2009-10-14, 17:09
Medlem
Shiiiits avatar
Tycker det känns fjantigt med nån åldersgräns öht.. Det är ingen som kan kolla ändå, tror nog det är ganska många här som är under 18, en ålder regel hindrar ingen att regga sig. Så satsa iställe på att banna rötäggen ovasett ålder.

Tack för mig
Citera
2009-10-14, 17:16
Bannlyst
Tycker vi sätter åldersgränsen till att alla som är 18 år och yngre får vara med. Alla 18 plussare är så omogna.
Citera
2009-10-14, 19:01
Medlem
chribsson2s avatar
Jag har nog hunnit ändra åsikt sedan de 6 mån som har gått sedan trådstart. Det skulle vara önskvärt med lite mindre "omognad" men en högre åldersgräns skulle inte hjälpa. Man får helt enkelt lita till de verktyg som finns.
Citera
2009-10-14, 19:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Ett mycket bättre alternativ skulle vara att man får svara på frågor om svenska språket i samband med att man registrerar sig - ett svenskprov helt enkelt.

På så vis får man bort alla irriterande flugor i en smäll; barn, troll, obildade, kulturberikare, vänsterpartister och en hel del bönder.

Därmed kan man - dessutom - diskutera och debattera utan att behöva bli så förbaskat irriterad.

Citera
2009-10-14, 22:03
Medlem
LågOchLångsams avatar
Varför sätta gränsen vid 25? Jag tycker att det finns en del omogna 25 åringar, nej sätt gränsen vid 40 istället.
Citera
2009-10-14, 22:07
Medlem
Tanken med 18-årsgränsen idag är väl inte för att stävja omyndiga från att skriva på FB, utan enbart av rättsliga skäl? Typ som med Piratkort och narkotikahandel.
Citera
2009-10-14, 22:10
Medlem
Mhaels avatar
Jag tillhör falangen som anser att åldersgränsen är snudd på irrelevant (förutom av juridiska skäl), som så många gånger redan sagts så kollar ingen leg på fb så alla som vill kan utge sig för att vara 18+.

Dock så finns det ju dem som inte är tillräckligt intelligenta för att hålla en sådan fasad....dessa åker bort, men klarar man inte av att minnas att man inte ska uppge sin riktiga ålder så är det knappast en förlust för forumet...
Är en användare (oavsett ålder) olämplig åker han ut med tiden ändå, vanligast för kfk eller helt enkelt för mycket OT o dyl. Men om användaren klarar av att diskutera på en okej nivå, följer reglerna och uppträder bra så vad spelar det för roll om han är 7 eller 70? (förutom av juridiska skäl då.. )

Det var mina 7kr.
Citera
2009-10-14, 22:16
Medlem
snelhestens avatar
egentligen är TS 14 år, han startade nog tråden för att flytta fokus från sig själv. Bränn kättaren!!!
Citera
2009-10-14, 22:27
Medlem
Regler (och därmed åldersgränser) är något som i mångt och mycket pådyvlats detta forum via lag. Personlig mognad är just något högst personligt. Jag tycker det är viktigast att folk får lov att vara sig själva här inne utan att bli orimligt illa hanterade. Det är liksom grunden för en meningsfull debatt. Vi borde istället göra allt för att få bort så många regler som möjligt för att främja forumets syfte och drivkraft; den meningsfulla icke inskränkta levande debatten där äkta tankar och ideer tillåts utbytas och växa.
Citera
2009-10-14, 22:28
Medlem
goelens avatar
Jag blev myndig i maj. Jag har rätt till att köra bil, köpa tobak, gå på puben, röka cannabis i Holland, medverka i porrfilmer, rösta, gifta mig, gå militärtjänst, och surfa på flashback. Det sistnämnda får ingen ta ifrån mig...
Citera
2010-01-01, 07:34
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Ser inte vad skillnaden skulle vara mellan 18 & 20 år?
Ungefär två år tror jag...
Citera
2010-01-01, 07:41
Medlem
fearzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Ungefär två år tror jag...

Hahaha där fick du till det

OnT: Själv ser jag ingen nytta med högre åldersgräns då det inte ens går att hålla folk under 18 härifrån. Men om det ska höjas åldersgräns på något så vore det cannabisforumet, fullt av moppemuschar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in