Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 13:27
Medlem
saprofyt.s avatar
Har detta postats tidigare? Isåfall ber jag om ursäkt.

Citat:
Enligt sean som vill vara anonym och därför skriver från en bekants flogg, så var det inte alls såhär, Sean hade träffat gabriel en gång innan olyckan skedde och det var ca 1 vecka innan. Dom bytte nummer när dom av ren slump möttes vid UE vid Mustangen. Gabriel smsade sedan sean några dagar senare och frågade om han ville hänga med ut på lite UE, sean tackade nej och sedan dess hade han inte hört något mer av honom. Det som står att sean ska ha tagit betalt för att visa honom runt stämmer inte enligt sean, Gabriel ska ha vetat mer om UE än sean.

RIP Gabriel, Sean beklagar djupt denna sorg och hoppas att folk ska förstå att Sean inte var på plats när olyckan skedde.

Vill förälder eller dylikt ta kontakt så skicka telefon nummer i en privat kommentar till denna fotolog.

REST IN PEACE GABRIEL /SEAN
Citera
2010-03-05, 13:27
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
.
Moggerblack är en liten turk, han hänger en del med Keon men han har aldrig själv träffat Gabriel.
För kanske två veckor sedan så träffade jag dessa två individer, och då berättade de att Mogger hade tappat ned sin väska där. Då frågade jag varför de inte gick ned och hämtade den, då sa de att det var omöjligt+att det var vatten där nere. Jag har även sett på andra floggar hur folk har frågat om någon har hittat väskan. Och detta var innan Gabriels död.
Polisen sa att ficklampan fortfarande lyste, skulle den göra det efter två veckor?
Denna låg på platån (finns bild på denna längre bak i tråden) tillsammans med ryggsäcken.
Detta var blackmoggers ryggsäck, då måste det vara hans ficklampa? Och jag tvivlar på att en ficklampa lyser konstant i två veckor.
Citera
2010-03-05, 13:29
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är väldigt vanligt att anhöriga uttalar sig i media. Men det är inte precis vanligt att familjer ställer upp på att ta ett foto där de sitter snyggt och prydligt. Och när det förekommer så är det oftast några veckor efter händelsen.

Det är väl rätt oväsentligt huruvida familjen "poserar", tycker du inte?
Starta en ny tråd om du nu anser det vara av vikt att familjen inte placerat sig framför kameran så som du anser vara acceptabelt, men i den här tråden kan vi väl släppa den diskussionen?
Citera
2010-03-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Det känns ju ändå lite så där att prata om en GM när ingen vet om ett brott faktiskt har begåtts.

Sant. Eventuell GM skulle jag skrivit.

En vild spekulation: Mogger ( killen i vit hood ) tappade ner sin väska i schaktet för två veckor(?) sen.
Mogger och eventuellt hans kompisar lovade G 200kr om han kunde hämta upp väskan.
Antagligen så visste inte den/de som var med bättre och i panik sprang från platsen.
Eller så kan de ha haft något emot G och kanske tillochmed mobbade honom lite för att sedan lura ner honom i hålet. Ej sagt om de hade vetskap om att de var livsfarligt eller om det var tänkt att han bara skulle fastna där nere ett tag.
Citera
2010-03-05, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja, rimligen. Åtminstone samma lampa som användes. Nu vet jag inte hur den här avsatsen ser ut eller hur nära ryggsäcken lampan hittades, men var de i nära anslutning till varandra så kan de ju ha tappats/lämnats där samtidigt - och då var det inte två veckor sedan med tanke på att lampan lös.

Det finns en bild i tråden, men ganska långt tillbaks. Det är en rundad avsats. När jag såg bilden tyckte jag den såg ut att slutta kraftigt, men har det legat en ficklampa och en ryggsäck där stämmer det nog inte. Minnet är som bekant bra men kort.

