2010-04-17, 19:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Liten uppdatering av Wetterfallet:

Citat:
Enligt Lena har polisen tittat på de sms-hot som Kalle har skickat till henne efter åtalet. Men de har ännu inte tagit in honom till förhör, säger hon.

– Men jag vet att de har tagit in mobiltelefoner från honom och några av hans kollegor.

Under den tiden som har gått har Kalle också försökt komma i kontakt med Lena flera gånger. Det senaste försöket skedde för två veckor sedan.

– Han har ringt till en av personalen här på kvinnojouren och varit och sökt mig på vårdcentralen.

http://www.fria.nu/artikel/83396
Citera
2010-04-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Liten uppdatering av Wetterfallet:

http://www.fria.nu/artikel/83396

Ja, utredningen verkat fortskrida. Lååååångsamt.....
Citera
2010-05-01, 17:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Vi får ju inte glömma gränspolis Lars Wetter. Jag hittade en artikel som är rätt utförlig och där han framstår som en extremt perverterad gris:

Citat:
Fria.nu skrev
– Under en sådan natt försökte han sticka in handen i ändtarmen. Den sprack och jag var livrädd.

– Då var det sexuella våldet värre än vanligt, det var blod i hela sängen. Han bröt också några revben.

Från sin anonyma telefon skrek han att han skulle ”krossa henne så att det stänkte på väggarna”.

Kalle hävdade i sitt förhör att allt var en missuppfattning, att han hållit fast Lena när hon var upprörd.

http://www.fria.nu/artikel/80580

Har vi verkligen missat den artikeln tidigare?
Citera
2010-05-01, 17:47
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Vi får ju inte glömma gränspolis Lars Wetter. Jag hittade en artikel som är rätt utförlig och där han framstår som en extremt perverterad gris:

http://www.fria.nu/artikel/80580

Har vi verkligen missat den artikeln tidigare?

Ofattbart att du kan länka till sådan skit. Där outar sig verkligen kvinnan som den galning hon är och dessutom kommer det fram i den artikeln att det mest troliga är att någon annan än polismannen skickat smsen. Jag är rätt hundra på att det är denna kvinna som skickat smsen till sig själv.

Lone Callias är dessutom en väldigt erfaren sexbrottsutredare så hon borde ju kunna det här. Lustigt nog nämns ingenstans i artikeln att kärringen själv är misstänkt för brott mot mannen...
Citera
2010-05-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ofattbart att du kan länka till sådan skit. Där outar sig verkligen kvinnan som den galning hon är och dessutom kommer det fram i den artikeln att det mest troliga är att någon annan än polismannen skickat smsen. Jag är rätt hundra på att det är denna kvinna som skickat smsen till sig själv.

Lone Callias är dessutom en väldigt erfaren sexbrottsutredare så hon borde ju kunna det här. Lustigt nog nämns ingenstans i artikeln att kärringen själv är misstänkt för brott mot mannen...

Och Lone Callias betecknade de upprepade brotten som grov kvinnofridskränkning.
Citera
2010-05-01, 18:21
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Och Lone Callias betecknade de upprepade brotten som grov kvinnofridskränkning.

Det gör hon inte alls. Lone Callias betecknade den anmälda gojan som "grov kvinnofridskränkning" för polisen måste beteckna all skit som anmäls som något. Från anmälan och framåt har precis allt gått åt helvete för denna kvinna. Varje utredningsåtgärd har slagit tillbaka mot henne. Det känner Lone Callias mycket väl till och ni har inte henne med er på något sätt.
Citera
2010-05-01, 18:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mayito skrev

Den kommentaren gjorde mig väldigt förvånad.

Citat:
Mayito skrev
Jag är rätt hundra på att det är denna kvinna som skickat smsen till sig själv.

Rätt hundra på? Så det finns lite tveksamhet i alla fall.

Citat:
Mayito skrev
Det gör hon inte alls. Lone Callias betecknade den anmälda gojan som "grov kvinnofridskränkning" för polisen måste beteckna all skit som anmäls som något. Från anmälan och framåt har precis allt gått åt helvete för denna kvinna. Varje utredningsåtgärd har slagit tillbaka mot henne. Det känner Lone Callias mycket väl till och ni har inte henne med er på något sätt.

Det enda som står i artikeln är:
Lena har anmält alla hot till polisen vilka har vidarebefordrat dem till CU. Lone Callias, närpolischef i Åkersberga, tog emot en av anmälningarna. Hon betecknade de återkommande brotten som grov kvinnofridskränkning.

– Tyvärr är fallet sekretessbelagt och eftersom det är en polis som är anklagad har jag överlämnat anmälan till CU.
Citera
2010-05-02, 12:44
Medlem
Frågor:
Vad är CU förkortning av?
Att CU är nå't slags polismålsutredning förstår jag, men jag förstår inte varför just detta fall är CU, han kan ju knappast ha utfört handlingarna i tjänsten?
Citera
2010-05-02, 18:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Frågor:stavparkett skrev
Vad är CU förkortning av?
Att CU är nå't slags polismålsutredning förstår jag, men jag förstår inte varför just detta fall är CU, han kan ju knappast ha utfört handlingarna i tjänsten?

Enheten för polisens interna utredningar i Stockholm.
Citera
2010-05-02, 19:57
Medlem
Frågorna kvarstår:
Vad är bokstäverna CU kort för?
Varför är mannen i fråga handlagd av CU (om det är internutedning/polismål) när han ju knappast har begått brotten i tjänst, dvs. varför inte utredning som brottsmål?
Citera
2010-05-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavparkett
Frågorna kvarstår:
Vad är bokstäverna CU kort för?
Varför är mannen i fråga handlagd av CU (om det är internutedning/polismål) när han ju knappast har begått brotten i tjänst, dvs. varför inte utredning som brottsmål?

I flera av våra storstäder, däribland Stockholm, finns separata avdelningar för internutredningar inom polisen som kallas för CU, vilket är en förkortning för Chefens Utredningar.
Citera
2010-05-02, 21:11
Medlem
Tack! Och vilken typ av brott hamnar på Chefens bord? Eller är det kategorin av brottslingar som avgör? Känner att jag borde flytta ämnet till avdelningen 'juridik'. Men frågan uppstod just här, sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in