2010-05-13, 00:23
Medlem
Drittewelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Hur kan man ens fundera på Berlin som klubbresmål om man ogillar slarvig klädsel och knark?

Du kommer inte att gilla Berlin och invånarna kommer inte att gilla dig...

Åk till München om du vill åka till Tyskland, skulle passa dig bättre.

Så sant som det var sagt. I Berlin flödar drogerna överallt, knarkandet är en naturlig del av nattklubbslivet och festerna börjar först på morgonen.

Berlin är dekadensens huvudstad och passar verkligen inte om man är ute efter "ordentliga folk" och "vårdad klädsel".
Citera
2010-05-13, 14:08
Medlem
Rafos avatar
De klubbar som nämnts är de lämpliga för ett gäng grabbar på 19-20 som bara vill kröka å ragga?
Citera
2010-05-13, 14:47
Medlem
Det var då fan vad alla här inne hänger med Markis de Sade och Lord Byron när de är i Berlin.
Så jävla konstig är inte staden och självklart finns det nattklubbar som du skulle gilla. Felix har nämnts innan och verkar vara ett sånt typ av ställe du vill ha. Blev själv nekad inträde där p g a mina Adidas ZX 800.
Mitt tips är annars att på eftermiddagen glida in på någon bar efter tycke och smak på Oranienburger Strasse (där finns det väldigt många barer i olika stilar iaf). Och så frågor du personalen vad som händer ikväll och vart man bör gå. Alternativt dra till någon hotellbar, typ Harry's bar, eller varför inte Nelson's och kolla vilka klubbar ikväll som eventuellt skulle passa dig.
Tänk aven på att många ställen har olika klubbar olika kvällar. Det som var ball igår är nödvändigtvis inte lika häftigt imorgon.
Hur som helst kommer du säkert hitta "ditt" Berlin!
Citera
2010-05-18, 03:13
Medlem
besure2wipes avatar
Någon som vet om "nya" tresor är trevligt och värt att besöka?
Citera
2010-05-18, 19:27
Medlem
manskrafts avatar
Rekommenderar klubben West Germany, på Kottbusser Tor, Kreuzberg, för de som vill ha en avslappnad och skön stämning.
Ett litet dansgolv, billig bärs, trevliga människor och inträde på 1 euro. Helt klart min bästa klubbupplevelse i Berlin!
Citera
2010-05-19, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besure2wipe

Önskar jag kunde svara men jag råkade kissa på parkeringen. Det uppskattades inte... Det är iaf en jävligt stor tuff byggnad men var noll kö vid det tillfället så jag skulle gissa att det beror rätt mycket på vem som lirar om det är värt att dra dit eller ej.
Citera
2010-05-19, 17:15
Medlem
guol1234s avatar
Citat:
Jag var där nu! det sög, det sämsta stället jag varit på någonsin. Lokalen såg ut som nån jävla byggnadsplats och dessutom var det bara otrevliga blattar överallt.
Citera
2010-05-19, 18:51
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:

nej, 1 miljon spanjorer som trodde jag dealade coke där, frågade jämt, tindrande ögon. bergain för fan, berghain. finns ju annars massor av info på resident advisor, kolla där alla. kan bidra med en liten lista sen annars.
Citera
2010-05-19, 18:53
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guol1234
Nu är jag inte ute efter något WT ställe där knarket flödar. Jag är snarare ute efter ett Schysst ställe med bra drag samt ordentligt folk. Snygg och vårdad klädsel kan vara ett plus.

hatiska jävla lallare, stick. varför ska du och dina gelikar förpesta min stad (om 1 månad iofs)?????
Senast redigerad av Spectacolos 2010-05-19 kl. 18:55.
Citera
2010-05-20, 12:36
Medlem
guol1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectacolos
hatiska jävla lallare, stick. varför ska du och dina gelikar förpesta min stad (om 1 månad iofs)?????
Åkte dit tidigare än vanligt och har redan varit där. Din stad, HAHAHA
Citera
2010-09-12, 18:10
Medlem
mariolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilsweetthing
jag märkte inte av några svårigheter(är iofs tjej o blond om det kan ha något att göra med saken), men däremot visiterar dom när man kommer in, och tar spriten om man har med sig det in :P

vem behøver sprit på en nattklubb som Berghain?
Citera
2010-09-14, 06:09
Medlem
kavajmongots avatar
Hooka upp med nån kille och låtsas vara bögar så kommer ni in på Berghain
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in