2010-03-09, 16:58
Bannlyst
40pers är ju fan inget och bli upprörd av, några mängder är det inte iaf.
Kan förstå att du är besviken på att hon ljugit men som sagt är 40st inget tal.
Hur många har du själv legat med?

mvh
Citera
2010-03-09, 16:59
Medlem
anderssonskanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Att komma med dåliga jämförelser?

Ja, att folk har olika syn på TS "problem" respekterar jag fullt ut. Och diskuterar är väl precis det vi gör?

Är inte det som detta handlade om, utan att någon kom med en dålig jämförelse, som du uppenbarligen tyckte var bra. Jag svarade då med att ge ytterligare en dålig jämförelse som svar. Just för att belysa att denna jämförelse var icke relevant för TS "problem". Är du med?

Helt OT men jag erkänner lite lost är jag.
Nej då jag fattar.
Citera
2010-03-09, 17:00
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs
Situationen är ju nu att TS har skapat en tråd och vill andras åsikter i frågan.
Eftersom han för tillfället känns förvirrad och osäker på vad han tycker är en psykolog ett utmärkt förslag om han känner att han kör fast. Psykologen är inte till för att säga åt honom vad han ska tycka..

Det är såklart min personliga åsikt vilket TS inte behöver hålla med om, men jag tycker att det verkar trist att slänga bort 5 års förhållande inkl barn för en sån här sak.

Det tycker jag med, om deras relation i övrigt varit bra.
Jag säger inte heller att ta hjälp av en psykolog är ett dåligt tips. Kan säkert funka. Om nu TS vill hålla ihop vill säga.
Citera
2010-03-09, 17:02
Medlem
Trist att hon ljugit om det. Men, 40 pers är kanske inte världens undergång i sig. Det mer allvarliga är väl att hon ljugit om det? Känner du att du iaf kan lita på henne så borde inte antalet hon legat med vara något större problem.
Citera
2010-03-09, 17:03
Medlem
Jag förstår inte varför hon var så dum att hon gjorde en så grov lögn angående antalet. Jag menar 5 stycken är ett väldigt lågt antal. När det egentliga antalet var 40 kunde hon sagt något mellan 15-20 så hade det varit mer närmare sanningen. Samtidigt förstår jag inte TS. Älskar du din sambo och ditt barns mamma? Isåf borde inte detta spela någon som helst roll för dig och om du tycker att detta gör att du inte längre älskar din sambo och vill lämna ditt barn och din sambo då har du nog någon form av allvarligt problem... Jag menar hon har VARIT trogen mot dig i 7(?) år. Den bra tiden ni haft tillsammans måste väl kunna överskugga detta värdsliga problem. Hon gjorde detta INNAN ni var tillsammans. Varför spelar det roll för dig i nuläget?
Citera
2010-03-09, 17:03
Medlem
40 personer är ingen enorm mängd. Och döm inte för hur hon var förut.. Man kan förändras. Jag kan förstå henne fullt ut att hon undanhöll det för dig. Det är lätt att bli dömd om killar vet att man har erfarenhet. Vissa botar ensamhet genom sex, jag har själv vart sådan. Eller så kanske man helt enkelt gillar sex. Eller vilken annan anledning som helst. Vet dock ej hennes anledning och vad den är så är det hennes sak. Så länge hon inte vart otrogen mot dej så ska hennes förflutna inte spela ngn roll. Kanske hon lita på dej tillräckligt nu och kände sej säker på dej därför kunde hon berätta en sak hon kanske inte mått så bra över att undanhålla? Jag tycker speciellt om ni har barn ilag också att du inte ska döma ut henne. Ni får lära er kommunicera bättre och lita på varandra fullt ut. Så borde det vara i alla förhållanden. Bara för att hon haft sex med något fler än du trodde innebär ju inte att hon är en lortig brud. Och älskar man någon, och har skapat ett helt liv med en person får man acceptera dem som personer inte bara se det bra, för det finns alltid någon egenskap man kanske inte är helt nöjd med.
Citera
2010-03-09, 17:09
Medlem
Varit i samma sits.

