2010-09-14, 16:48
Medlem
mariolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Hooka upp med nån kille och låtsas vara bögar så kommer ni in på Berghain

Behøver basolut inte vara bøg før o komma in. bara cool.
Citera
2010-09-17, 06:17
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariolina
Behøver basolut inte vara bøg før o komma in. bara cool.

Det underlättar säkert att spela bög.
Citera
2010-09-17, 12:30
Medlem
stolpsk0tts avatar
Matrix och casseiopeja är bäst. Har dock inte testat dem "tunga" än (berghain, watergate etc)
Citera
2010-09-18, 17:53
Medlem
dragonettes avatar
Berghain är ett must-see. Så jäkla coolt/sjukt ställe. Det är knepigt att komma in och det var rätt lång kö trots att klockan var typ 6 på morgonen.

På Berghain kommer du inte långt om du klär dig som en svensk house-bratt. Du behöver vara lite mer som dessa killarna http://www.youtube.com/watch?v=l843D...eature=related .

Dom söker igenom alla dina tillhörigheter på väg in. Don't bring.
Citera
2010-09-18, 17:56
Medlem
dragonettes avatar
Skinhead bar (tror det hetter så) var riktigt coolt. Hittar dock ingen hemsida, men om någon annan varit där så skulle det uppskattas om ni kunde ge adress.

Alternativt, mycket naket, transvistit-DJ som spelar grymma plattor, billig dricka, helt överfullt med folk.
Citera
2010-09-19, 01:10
Medlem
Jag lägger min röst på Felix, sjukt jävla up-tight ställe med en bra lokal, trevliga människor och tung musik.

Watergate ska tydligen också vara ett lite fräschare ställe som iaf i våras var inne bland berlinarna!
Citera
2010-09-23, 13:59
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil_farny
Jag lägger min röst på Felix, sjukt jävla up-tight ställe med en bra lokal, trevliga människor och tung musik.
Skulle det vara bra? Eller hur menar du med "up-tight"?
Citera
2010-10-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Skulle det vara bra? Eller hur menar du med "up-tight"?

Ja, jag vet inte riktigt varför jag använde den frasen, bra lokal, trevliga människor i den lite äldre skalan av 20-års åldern, bra drinkar och framförallt bra och HÖG musik!

Jävligt nice helt enkelt...
Citera
2010-10-07, 23:47
Medlem
Atkalss avatar
watergate nämnt? oavsett grymt jävla ställe när det inte är smockat med turister.
Citera
2010-10-12, 12:43
Medlem
Enklast är nog att helt enkelt fråga nån trevlig kis du träffar i en bar eller på gatan om var det är bra drag just den kvällen. Den taktiken har tagit mig till en hel del roliga ställen, framför allt i östra Berlin, kommer dock inte ihåg några namn eller adresser längre. Under mina vistelser i Berlin måste jag ändå säga att Weekend och Berghain lämnat de bästa intrycken om man är sugen på att stöka fram till morgonen.

Weekend för att det är en lite yngre publik som passade mig bra då jag var där senast som 19-åring. Mkt trevligt folk om man inte är alltför dyngrak och odräglig när man närmar sig folk.

Berghain återvänder jag alltid till när jag är där och har hittills aldrig haft problem att komma in. Ett tips är att skippa sneakers då det är något dom inte verkar uppskatta särskilt mkt. Inte nödvändigtvis finskor men ett par mörkare skor som inte sticker ut så mycket eller drar till sig blickar. Man kan ju även ta sig dit runt 3-rycket för att undvika den värsta kön och kunna ge ett mer vaket och trevligt bemötande i dörren..
Citera
2010-10-25, 04:47
Medlem
Såg att det hade kommenterats angående "nya" Tresor. Jag va själv aldrig på "gamla" Tresor men har sett bilder och det verkade grymt. Jag va dock på nya Tresor i somras och det va min bästa nattklubbsupplevelse hittills. Sjukt tung tech-house på globus-golvet från 01.00-ca 08 på morgonen.
Ska dit över nyår nu och det blir garanterat Tresor igen (personligen älskar jag miljön där då det är en gammal tunnelbanestation). Över nyår blir det nog att testa watergate också.

Någon som firat nyår i Berlin och som har några tips på vad som gäller då?
Citera
2010-10-25, 13:32
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david0ff
Såg att det hade kommenterats angående "nya" Tresor. Jag va själv aldrig på "gamla" Tresor men har sett bilder och det verkade grymt. Jag va dock på nya Tresor i somras och det va min bästa nattklubbsupplevelse hittills. Sjukt tung tech-house på globus-golvet från 01.00-ca 08 på morgonen.
Ska dit över nyår nu och det blir garanterat Tresor igen (personligen älskar jag miljön där då det är en gammal tunnelbanestation). Över nyår blir det nog att testa watergate också.

Någon som firat nyår i Berlin och som har några tips på vad som gäller då?
Aldrig firat nyår i Berlin men Weekend lär ju vara rätt soft då med takterass högt över staden liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in