2010-03-08, 10:07
Medlem
Inget tas bort från Flashback!
Citera
2010-03-08, 10:11
Medlem
TopZzs avatar
Du syftar säkert till den unga mön som vart förälskad i en pojke under en skidresa, men som hade svårt för att upprätthålla eller skapa en kontakt med honom.

Jag fick precis samma tanke som du då jag läste tråden; Varför blir hon avstängd och tråden inte upphör?

Min slutsats var att man helt enkelt tyckte synd om henne, även om hennes konto stängdes av så har hon möjlighet att finna en lösning på sitt dilemma då folk kontinuerligt bidrar med svar.

Haha, eller ja...dom kanske glömde låsa tråden :P
Citera
2010-03-08, 10:23
Medlem
Pratbubblans avatar
David_9 har svaret: Inget tas bort.

Om själva trådstarten, frågeställningen, inte är ett regelbrott så får den stå kvar och blir inte låst eller kastad. Och i det specifika fallet så var det ju inget fel på hennes fråga.
Citera
2010-03-08, 10:27
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
David_9 har svaret: Inget tas bort.

Om själva trådstarten, frågeställningen, inte är ett regelbrott så får den stå kvar och blir inte låst eller kastad. Och i det specifika fallet så var det ju inget fel på hennes fråga.

Nej men isf undrar jag varför det finns en åldersgräns här? Vad ska man med den till om det bara är att ställa en fråga och är man så klantig att man avslöjar sin ålder då man är minderårig inte ens belönas med att frågan blir obesvarad så förstår jag faktiskt ingenting längre...

Känns som den mest meningslösa regeln i världen isf.
Citera
2010-03-08, 10:30
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Inget tas bort från Flashback!
Jodå. Regelbrott t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Nej men isf undrar jag varför det finns en åldersgräns här? Vad ska man med den till om det bara är att ställa en fråga och är man så klantig att man avslöjar sin ålder då man är minderårig inte ens belönas med att frågan blir obesvarad så förstår jag faktiskt ingenting längre...

Det är väl på grund av lagstiftningen det finns en 18-årsgräns. Har sagts tusen miljarder gånger, men jag är inte säker på grund av att FB nyss flyttade.

Men det är fortfarande på grund av lagliga skäl, väl?
Citera
2010-03-08, 10:32
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopZz
Du syftar säkert till den unga mön som vart förälskad i en pojke under en skidresa, men som hade svårt för att upprätthålla eller skapa en kontakt med honom.

Jag fick precis samma tanke som du då jag läste tråden; Varför blir hon avstängd och tråden inte upphör?

Min slutsats var att man helt enkelt tyckte synd om henne, även om hennes konto stängdes av så har hon möjlighet att finna en lösning på sitt dilemma då folk kontinuerligt bidrar med svar.

Haha, eller ja...dom kanske glömde låsa tråden :P

Ja och hur i hela friden kunde du förstå att jag syftade just till den tråden? Känns som det skapas 200 sådana trådar varje dag?

Ja jag tycker också synd om henne och hon borde definitivt få svar men eftersom vi "riktiga" medlemmar kan bli avstängda och få varningar för OT/trams eller vafan som helst så borde även minderårigas trådar förstöras. Men nej dom får leva vidare och dessa fjortisar får sina svar dom söker i sinom tid.

"Inget på flashback slängs" kan vara den mest uttjatade meningen och klyschan. Jag begär inte att tråden ska slängas. Däremot borde den LÅSAS och KASTAS I PAPPERSKORGEN utan att TS får det svar h*n söker. Är det så jävla svårt eller ologiskt så borde någon moderator ge mig ett kristallklart svar på varför så "allvarliga" regelöverträdelser inte beivras med mer än en avstängning.

Som sagt, jag måste ju ha missat något och det rejält
Citera
2010-03-08, 10:33
Medlem
basseakers avatar
Citat:

Därför att flashback är just ett disskusions forum som skiljer sig ifrån hamsterpaj och 4chan och såna där oseriösa flum forum där folk sitter och trollar tappar tråden hela tiden och går OT hela tiden.
Det är vad jag tror jag är säkert på att om du frågar en moderator så har han svaret.
Citera
2010-03-08, 10:37
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Därför att flashback är just ett disskusions forum som skiljer sig ifrån hamsterpaj och 4chan och såna där oseriösa flum forum där folk sitter och trollar tappar tråden hela tiden och går OT hela tiden.
Det är vad jag tror jag är säkert på att om du frågar en moderator så har han svaret.