Jag gav tjejen ett dilemma. Antingen fick jag "knulla upp mig" till hennes nivå eller så fick hon gå.

Blev några trevliga månader där...
Citera
2010-03-09, 17:20
Medlem
Besos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Varit i samma sits.

Jag gav tjejen ett dilemma. Antingen fick jag "knulla upp mig" till hennes nivå eller så fick hon gå.

Låter som en god tanke.
Citera
2010-03-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Varit i samma sits.

Ömm, vad är det för fel på människor ibland? Det innebär att du ej älskar din tjej om du kan knulla runt så. Stackars din flickvän säger jag bara hoppas hon lämnar dej. Så behandlar man inte människor man bryr sej om. Det var sämsta anledningen jag hört till att försöka hitta kryphål för otrohet.
Citera
2010-03-09, 17:34
Medlem
dwgs avatar
Varför känna sig så? Vist hon kanske skulle ha berättat tidigare.
Hur känner sig alla tjejer som är tillsamans med nån kille som har legat med många?

Har varit tillsamans med en som låg mycket som unge, gjorde mig inte så mycket.
Då har dom lekt av sig
Citera
2010-03-09, 17:37
Medlem
_Monk_s avatar
Kan förstå ts, specc om han bor i en liten stad, och han har skaffat unge med stans spermahink, och går runt och möter leende buksvågrar såfort han e utanför huset

tjejer som särar mkt e slampor, punkt slut
Citera
2010-03-09, 17:37
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Detta har hänt innan vi blev tillsammans. Jag är 26 och hon 27.
Vi har varit tillsammans snart 5 år. Hon skall ha nuppat mellan 16-19 års ålder. Och sedan haft lite mer seriöst med 5 st.
Vi hade en diskussion om X för 3 års sen. Då sa hon att hon legat med 5 st med mig.
Jag blev väldigt trygg i detta och en pingla som henne var väll ändå relativt orörd. Väldigt snygg tjej detta vill jag gärna påpeka, så hon är ju som min pärla. Vi har ett barn tillsammans.

Men i lördags kväll kom det fram....40 pers, hela min värld raserade. Retroaktiv svartjsuka, depression. Äter ingenting. Jag känner mig lurad... Min pärla är ju ingen pärla längre.
Hon sa att hon hållt sånt privat hemligt...för att skydda mig, och jag förstår det. I diskussionen för ett par år sen sa klart o tydligt att jag inte vill ha en tjej som pippat halva stan. Jag klarar inte sånt. Klarar inte ex i den mängden. (I den diskussionen trodde jag aldrig i min vildaste fantasi att hon var en av dem som varit med så pass många)

Så hon gjorde mig trygg i att ge mig falsk trygghet med de exen. Hon har berättat att hon bara haft sex med de hon varit kär i etc. Men som nu inte stämmer.

Nu är jag död inombords, detta kom vid ganska fel tidpunkt. Hur skall jag ta mig ur detta? jag vet att hennes tidigare liv kan jag inte påverka, att jag inte borde ha nått med det att göra. Jag vill nu inte visa mig offentligt med henne. Och att ha sex med henne känns meningslöst, jag är så död. Jag stämmer in på 10/10 symptom på depression nu.

Någon som gått igenom något sådant? kan ge tips? Om detta skulle kommit fram i början av vårt förhållande kanske jag kunde accepterat det, men nu har de gått snart 5 år. Och jag vill inte att Gunnar på Ica ska ha knullat min tjej, eller vem som helst.

Alltså för fan! Dont ask the question if you cant take the answer! Har du valt att snacka om skiten får du väl för fan tåla svaret. Att du istället säger åt henne att du kommer lämna henne om hon legat runt gör ju att hon hellre ljuger och hoppas att du inte ska märka nåt istället för att säga det rakt ut och inte ens få en chans att visa vem hon är - allt pga. att du har såna äckliga fördomar.

Väx upp ffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in