Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-11, 20:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Däremot bör du självklart uppfostra dina eventuella söner för raskrig.

"Raskrig"... ok om det vore kineser och japaner här eller nånting. Men som det ser ut i Sverige...

Det är som "krig" mellan vuxna och barn.

Dessutom kan alla invandrare åka hem till tjocka släkten i hemlandet precis när de vill. Vad har de att kriga för?
2010-03-11, 20:54
  #14
Medlem
Karbonats avatar
Självklart kommer Sverige att drabbas av inbördeskrig eller inbördeskrigliknande konflikter inom en inte alltför fjärran framtid.

Det successiva avskaffandet av vårat en gång fungerande värnpliktsförsvar har skett därför att ledande politiker vet att ett inbördeskrig kommer närmare för varje dag. Dels vill man minska antalet vapen och antalet militärt utbildade män i samhället och dels vet man att en yrkesarmé är mycket lättare att styra politiskt än vad en värnpliktsarmé är.
2010-03-11, 20:58
  #15
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Jag tror att du har missuppfattat situation. Svenskar är inte alls enade mot de invaderande horderna av diverse smuts från alla världens hörn.

Svenskar är snarare väldigt splittrade. Vi är splittrade, svaga och fega. Vi förtjänar att gå under.

Hitler visste redan år 1945 hur det skulle bli, då han sa något i stil med: "De ariska folken har visat sig svaga, och framtiden tillhör uteslutande folken i öst.". Nu åsyftade Hitler förvisso ryssarna, men östfolk som östfolk.

Jag är inte av uppfattningen att samtliga svenskar kommer gå ihop för att försvara sig eller sitt land, tvärtom tror jag att tusentals och åter tusentals unga män kommer välja att fly från en eventuell stridssituation, och då menar jag fly landet.

Jag har inga större problem med slaver, är egentligen inte för fokuserad på etnicitet. Det är primärt kulturen jag vill bevara, vilket vanligtvis går hand i hand med ursprung och folkslag - men inte alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Däremot bör du självklart uppfostra dina eventuella söner för raskrig.

Kommer du?



Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jag kan liksom inte se hur detta "krig" skulle kunna se ut. Vilka krig har muslimer vunnit de senaste århundradena? Och de som är här är dessutom "flyktingar"...

Ok, ett invandrargäng rånar en svensk. Skulle dessa invandrare vara några sorts "krigare" i och med det? Vi talar om flyktingar. De kommer att fly hem igen om "krig" över huvud taget skulle kunna tänkas bli aktuellt.

Stäng av vattenförsörjningen till invandrartäta stadsdelar en dag, och se sen hur länge "kriget" varar? Två timmar?

Titta på Zimbabwe/Rhodesia... några hundratusen vita hade inga som helst problem med att hålla miljoner och åter miljoner svarta stången. Och det var dessutom de svartas hemland/kontinent! Och inte många av de svarta var beroende av socialbidrag och gratis allting.

Inbördeskrig? Absurt.

Alla är inte flyktingar, mängder är andra generationens invandrare och/eller flytt i småbarnsår.

Sedan är inte jag av uppfattningen att det handlar om "ett invandrargäng som rånar en svensk" (men är inte heller av uppfattningen att ALLA menainvandrare är si eller så men faktum kvarstår...) det handlar om tiotusentals unga vars vård, mat och utbildning vi betalar, i utbyte får vi områden vi inte kan vistas i. Våra barn (eller vi själva) blir utsatta för rån, hot, misshandel osv, ofta förekommande för att vi är svenskar och de saknar respekt för oss. Nu menar jag inte att respekt föds ur våld, men situationen börjar bli ohållbar. Jag skulle inte tveka att beväpna mina närmaste om det behövs (är idag själv alltid utrustad med två separata försvarssprayer från utlandet, eftersom jag fått min beskärda del av rasistiskt våld riktat mot mig).


Det känns glädjande att du upplever att motståndet kan bli litet.
2010-03-11, 21:02
  #16
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karbonat
Självklart kommer Sverige att drabbas av inbördeskrig eller inbördeskrigliknande konflikter inom en inte alltför fjärran framtid.

Det successiva avskaffandet av vårat en gång fungerande värnpliktsförsvar har skett därför att ledande politiker vet att ett inbördeskrig kommer närmare för varje dag. Dels vill man minska antalet vapen och antalet militärt utbildade män i samhället och dels vet man att en yrkesarmé är mycket lättare att styra politiskt än vad en värnpliktsarmé är.

