2010-03-08, 10:47
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Nej den får gärna vara kvar men isf kan vi ju ta bort den regeln. Det enda moderatorerna ber oss om när det händer något är att läsa reglerna. Varför ska jag läsa några jävla regler för tionde gången om vissa av dessa ändå inte anses som viktiga.

Fan ibland kan man sitta och skriva 300 konstruktiva inlägg i en tråd och skriver man sedan ett enda jävla OT-inlägg i samma tråd så blir man varnad/tillsagd. Om minderåriga ska få sina frågor besvarade ska man väl isf kunna se igenom fingrarna med lite OT emellanåt.

Tack för ordet
För tredje gången. Det är på grund av LAGEN dom har gränsen. Förstår du inte vad det innebär? Förstår du inte varför dom måste ha den regeln?

https://www.flashback.org/t246317
Citera
2010-03-08, 10:50
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
För tredje gången. Det är på grund av LAGEN dom har gränsen. Förstår du inte vad det innebär? Förstår du inte varför dom måste ha den regeln?

Vilken lag?

Blir brottet mindre allvarligt om TS avslöjas efter en postningen av tex en fråga än under registreringen?

Edit: Tack för länken, dock gör den mig inte klokare. "Vi har en åldersgräns men har du ställt en fråga kommer den alltid besvaras iaf, oavsett om du är 11 år gammal eller har åldern inne." -
Citera
2010-03-08, 10:50
Medlem
askers avatar
TS verkar tro att åldergränsen finns där för att moderatorerna ska kunna tillfredsställa sina sjuka bannings-lustar. Så är inte fallet. Det beror endast på lagstiftningen i landet där Flashback har sina servrar (Storbritannien?).

Det finns inget som säger att poster från dessa medlemmar måste tas bort, så därför gör man det inte.
Citera
2010-03-08, 10:55
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
TS verkar tro att åldergränsen finns där för att moderatorerna ska kunna tillfredsställa sina sjuka bannings-lustar. Så är inte fallet. Det beror endast på lagstiftningen i landet där Flashback har sina servrar (Storbritannien?).

Det finns inget som säger att poster från dessa medlemmar måste tas bort, så därför gör man det inte.

Tack jag har förstått nu och 18 årsgränsen är numera den mest onödiga regeln vi har enligt mig!

Välkomna hit alla fjortisar Ställ era frågor, blir ni avstängda för att ni inte har åldern inne kan ni bara sitta och läsa alla vettiga svar ni får i tråden framöver! Skapa en ny användare om du vill ställa ytterligare frågor i samma tråd *tips*
Citera
2010-03-08, 10:56
Medlem
askers avatar
Citat:
Välkomna hit alla fjortisar Ställ era frågor, blir ni avstängda för att ni inte har åldern inne kan ni bara sitta och läsa alla vettiga svar ni får i tråden framöver! Skapa en ny användare om du vill ställa ytterligare frågor i samma tråd *tips*
Är inte det bra då? Alla får komma till tals och man hittar ett kryphål i lagstiftningen. Alla vinner väl på det?
Citera
2010-03-08, 10:57
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Vilken lag?

Blir brottet mindre allvarligt om TS avslöjas efter en postningen av tex en fråga än under registreringen?

Edit: Tack för länken, dock gör den mig inte klokare. "Vi har en åldersgräns men har du ställt en fråga kommer den alltid besvaras iaf, oavsett om du är 11 år gammal eller har åldern inne." -
De har en åldersgräns pga. det som diskuteras på forumet kräver(krävde?) enligt brittisk lag att man är 18 år gammal.

Användare blir inte avstängda om de inte säger sig själva vara under 18 år gamla, och blir avstängda fram tills dagen de är det(säger de att de är 17 år gamla så blir det 365 dagar). Anledningarna till att man inte undersöker alla användares ålder är:
1. Detta är sveriges största forum
2. Det är inget man lägger ner tid på

Och som tidigare sagts, inget raderas från Flashback. Även om TS för tråden är under 18 så kan den ha ett värde ändå för folk som använder sökfunktionen. Skulle inte tråden uppfylla något värde för sök, eller om diskussionsunderlag saknas så papperskorgas den, men detta har som du säkert räknat ut inget med TS ålder att göra.
Citat:
Skapar man en ny användare trots att en föregående blir avstängd så stängs den nya användaren också av. Om straffet blir hårdare vet jag inte. Hur de ser ifall man skapar en ny användare vet jag inte heller och det är nog ingen som kommer berätta det heller.

