2010-03-09, 16:41
Medlem
anderssonskanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Om hon istället varit otrogen då? Dock bara med en person? Eller om TS varit otrogen en endaste gång?
Detta borde ju även en skicklig psykolog kunna bearbeta. Eller?

Var går gränsen?

Jo men absolut det går att bearbeta. Men det där handlar väl om vad som är mer accepterat eller inte?
Otrohet tycker jag är betydligt värre.
Dessutom, hon hade inte träffat TS när det här hände. Att han har så svårt att komma över det kan ju tyda på någon sorts osäkerhet.
Eller om han har svårt och svårt, den som lever får se. Tre dagar är inte så lång tid.
Stanna med Pärlan!
Citera
2010-03-09, 16:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Däremot är det många inlägg av mer seriös karaktär där man ger rätt bra och seriösa svar men känner att man måste få in vilken loser TS är osv. Något jag känner avsmak för, ja.

Medvetet riktat till mig angående att jag nämnde TS sju ligg.
Det var inte min avsikt att få TS att framstå som en förlorare genom att nämna detta, det var endast för att försöka sätta mig in i hur tjejen kanske tänkte när hon berättade. Jag ser själv hur det såg ut och ber om ursäkt för mitt fatala misstag.
Citera
2010-03-09, 16:42
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Ärligt, ens egen mor har gjort det mer än du anar. Slutar man umgås med henne bara för det?

Min hund slickar sig ofta i röven. Och nej, jag slutar inte umgås med henne för det. Men hade en flickvän ägnat sig åt samma aktivitet så hade jag nog övervägt att sluta umgås med henne, ja.
Senast redigerad av thefisk 2010-03-09 kl. 16:46.
Citera
2010-03-09, 16:44
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarafffen
Dumpa horan
Skaman inte ta betalt för att vara hora? Det har jag fått lära mig iaf...
Citera
2010-03-09, 16:45
Medlem
anderssonskanss avatar
Citat:
Min hund slickar sig ofta i röven. Och nej, jag slutar inte umgås med henne för det. Men hade en flickvän ägnat sig åt samma aktivitet så hade jag nog övervägt att sluta umgåps med henne, ja.

Inte riktigt samma sak va?
Citera
2010-03-09, 16:45
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs
Det är ju helt individuellt och ja, en psykolog skulle högst troligtvis hjälpa om man kände sig villig att reparera förhållandet.

Precis! Är ju exakt det jag försöker få fram. Endast TS vet hur hårt detta tagit på honom och hurvida han är villig att fortsätta deras relation eller ej. Kanske tröttnar TS tjej på hans inställning och svartsjuka och gör slut. Vilket som, så ser jag inget fel i det.
Citera
2010-03-09, 16:47
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssonskans
Inte riktigt samma sak va?

Klart det inte är. Är precis det jag försöker få fram. Hans exempel är inte heller samma sak. Eller hur?
Citera
2010-03-09, 16:47
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Om man ser människor som bilar eller andra ting (särskilt som statussymboler) så har du helt rätt där, ja.
Jag tycker det är helt tvärtom.
Citera
2010-03-09, 16:53
Medlem
anderssonskanss avatar
Citat:
Klart det inte är. Är precis det jag försöker få fram. Hans exempel är inte heller samma sak. Eller hur?

Ja men det är väl det ett jäkla forum är till för? Att disskutera vad TS ska göra. Jag tycker så, du tycker så. TS gråter sig till sömns.
Vad jag menar är att om han gör slut för en sån här grej så tillhör hans beteende inte direkt normen, och det kanske kan hjälpa att veta att det är en grej i hans huvud, inte att hans tjej helt plötsligt blivit en hora.
Citera
2010-03-09, 16:56
Medlem
gss avatar
Citat:
Precis! Är ju exakt det jag försöker få fram. Endast TS vet hur hårt detta tagit på honom och hurvida han är villig att fortsätta deras relation eller ej. Kanske tröttnar TS tjej på hans inställning och svartsjuka och gör slut. Vilket som, så ser jag inget fel i det.

Situationen är ju nu att TS har skapat en tråd och vill andras åsikter i frågan.
Eftersom han för tillfället känns förvirrad och osäker på vad han tycker är en psykolog ett utmärkt förslag om han känner att han kör fast. Psykologen är inte till för att säga åt honom vad han ska tycka..

Det är såklart min personliga åsikt vilket TS inte behöver hålla med om, men jag tycker att det verkar trist att slänga bort 5 års förhållande inkl barn för en sån här sak.
Citera
2010-03-09, 16:57
Medlem
zarazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan365
Men samtidigt, vi har en unge. Hon är så jävla het. Sen har hon accepterat att jag gått upp 20 kilo och är fet. Och hon är fortfarande så het som när vi träffades. Ok om hon var en fet hagga. Jag är så kluven

men du vänta nu lite? är det hennes utseende s9om styr ifall du vill ha henne kvar eller ej? har du ens funderat över ifall du älskar henne? uppenbarligen måste hon älska dig då hon inte går efter DITT UTSEENDE? älskar du inte henne så förtjänar du inte henne, så enkelt är det
Citera
2010-03-09, 16:58
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderssonskans
Ja men det är väl det ett jäkla forum är till för? Att disskutera vad TS ska göra. Jag tycker så, du tycker så. TS gråter sig till sömns.
Vad jag menar är att om han gör slut för en sån här grej så tillhör hans beteende inte direkt normen, och det kanske kan hjälpa att veta att det är en grej i hans huvud, inte att hans tjej helt plötsligt blivit en hora.

Att komma med dåliga jämförelser?

Ja, att folk har olika syn på TS "problem" respekterar jag fullt ut. Och diskuterar är väl precis det vi gör?

Är inte det som detta handlade om, utan att någon kom med en dålig jämförelse, som du uppenbarligen tyckte var bra. Jag svarade då med att ge ytterligare en dålig jämförelse som svar. Just för att belysa att denna jämförelse var icke relevant för TS "problem". Är du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in