Jag har själv haft nära anhörig med mycket hög militär rank, han dog förvisso redan i slutet av 80talet (så han slapp väl uppleva några av de värsta nedskärningarna i Sveriges militära historia). Det är oerhört beklagligt att dagens värnplikt bara tar emot ett par tusen när det finns tiotusentals unga som bör få grundläggande militär utbildning.
2010-03-11, 21:51
  #17
Medlem
Efter ett par öl en kväll så diskuterade jag och mina närmaste vänner på skoj om hur vi skulle skulle gå tillväga om ett inbördeskrig bröt ut , så sitter inne på ett par teoretiska planer. Fan tänk om dessa måste skridas till verket inom en snar framtid....
2010-03-11, 21:56
  #18
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svweet
Efter ett par öl en kväll så diskuterade jag och mina närmaste vänner på skoj om hur vi skulle skulle gå tillväga om ett inbördeskrig bröt ut , så sitter inne på ett par teoretiska planer. Fan tänk om dessa måste skridas till verket inom en snar framtid....

Ingenting du vill dela med dig av?

Jag sätter mycket tilltro till ett väl fungerande nätverk, med pålitliga personer. Man behöver väl i regel olika typer av människor med olika typer av utbildningar/färdigheter/talanger?

Exempelvis människor med medicinsk kunskap (såsom läkare etc), men lika väl människor med militär kunskap osv osv
2010-03-11, 22:31
  #19
Medlem
garanterar inbördeskrig inom 50 år om inte SD kommer till räddning.

Och jävlar vad jag ska vara förberedd om det händer
2010-03-11, 22:41
  #20
Medlem
Panzerabwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regndroppe
Sen förespråkar jag inte dödande av civila, inte heller kvinnor (i viss utsträckning, vill de vara med i leken får de leken tåla - tjejligorna idag visar ingen hänsyn till sina svenska offer) eller barn (med barn menar jag under 13 år). Man bör i god tid informera vad som kommer hända de som vill strida emot...

Dödandet av fiendens civila och kvinnor är det viktigaste vid etniska konflikter, annars blir det bara en temporär lösning. Fast nu tror jag inte att det kommer bli något inbördeskrig här iofs. De flesta svenskar kommer ha flytt till skyddande enklaver utomlands (Island kanske) långt innan dess.
2010-03-11, 22:44
  #21
Medlem
Skulle faktiskt inte vilja kalla det inbördeskrig om svenskar ställs mot diverse extremistiska muselmanska horder, utan inbördeskrig hade man kunnat kalla det om svenskar hade ställts mot skåneländare. Utan blir det en uppgörelse med extrema muslimska grupperingar i framtiden så är det en uppgörelse med helt främmande element, är ju absolut inte broder som ställs mot broder utan det är civiliserade skandinaver och lojala invandrare som i så fall kommer att ställas mot en hord barbariska särkmän.

Tror det skall mycket till om utvecklingen skall gå så långt att vi får en traditionell väpnad konflikt med två grupper som har varsin armé till sitt förfogande. Utan vi kommer istället att få ett ökat sekteristiskt våld. Ett våld vi redan sett prov på i GB. Vi kommer att få allt mer radikaliserade muslimska grupperingar i Sverige som förr eller senare kommer att ta till våld mot vårt samhälle och våra institutioner.

Motreaktionen på våldet kommer att bli att även skandinaverna i Sverige kommer att radikaliseras och i allt större grad vända sig till politiker som vill se en permanent lösning av det muselmanska problemet.

Det är alltså mycket oklokt av våra nuvarande politiker och makthavare att nonchalera dom problem som vi idag har i det multikulturella samhället och då i synnerhet dom problem som vi har med muslimska extremister, både så kallade militanta och så kallade fredliga. Görs inget åt dom problem vi ser idag kommer dom att utvecklas och leda till större och större motsättningar som till sist kommer att explodera i våld och kaos. Dagens eftergiftspolitik mot islam som våra politiker bedriver främjar enbart islamisterna och stärker deras ställning ytterligare.

Oberoende av om dessa islamister vill arbeta inom det demokratiska systemet eller arbeta utanför med terror och våld så får vi ej glömma att slutmålet, den islamska teokratin är det samma för båda grupper. Vilket innebär att man ej kan göra några som helst eftergifter till någon av dom. Om målet är att skapa ett samhälle som vilar på förtryck, diskriminering och diktatur så är dom grupper som ställer sig bakom detta aldrig någon förhandlingspartner eller någon man skall främja en dialog med så som tyvärr våra politiker gör idag.

/M
__________________
Senast redigerad av Maltemer 2010-03-11 kl. 22:47.
2010-03-11, 22:58
  #22
Avstängd
Regndroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekaniker
garanterar inbördeskrig inom 50 år om inte SD kommer till räddning.

Och jävlar vad jag ska vara förberedd om det händer

Tänker också stanna och försvara Sverige.


Citat:
Ursprungligen postat av Panzerabwehr
Dödandet av fiendens civila och kvinnor är det viktigaste vid etniska konflikter, annars blir det bara en temporär lösning. Fast nu tror jag inte att det kommer bli något inbördeskrig här iofs. De flesta svenskar kommer ha flytt till skyddande enklaver utomlands (Island kanske) långt innan dess.

