Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Vilken lag?
Blir brottet mindre allvarligt om TS avslöjas efter en postningen av tex en fråga än under registreringen?
Edit: Tack för länken, dock gör den mig inte klokare. "Vi har en åldersgräns men har du ställt en fråga kommer den alltid besvaras iaf, oavsett om du är 11 år gammal eller har åldern inne." -

De har en åldersgräns pga. det som diskuteras på forumet kräver(krävde?) enligt brittisk lag att man är 18 år gammal.
Användare blir inte avstängda om de inte säger sig själva vara under 18 år gamla, och blir avstängda fram tills dagen de är det(säger de att de är 17 år gamla så blir det 365 dagar). Anledningarna till att man inte undersöker alla användares ålder är:
1. Detta är sveriges största forum
2. Det är inget man lägger ner tid på
Och som tidigare sagts, inget raderas från Flashback. Även om TS för tråden är under 18 så kan den ha ett värde ändå för folk som använder sökfunktionen. Skulle inte tråden uppfylla något värde för sök, eller om diskussionsunderlag saknas så papperskorgas den, men detta har som du säkert räknat ut inget med TS ålder att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Välkomna hit alla fjortisar

Ställ era frågor, blir ni avstängda för att ni inte har åldern inne kan ni bara sitta och läsa alla vettiga svar ni får i tråden framöver! Skapa en ny användare om du vill ställa ytterligare frågor i samma tråd *tips*

Skapar man en ny användare trots att en föregående blir avstängd så stängs den nya användaren också av. Om straffet blir hårdare vet jag inte. Hur de ser ifall man skapar en ny användare vet jag inte heller och det är nog ingen som kommer berätta det heller.
Ser inga fel i systemet. Är man dum nog att bryta mot reglerna och säga att man är under 18 så förtjänar man inte vara på forumet.