2004-03-11, 19:51
Medlem
Lekbarns avatar
Buhuhu hela världen är emot mig = ' (

Men lika glad är jag för det för jag har rätt!!

Nä ok jag är väl övertygad

Citera
2004-03-11, 20:48
Bannlyst
40mg 5-meo-DIPT? Det är ju en ganska massiv dos och över det normala dosintervallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartberg
Jag käkade 40 mg 4 tabletter som jag beställde på potensmedel(skriver inte hela vet inte om det är tillåtet att länka)
Jag tycker att det var skönt man mådde bra ett tag världen såg lite annorlunda ut men egentligen så speciellt tyckte jag det inte var. men det är ju olika från person till person
Citera
2004-03-11, 22:50
Medlem
porrpumpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartberg
Jag käkade 40 mg 4 tabletter som jag beställde på potensmedel(skriver inte hela vet inte om det är tillåtet att länka)
Jag tycker att det var skönt man mådde bra ett tag världen såg lite annorlunda ut men egentligen så speciellt tyckte jag det inte var. men det är ju olika från person till person

40 mg!
Antingen så har du onormalt hög resistans eller så snålar dem väldigt mycket med dipten i sina tabletter.
Citera
2004-03-12, 00:54
Medlem
jag har beställt från samma ställe, potensmedel, och de snålar inte.. eller också är jag väldigt lättpåverkad.. tog som sagt 20mg och trippade rejält..
Citera
2004-03-12, 01:28
Medlem
Lekbarns avatar
Efter jag krossat och sedan snortat 2 av potensmedels trevliga små piller skickades jag ut på en ++ resa om varade i 4-5h.
Citera
2004-03-12, 01:48
Medlem
sOBErs avatar
Jag har själv tagit runt 40mg utan att flippa nämnvärt. Det viktigaste att tänka på när det gäller detta ämne är att det slår inte bara olika från person till person utan också olika från tillfälle till tillfälle.

OBS: Jag tar inga mediciner och trippar inte allt för ofta.
Citera
2004-03-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Efter jag krossat och sedan snortat 2 av potensmedels trevliga små piller skickades jag ut på en ++ resa om varade i 4-5h.

hur var skillnaden att snorta jämfört med oralt?
Citera
2004-03-12, 03:01
Medlem
Lekbarns avatar
Jag har bara trippat på det 2 gånger, första gången tog jag 10mg oralt, andra gången 20mg nasalt.

Min tripp på 10mg foxy oralt var knappt någon tripp, det tog 1-2 h innan jag kände något och då var det bara lite headbuzz samt större inlevelse känsla i Tv-spelet jag lirade. Fick faktiskt lite obehagskänslor också som kan haft att göra med att jag var med 3 människor jag inte träffat förut.

20mg nasalt var destu häftigare, trippen drog igång nästan direkt med de för mig klassiska psykadelia effekterna, att helt vardagliga saker upplevs som riktigt psykade och känslan av att olika saker utsöndrar olika energier (positiv, negativ).
Det kändes även som det inte var jag som gick när jag förflyttade mig, riktigt konstig känsla faktiskt.
Fick också lite halv hallucinationer där jag tyckte att saker såg ut som något helt annat än de egentligen var. Även lite skumma tankar men de var inte alls så påträngande som under min debut på 10mg 2C-I.
Citera
2004-03-12, 19:17
Bannlyst
Ok, jag fick inte heller nån större effekt när jag testade det för första gången, tog då 10mg. Jag hoppas lite mer på att ta ca 20mg som det blir nästa gång.

Smaken var ju inte så väldigt bra ...så det är inget jag hade sett fram emot att ta nasalt.

Vad fick du för skumma tankar av 2c-i? För mig lämpar sig 2c-i väldigt bra för självanalys, jag tycker inte jag fick skumma tankar av det utan snarare väldigt givande tankar och ett helt annat sätt att se på saker och ting, väldigt bra analysförmåga.
Citera
2004-03-12, 20:05
Medlem
Lekbarns avatar
Det var nog jag som uttryckte mig lite klumpigt, jag menade inte att tankarna inte var givande och jag håller helt med om att man fick ett annat perspektiv på saker och ting, även om jag inte ägnade min tripp åt att analysera mig själv.

Min peak på 2C-I var så kraftfull att jag bara satt och höll i mig i soffan medan jag fnittrade som en galen, tankarna som for igenom huvet var riktigt sjuka och en tankegång fullföljdes aldrig innan en ny påbörjades. Tillslut satt att jag och tänkte på 3-4 saker samtidigt, minns inte i detalj tankarna men de flesta var om USA och hur de försöker ta över världen utan att vi märker det men även några bilder av hur en enorm ûber jude satt i mitten av jordklotet och styrde över alla. (Hade antagligen att göra med att min trippkamrat satt och bubblade om judar och hur de styr USA och Bush - den evige marionetten)

Även om många av de tankar jag hade under min peak var givande var de så hetsiga och ofokuserade att jag inte kom så långt i mitt tänkande. Men när de lugnat sig lite började jag och min trippkamrat diskutera och analysera varför vårt samhälle är uppbyggt som det är och vilka som har intresse i att hålla stora delar av världen i fattigdom, varför pengar leder till så mycket elände och hur vi skulle kunna bygga vårt samhälle utan dem, även flera anarkistiska idéer diskuterades.

Inlägget blev kanske lite långt men så blir det när man är hemma sjuk och inte har annat att göra
Citera
2004-03-15, 01:14
Medlem
pilatuss avatar
foxydoser

De gånger jag har testat 5-MeO-DiPT har doserna varierat från 20-35 mg..
och jag har fått massiva cev:s, fördröjd uppfattning av ljud, och annat smått och gott..

nåt som också var festligt var att hjärnan blev så paj att den inte kunde relatera till omvärlden på ett vettigt sätt, det som inom psykologin kallas objektpermanens, dvs. att något existerar fastän man inte ser eller känns det, slutade fungera helt.

jag visste bara om de kroppsdelar jag kunde se eller känna, en polare petade mig i håret och jag kunde verkligen inte placera i hjärnan hur det kunde klia i nacken om jag inte såg hans händer.

det som är segt med foxytripp är att den är så förbaskat lång, plus att sömnsvårigheterna kan vara lite enerverande.

tips: testa ring ett par samtal till någon som inte går på det under tiden det är som värst, det är helt flummigt, om man slappnar av och är inne i ruset samtidigt blir s amtalet helt bisarrt och osammanhängande, kalaskalas!

apropå doser finns det erfarenhetsbeskrivningar på erowid som sträcker sig långt över rekommenderad dos (70-80mg)
Citera
2004-03-18, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pilatus
apropå doser finns det erfarenhetsbeskrivningar på erowid som sträcker sig långt över rekommenderad dos (70-80mg)
70-80mg låter lite väl mycke tycker jag.. men antagligen ska man kunna få i sig riktigt feta doser utav foxy, kollade på dancesefe och enligt

så innehåller pacman 100%5-meo-dipt,233mg.. Fan jag tror jag dratt i mig en sån, men ja kommer inte ihåg. hehe
=bilden på pac mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in