och folk. Att sätta sin kropp mellan allt detta och fienden.

Detta är urgamla tankar, och lika sant nu som på de gamla grekernas tid.

Jag har inte fullt ut tänkt i dessa banor tidigare, är inte uppväxt i en familj som pratat om vikten av detta (mina föräldrar växte trots allt inte upp i samma samhälle som jag växte upp i). Det du skriver nu kännetecknar dock precis vad jag själv upplever. Sverige har hållit sig utanför konflikter i tvåhundra år, inte ens när Finland attackerades ställde vi upp officiellt med mer än ett frivilligt förband, men jag tror att gränsen snart är nådd...


Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Någon gång efter 2025 så blir det väpnad konflikt i Sverige.

Jag tror helt enkelt inte så vitt spridda folkgrupper kommer att kunna leva ifred ihop när invandrarnas andel av befolkningen närmar sig och slutligen passerar 50%.

Och om det inte skulle bli krig så innebär det att vi blir Brasilien.

Precis vad jag misstänker själv, framförallt när det handlar om krigsskadade(?) grupper från områden med ständiga konflikter och väldigt avvikande kulturer.

Som relativt ekonomiskt priviligerad ser jag nu hur sk. "gated communities" breder ut sig - områden där jag kan bo och mina barn kan växa upp. Men hur rättvist är det att lämna vänner och andra bakom sig i de ghetton och direkta krigszooner som börjar växa fram i våra svenska storstäder? Är det inte bättre att slåss tillsammans för Sverige än att vissa ska skyddas och resten offras på det multikulturella altaret?
2010-03-11, 20:25
  #8
Medlem
Siberia2s avatar
Ja, det kommer bli krig förr eller senare.

Teoretiskt sett, hur mycket sprängmedel behövs för att göra Kebabtallrik av Rosengård?
2010-03-11, 20:32
  #9
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siberia2
Ja, det kommer bli krig förr eller senare.

Teoretiskt sett, hur mycket sprängmedel behövs för att göra Kebabtallrik av Rosengård?

Rimligen bör vi använda olika former av sprängladdning, för att minimera egna offer. Frågan är hur man bör göra man vill försöka bevara vissa svenska monument som kan komma i vägen för stridigheter eller ses ut som mål av fienden. Ska man försöka hålla position eller dra sig innåt Sverige? (om vi använder sprängmedel och dylikt är det högst möjligt att vi själva kan bli utsatta för det).

Sen förespråkar jag inte dödande av civila, inte heller kvinnor (i viss utsträckning, vill de vara med i leken får de leken tåla - tjejligorna idag visar ingen hänsyn till sina svenska offer) eller barn (med barn menar jag under 13 år). Man bör i god tid informera vad som kommer hända de som vill strida emot...
2010-03-11, 20:32
  #10
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Bör man fostra sina söner för krig?
Någon sade en gång: "If you want peace, prepare for war".
2010-03-11, 20:35
  #11
Medlem
Krehs avatar
Jag tror att du har missuppfattat situation. Svenskar är inte alls enade mot de invaderande horderna av diverse smuts från alla världens hörn.

Svenskar är snarare väldigt splittrade. Vi är splittrade, svaga och fega. Vi förtjänar att gå under.

Hitler visste redan år 1945 hur det skulle bli, då han sa något i stil med: "De ariska folken har visat sig svaga, och framtiden tillhör uteslutande folken i öst.". Nu åsyftade Hitler förvisso ryssarna, men östfolk som östfolk.

Däremot bör du självklart uppfostra dina eventuella söner för raskrig.
2010-03-11, 20:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Jag trodde aldrig jag skulle uppleva ett svenskt krig, men har nu allvarligt börjat tänka om. En väpnad konflikt skulle medföra fruktansvärda offer, men är det ur ett konsekvensetiskt perspektiv den bästa lösningen? Om Rinkeby och Rosengård ser ut som dem gör idag, hur kommer Sverige se ut i framtiden?

Den omvända rasismen är väl utbredd och åtskilliga hatbrott begågna av dessa grupper mot svenskar sker varje år. Idag finns det områden man inte kan röra sig i om man ser svensk ut (framförallt inte som kvinna)

Bör man fostra sina söner för krig?

Jag kan liksom inte se hur detta "krig" skulle kunna se ut. Vilka krig har muslimer vunnit de senaste århundradena? Och de som är här är dessutom "flyktingar"...

Ok, ett invandrargäng rånar en svensk. Skulle dessa invandrare vara några sorts "krigare" i och med det? Vi talar om flyktingar. De kommer att fly hem igen om "krig" över huvud taget skulle kunna tänkas bli aktuellt.

Stäng av vattenförsörjningen till invandrartäta stadsdelar en dag, och se sen hur länge "kriget" varar? Två timmar?

Titta på Zimbabwe/Rhodesia... några hundratusen vita hade inga som helst problem med att hålla miljoner och åter miljoner svarta stången. Och det var dessutom de svartas hemland/kontinent! Och inte många av de svarta var beroende av socialbidrag och gratis allting.

Inbördeskrig? Absurt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback