2012-08-15, 13:50
Medlem
BIRDIE13s avatar
Många utav de underåriga brukar få seriösa svar utöver de som tjatar att de är under 18.
Citera
2012-08-15, 14:00
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Vad skulle det tillföra? Vi har våra regler av 2 anledningar.
1: Ren juridik, tillåter vi det här så får vi det här straffet.
2: Underlätta diskussion, tillåter vi att man startar 100 trådar om samma ämnen och hotar varandra vid dispyter så går det inte att föra en diskussion.
För att 18-19 åringar håller sällan en seriös ton. Jag vill påstå att 80-90% av de "hej hej jag heter hanna och undrar om ja blir hög på jätte mycket host medicin xD xD hahahahsyststaha!!!111"-skribenter här på forumet är under 20.
Citera
2012-08-15, 14:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
För att 18-19 åringar håller sällan en seriös ton. Jag vill påstå att 80-90% av de "hej hej jag heter hanna och undrar om ja blir hög på jätte mycket host medicin xD xD hahahahsyststaha!!!111"-skribenter här på forumet är under 20.
Man kan inte dra alla över en kam. Det exempel du ger kan lika gärna komma från en 50-åring.
Citera
2012-08-15, 14:11
Medlem
vivalarevolucions avatar
Åldersgränsen kan vara ett bra verktyg för att förhindra en hel drös med omogna fjortisar som inte kan läsa reglerna. Är man under 18 så skriver man inte ut det, och folk som påperkar att TS är si och så gammal gör sig välförtjänta en RP.

Men att påpeka att 18-årsgränsen utgör någon verklig barriär mot idioter är som att se gränsen som ett dugligt certifikat för tillräcklig mognadsgrad. En 25-åring kan vara dummare än en 16-åring, och vice versa.
Citera
2012-08-15, 14:13
Medlem
salsakattens avatar
jag tycker det är bra med 18+
det är ju inte kul om flashback blir en ungdomschatt eller liknande.
Citera
2012-08-15, 14:19
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Nej. Regeln finns där av en anledning.

Ja eller hur, vad jag stör mig på precis som ts är att en stor del som postar inlägg skall leka moderatorer och påpeka att det banne mig är 18 års gräns här.

Det spelar ingen roll om 40 personer har sagt det innan, eller att ts till och med själv erkänner, dem skall ha det sagt till vilket pris som helst.
Citera
2012-08-15, 14:21
Bannlyst
Värt att nämna är att det bryter inte mot någon regel att starta ett konto när man ännu inte har fyllt 18 för att endast läsa, så visst får de vara medlemmar.

[EDIT]: Detta stämmer inte exakt om någon får för sig att inte läsa vidare.
Senast redigerad av Bitsocker 2012-08-15 kl. 15:05.
Citera
2012-08-15, 14:26
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Detta löses enkelt genom hårdare moderering när det kommer till 0.03 och KFK. Att höja åldersgränserna garanterar ingenting. Som tidigare nämnts så kan en 12-åring formulera sig bättre än många av våra 25+ skribenter gör ska vi då verkligen hindra denna från att bli medlem vid 18-års ålder för att hans jämnåriga vänner håller samma klass som ovan nämnda 25-åringar?
Citera
2012-08-15, 14:27
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Värt att nämna är att det bryter inte mot någon regel att starta ett konto när man ännu inte har fyllt 18 för att endast läsa, så visst får de vara medlemmar.
Det bryter visst mot reglerna. Hur vi moderatorer ska kunna veta att någon bryter mot regeln utan att skriva något är en helt annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av reglerna
Åldersgränsen på Flashback Forum är 18 år. Underåriga användare kommer att stängas av.
Citera
2012-08-15, 14:30
Medlem
Unisertits avatar
Får känslan av att majoriteten av alla skitinlägg här på flashback är just från folk under 18. Man borde skärpa KFK lite extra alternativt införa ett litet system där användaren kan bekräfta att han/hon är över 18. Problemet är dock att det är svårt att bekräfta sin ålder utan att undanröja sin identitet. Så att skärpa KFK är nog det enklare och kanske bättre alternativet. Vi borde kanske ha fler moderatorer just för en sådan sak?
Citera
2012-08-15, 14:32
Medlem
Valkyries avatar
Jag håller med TS men nu är det ju så att admin själv har sagt att hen tycker regeln är ett nödvändigt ont på grund av lagstiftning och då är det nog inte så mycket man kan göra. Tycker också att folk som försöker få användare att avslöja att de är minderåriga ska brinna i helvetet...
Citera
2012-08-15, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Det bryter visst mot reglerna. Hur vi moderatorer ska kunna veta att någon bryter mot regeln utan att skriva något är en helt annan sak.

Det har inte alltid varit så, eller? Enligt admins ursprungliga meddelande (inlägg #2 i tråden citerar detta) så får man inte delta i diskussion om man inte är myndig, så i praktiken ger det samma effekt eftersom man inte bestraffas retroaktivt.

[EDIT]: Okej, kanske har varit så hela tiden baserat på det här. De minderåriga får helt enkelt inte avslöja sig själva om de vill stanna kvar, men som jag sa så kan de starta ett konto innan de är 18 och undvika att skriva inlägg och riskerar då ingen avstängning (även om det är emot reglerna).
Senast redigerad av Bitsocker 2012-08-15 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in