Ser inga fel i systemet. Är man dum nog att bryta mot reglerna och säga att man är under 18 så förtjänar man inte vara på forumet.
Senast redigerad av The Crash 2010-03-08 kl. 11:00.
Citera
2010-03-08, 10:59
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Vilken lag?

Jag vet inte vilken lag det är, men antar att den finns pga länken jag gav.

Inget säger att man är under 18 då man skriver sin fråga. Allt pekar på att man är 18 eftersom man måste intyga att man är 18 vid registrering. Varför ska man inte få svar då? Man "är" ju 18.

Tänk också om man gör 1.000 trådar under 10 år. Menar du att mods skulle gå och leta upp dessa för att låsa och slänga dessa om TS skulle vara under 18? (Ja han signade när han var 7-8 år )
Citera
2010-03-08, 11:03
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Jag vet inte vilken lag det är, men antar att den finns pga länken jag gav.

Inget säger att man är under 18 då man skriver sin fråga. Allt pekar på att man är 18 eftersom man måste intyga att man är 18 vid registrering. Varför ska man inte få svar då? Man "är" ju 18.

Tänk också om man gör 1.000 trådar under 10 år. Menar du att mods skulle gå och leta upp dessa för att låsa och slänga dessa om TS skulle vara under 18? (Ja han signade när han var 7-8 år )

Nej jag menar att om du reggar dig och ljuger om din ålder, är så klantig att du avslöjar dig själv. Moderatorn stänger av dig som användare, skulle det vara jobbigt att då även låsa/slänga tråden? Det är ju det som för mig är gåtan. Jag kräver inte att ALLA trådar ska gås igenom och det du tar upp är ett orealistiskt fall även om jag förstår vad du menar.

Men tydligen verkar många tycka att reglerna är bra som dom är och att enbart avstängning är att föredra. Det här var bara något jag kom att tänka på och jag inser väl att det är jag som tänkt fel, sorry!
Citera
2010-03-08, 11:10
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Nej jag menar att om du reggar dig och ljuger om din ålder, är så klantig att du avslöjar dig själv. Moderatorn stänger av dig som användare, skulle det vara jobbigt att då även låsa/slänga tråden? Det är ju det som för mig är gåtan. Jag kräver inte att ALLA trådar ska gås igenom och det du tar upp är ett orealistiskt fall även om jag förstår vad du menar.

Men tydligen verkar många tycka att reglerna är bra som dom är och att enbart avstängning är att föredra. Det här var bara något jag kom att tänka på och jag inser väl att det är jag som tänkt fel, sorry!
Varför ska man låsa och slänga tråden? Hade du läst mitt inlägg så hade du förstått varför man inte gör det, men jag förstår inte varför du envisas med att man ska göra det.
Citera
2010-03-08, 11:21
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Varför ska man låsa och slänga tråden? Hade du läst mitt inlägg så hade du förstått varför man inte gör det, men jag förstår inte varför du envisas med att man ska göra det.

Ja jag förstår nu och hade nog även förstått innan men jag tycker(vilket jag verkar vara ensam om i världen) att om någon är en liten plutt och det avslöjas så har den personen förlorat sin rätt att få sin fråga besvarad. Hoppas det är okej med dig att vi såg på denna åldersgräns på olika sätt..
Citera
2010-03-08, 11:21
Medlem
BoISarens avatar
Svaret har redan givits i tråden:

Inlägg/trådstarter som inte bryter mot Flashbacks regelverk raderas inte. Även om användaren är under 18 så är det själva inlägget som måste bryta mot reglerna för att raderas/låsas/kastas.
Citera
2010-03-08, 11:25
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Svaret har redan givits i tråden:

Inlägg/trådstarter som inte bryter mot Flashbacks regelverk raderas inte. Även om användaren är under 18 så är det själva inlägget som måste bryta mot reglerna för att raderas/låsas/kastas.

Tack.

Då anser jag att regelverket är fel och borde ändras till det jag nämnt. Så, nu vet ni det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in