Ja men nu förstår du inte vad jag undrar över verkar det som?

Om någon lyckas vara så klantig att dennes ålder avslöjas och denne är minderårig. Lås tråden och släng nyckeln. Annars finns det ju ingen som helst anledning att ha åldersgräns på detta forum.

Är jag 16 år har jag inte behörighet till Flashback. Vet jag att mina frågor ändå blir besvarade trots att jag klantar mig och avslöjar min ålder och blir avstängd så kommer ju till och med fjortisarna själva skratta åt "vår" åldersgräns.
Citera
2010-03-08, 10:42
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
"Inget på flashback slängs" kan vara den mest uttjatade meningen och klyschan. Jag begär inte att tråden ska slängas. Däremot borde den LÅSAS och KASTAS I PAPPERSKORGEN utan att TS får det svar h*n söker. Är det så jävla svårt eller ologiskt så borde någon moderator ge mig ett kristallklart svar på varför så "allvarliga" regelöverträdelser inte beivras med mer än en avstängning.

Som sagt, jag måste ju ha missat något och det rejält
Varför ska det slängas och låsas?
Bara för man är under 18 betyder det inte att ämnet/frågeställningen är dålig och sådant. Det är väl bättre att den finns kvar för andra att läsa/disskutera än att den slängs. Eftersom enligt dig den endå ska kunnas skapa av någon annan, vem som helst, så länge denne är över 18. Varför tycker du att en tråd inte ska finnas endast på grund av en detalj hos TS (åldern). Blir tråden sämre menar du? Förlorar den dissukssionsunderlag?

EDIT: sedan så är det väl rätt så allmänt vetande att man får vara under 18 på forumet. Ingen bryr sig om ens ålder så länge man inte outar den. Då måste admins banna denne person ENDAST pga reglerna dom har som är pga lagen. Så åldersgrnsen är i princip endast för 'show' så som jag förstått det.
Senast redigerad av anooonym 2010-03-08 kl. 10:44.
Citera
2010-03-08, 10:43
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ja men nu förstår du inte vad jag undrar över verkar det som?

Om någon lyckas vara så klantig att dennes ålder avslöjas och denne är minderårig. Lås tråden och släng nyckeln. Annars finns det ju ingen som helst anledning att ha åldersgräns på detta forum.

Är jag 16 år har jag inte behörighet till Flashback. Vet jag att mina frågor ändå blir besvarade trots att jag klantar mig och avslöjar min ålder och blir avstängd så kommer ju till och med fjortisarna själva skratta åt "vår" åldersgräns.

Jag svarade på varför jag tror det är åldersgräns på flashback.
Sen är det väll självklart att det finns folk under 18år som gör användare på flashback, vilken apa som helst kan väll göra sig några år äldre på internet.
Citera
2010-03-08, 10:45
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Varför ska det slängas och låsas?
Bara för man är under 18 betyder det inte att ämnet/frågeställningen är dålig och sådant. Det är väl bättre att den finns kvar för andra att läsa/disskutera än att den slängs. Eftersom enligt dig den endå ska kunnas skapa av någon annan, vem som helst, så länge denne är över 18. Varför tycker du att en tråd inte ska finnas endast på grund av en detalj hos TS (åldern). Blir tråden sämre menar du? Förlorar den dissukssionsunderlag?

Nej den får gärna vara kvar men isf kan vi ju ta bort den regeln. Det enda moderatorerna ber oss om när det händer något är att läsa reglerna. Varför ska jag läsa några jävla regler för tionde gången om vissa av dessa ändå inte anses som viktiga.

Fan ibland kan man sitta och skriva 300 konstruktiva inlägg i en tråd och skriver man sedan ett enda jävla OT-inlägg i samma tråd så blir man varnad/tillsagd. Om minderåriga ska få sina frågor besvarade ska man väl isf kunna se igenom fingrarna med lite OT emellanåt.

Tack för ordet
Citera
2010-03-08, 10:46
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag svarade på varför jag tror det är åldersgräns på flashback.
Sen är det väll självklart att det finns folk under 18år som gör användare på flashback, vilken apa som helst kan väll göra sig några år äldre på internet.

Ja såklart men om man då dessutom är så klantig att man varken läst igenom reglerna eller lyckas följa det regelverk som finns så borde man väl verkligen inte få sin fråga besvarad, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in