Rent spontant tycker jag att det är oetiskt, kvinnor och barn bör tillfångatas och deporteras snarare än dödas. Skulle önska att fienden behandlade svenska kvinnor och barn på samma sätt om de hamnade i deras våld...

De flesta svenskar är fortfarande inte alla svenskar. Jag tänker stanna kvar.


Citat:
Ursprungligen postat av Maltemer
Skulle faktiskt inte vilja kalla det inbördeskrig om svenskar ställs mot diverse extremistiska muselmanska horder, utan inbördeskrig hade man kunnat kalla det om svenskar hade ställts mot skåneländare. Utan blir det en uppgörelse med extrema muslimska grupperingar i framtiden så är det en uppgörelse med helt främmande element, är ju absolut inte broder som ställs mot broder utan det är civiliserade skandinaver och lojala invandrare som i så fall kommer att ställas mot en hord barbariska särkmän.

Tror det skall mycket till om utvecklingen skall gå så långt att vi får en traditionell väpnad konflikt med två grupper som har varsin armé till sitt förfogande. Utan vi kommer istället att få ett ökat sekteristiskt våld. Ett våld vi redan sett prov på i GB. Vi kommer att få allt mer radikaliserade muslimska grupperingar i Sverige som förr eller senare kommer att ta till våld mot vårt samhälle och våra institutioner.

Motreaktionen på våldet kommer att bli att även skandinaverna i Sverige kommer att radikaliseras och i allt större grad vända sig till politiker som vill se en permanent lösning av det muselmanska problemet.

Det är alltså mycket oklokt av våra nuvarande politiker och makthavare att nonchalera dom problem som vi idag har i det multikulturella samhället och då i synnerhet dom problem som vi har med muslimska extremister, både så kallade militanta och så kallade fredliga. Görs inget åt dom problem vi ser idag kommer dom att utvecklas och leda till större och större motsättningar som till sist kommer att explodera i våld och kaos. Dagens eftergiftspolitik mot islam som våra politiker bedriver främjar enbart islamisterna och stärker deras ställning ytterligare.

Oberoende av om dessa islamister vill arbeta inom det demokratiska systemet eller arbeta utanför med terror och våld så får vi ej glömma att slutmålet, den islamska teokratin är det samma för båda grupper. Vilket innebär att man ej kan göra några som helst eftergifter till någon av dom. Om målet är att skapa ett samhälle som vilar på förtryck, diskriminering och diktatur så är dom grupper som ställer sig bakom detta aldrig någon förhandlingspartner eller någon man skall främja en dialog med så som tyvärr våra politiker gör idag.

/M

Vad tycker du är mer passande att använda än inbördeskrig? Inre väpnad konflikt? Inre oroligheter?

Min nära anhörig, som var mycket högt uppsatt inom sveriges militär när det begav sig (osäker på hur mycket information jag kan delge här, vill inte röja identitet på mig själv..) måste vända sig i sin grav idag. Han, och många andra inom den militära makten som successivt blivit utbytta, ansåg att Sverige stod för reella hot, bl.a från Ryssland. Således var ett starkt svenskt försvar en absolut nödvändighet, att ha ett grannland som är en labil skendemokrati är hotfullt.

Idag är hotet från extrema grupperingar närmare och jag tänker spontant på oroligheterna på Balkan som paralleller till vår svenska situation. Olika grupper inom samma område som inte kan hålla sams. Förhoppningsvis behåller våra nordiska grannländer en strängare asylpolitik i framtiden, så att vi kan sända barn till exempelvis Finland om situationen i Sverige urartar. Och förhoppningsvis skickar våra grannländer militär utrustning och förband vid behov.
__________________
Senast redigerad av Regndroppe 2010-03-11 kl. 23:03.
2010-03-11, 23:02
  #23
Avstängd
Regndroppes avatar
Man bör upprusta militärt så snart som möjligt, ett starkt ledarförband som kan ta över när den politiskt valda regeringen faller i samband med konflikterna vore att föredra. Unga män måste erhållas baskunskap i krigsföring. Det alternativa scenariot att för många flyr och militanta religiösa grupperingar får övertag i Sverige bör inte glömmas bort...
2010-03-11, 23:08
  #24
Medlem
Rigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svweet
Är så otroligt trött på kulturberikare som inte sköter sig och tar vara på den möjlighet som de faktiskt fått... gratis... av oss svenskar.....


Vad kan man förvänta sig, släpper man in pack som redan är slödder från början, kan inte förvänta sig att de skall genomgå en metarfos bara för att de bor i Sverige och får tillgång till det svenska välfärdssystemet.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback