2004-03-10, 14:02
Medlem
porrpumpans avatar
Lekbarn: Det kan mycket väl ha varit så att du inte upplever trippen lika stark i och med att dem första gångerna är ju verkligen trippen överväldigande vilekt beror på att det är så nytt osv. Kroppen och du vänjer ju dig också.

Curl: Det här klippt och klistrat från Erowid:

Oral 5-MeO-DIPT Dosages

Threshold 3 mg
Light 5 - 10 mg
Common 8 - 15 mg
Strong 15 - 30 mg

Jag brukar ligga på runt 15 - 20 mg när jag tar 5-Meo-DiPT.
Citera
2004-03-10, 14:06
Medlem
Curls avatar
Jo, jag var ganska eller snarare väldigt säker på att det gar så, erowid är min bästa vän i kampen mot feldoseringar. Jag misstolkade bara pimps post, så det blev lite fel.
Citera
2004-03-10, 14:44
Medlem
tycker personligen att 20mg var lite mycket som förstagångsdos, men sen så ignorerade jag också allt vad set och setting heter..
Citera
2004-03-10, 14:46
Medlem
porrpumpans avatar
Set & setting är ju något av det viktigaste om man ska trippa.
Citera
2004-03-11, 00:58
Medlem
jag vet, men ibland tvingar omständigheterna en att göra annorlunda, sen var det kanske lite dumt att sätta sig i de omständigheterna, men kvällen blev riktigt bra till slut ändå så jag är nöjd

(mitt misstag var att stå i en två timmar lång kö för att komma in på en klubb, minusgrader utomhus, stillastående kö, mina kompisar visste inte om att jag tagit 5-MeO, och dörrvakter överallt)
Citera
2004-03-11, 01:01
Bannlyst
Skojar du? Det finns såna vågar för ca halva priset, men om du har en 0,1 g våg så får du VÄLDIGT(ett snäpp bättre än att väga direkt med en 0,001 g våg, om du har 1mg/ml) exakt precision om du löser upp det du har i vatten, detta förutsätter att du fått korrekt mängd från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Skojjar du?
De vågar jag sätt som kan mäta milligram kostar upp mot 7-8000

Jag ska själv köpa 10 G DXM snart och jag hade tänk dela upp det i 10 högar som jag sedan spär ut i vatten "vid behov". Det lär ta lång tid att göra slut på allt och om du blandar i hela gubben i vattnet lär det tappa mycket av sitt sting efter några månader.

Märkte själv av en kvalitets försämring när jag blandade mitt 2C-I i destillerat vatten.
Citera
2004-03-11, 01:32
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Skojar du? Det finns såna vågar för ca halva priset, men om du har en 0,1 g våg så får du VÄLDIGT(ett snäpp bättre än att väga direkt med en 0,001 g våg, om du har 1mg/ml) exakt precision om du löser upp det du har i vatten, detta förutsätter att du fått korrekt mängd från början.

Är det du eller jag som är snurrig

För vad ska du ha 0.1g vågen till om du ska lösa upp det i vatten? Och hur kan denna konstiga metod vara bättre än en mg våg som självklart måste vara den exaktaste metoden??
Citera
2004-03-11, 01:38
Bannlyst
Tja, säg att jag har ett g, då klarar jag mig utmärkt med en 0,1g våg. Först kollar jag så att vikten stämmer, jag kan ju kolla så den stämmer hyfsat med en sån våg.
Sen löser jag upp den i t.ex. en liter med vatten.
Sen väger jag LÖSNINGEN. Jag får då ca 0,1 mg nogrannhet, jävligt exakt med andra ord.

Tänk lite nästa gång

Citat:
Är det du eller jag som är snurrig

För vad ska du ha 0.1g vågen till om du ska lösa upp det i vatten? Och hur kan denna konstiga metod vara bättre än en mg våg som självklart måste vara den exaktaste metoden??
Citera
2004-03-11, 01:53
Medlem
Lekbarns avatar
Då utgår du ifrån att det löser sig perfekt i vattnet villket jag är väldigt skeptiskt till, är fortfarande helt övertygad om att en mg våg är mycket precisare.
Citera
2004-03-11, 19:33
Bannlyst
Hahaha lekbarn du är ju för rolig...

Jag har mer än tillräckliga kunskaper att utala mig i denna fråga och jag kan försäkra dig att det inte är några som helst problem att få till en kemiskt korrekt lösning 1mg/ml.

Faktum är att om du har en exakt mängd från början så kan du nästan få oändligt mycket bättre precision med en 0,1g våg på detta sättet än med en 0,001g våg som du väger direkt med, ju mer utspädd lösning desto exaktare.

Citat:
Då utgår du ifrån att det löser sig perfekt i vattnet villket jag är väldigt skeptiskt till, är fortfarande helt övertygad om att en mg våg är mycket precisare.
Citera
2004-03-11, 19:41
Medlem
porrpumpans avatar
Jag kan gå i god för istapp i denna frågan också av egna erfarenheter.
Citera
2004-03-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrpumpan
Lekbarn: Det kan mycket väl ha varit så att du inte upplever trippen lika stark i och med att dem första gångerna är ju verkligen trippen överväldigande vilekt beror på att det är så nytt osv. Kroppen och du vänjer ju dig också.

Curl: Det här klippt och klistrat från Erowid:

Oral 5-MeO-DIPT Dosages

Threshold 3 mg
Light 5 - 10 mg
Common 8 - 15 mg
Strong 15 - 30 mg

Jag brukar ligga på runt 15 - 20 mg när jag tar 5-Meo-DiPT.
Jag käkade 40 mg 4 tabletter som jag beställde på potensmedel(skriver inte hela vet inte om det är tillåtet att länka)
Jag tycker att det var skönt man mådde bra ett tag världen såg lite annorlunda ut men egentligen så speciellt tyckte jag det inte var. men det är ju olika från person till person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in