Vad som är mystiskt är hur de hamnat där. Han kan ju inte gärna slängt av sig grejerna under luftfärden. Kanske har han kastat ner ficklampan och ryggsäcken, hört när de dunsat i avsatsen (som inte verkade vara så djupt ner i schaktet) och förlitat sig på att det var botten. Därefter hoppat ned? Kanske med hjälp av de armeringsjärn som fanns där?
Citera
2010-03-05, 13:32
Medlem
lusekoftans avatar
Ni som uttalar er om familjen, fotot osv, låt mig förklara hur kvällstidningsjournalister jobbar (min syrra jobbar som fotograf på en av kvällstidningarna så jag har denna info från förstahandskälla):

Journalisterna försöker få de anhöriga att känna att de, till skillnad från polisen, bryr sig och kan hjälpa.. Detta brukar funka förvånansvärt bra, i synnerhet när de anhöriga är i chock samt känner ilska, desperation eller vanmakt över polisens arbete. I det här fallet hade ju dessutom familjen valt att efterlysa sonen i kvällspressen och via flashback - ett tydligt tecken på desperation.

De säger saker som "låt oss berätta om er son - vem han var och hur mycket ni älskade honom, istället för att bara låta honom bli en anonym siffra i statistiken". Även detta funkar bra på anhöriga i chock.

Att i detta läge bli tillfrågad om de kan tänka sig att ställa upp på en bild tillsammans, "för att ge Gabriels familj och sorg ett ansikte" (ytterligare exempel på vad de säger) är inte heller de ovanligt. Eftersom de är i chock och inte har någon vana av att hantera journalister tackar de ja.

Ge nu fan i att klanka ner på dem.
Så vitt jag förstått gjorde de allt de kunde komma på för att hitta sin son/bror och är fortfarande i chock.
Citera
2010-03-05, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Septem
Eller så kan de ha haft något emot G och kanske tillochmed mobbade honom lite för att sedan lura ner honom i hålet. Ej sagt om de hade vetskap om att de var livsfarligt eller om det var tänkt att han bara skulle fastna där nere ett tag.

Jo, de tankarna har jag också haft.
Citera
2010-03-05, 13:34
Medlem
magers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septem
Sant. Eventuell GM skulle jag skrivit.

En vild spekulation: Mogger ( killen i vit hood ) tappade ner sin väska i schaktet för två veckor(?) sen.
Mogger och eventuellt hans kompisar lovade G 200kr om han kunde hämta upp väskan.
Antagligen så visste inte den/de som var med bättre och i panik sprang från platsen.
Varför tror du det? G's mamma gav honom 200kr, innan han drog hemifrån, och dom återfanns tydligen inte så vitt jag vet hos G när dom hittade honom..
Citera
2010-03-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mager
Varför tror du det? G's mamma gav honom 200kr, innan han drog hemifrån, och dom återfanns tydligen inte så vitt jag vet hos G när dom hittade honom..

Fel av mig! Blandade ihop vem som fick pengar.

Men teorin kan fortfarande stämma fast istället så kanske de lurade av honom hans 200kr eller så har pengarna inte med saken att göra.

Dessa 200kr skulle vara intressant att veta vart dessa befinner sig nu. Kanske möjligtvis i mogger's eller Keon's ficka?
Citera
2010-03-05, 13:38
Medlem
123duesnes avatar
Ingen som funderat på att det kan vara någon helt random person? kanske en uteliggare som tagit pengarna och puttat ner honom ?

det är ju inte omöjligt..
Citera
2010-03-05, 13:38
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusekoftan
Ni som uttalar er om familjen, fotot osv, låt mig förklara hur kvällstidningsjournalister jobbar (min syrra jobbar som fotograf på en av kvällstidningarna så jag har denna info från förstahandskälla):

Journalisterna försöker få de anhöriga att känna att de, till skillnad från polisen, bryr sig och kan hjälpa.. Detta brukar funka förvånansvärt bra, i synnerhet när de anhöriga är i chock samt känner ilska, desperation eller vanmakt över polisens arbete. I det här fallet hade ju dessutom familjen valt att efterlysa sonen i kvällspressen och via flashback - ett tydligt tecken på desperation.

De säger saker som "låt oss berätta om er son - vem han var och hur mycket ni älskade honom, istället för att bara låta honom bli en anonym siffra i statistiken". Även detta funkar bra på anhöriga i chock.

Att i detta läge bli tillfrågad om de kan tänka sig att ställa upp på en bild tillsammans, "för att ge Gabriels familj och sorg ett ansikte" (ytterligare exempel på vad de säger) är inte heller de ovanligt. Eftersom de är i chock och inte har någon vana av att hantera journalister tackar de ja.

Ge nu fan i att klanka ner på dem.
Så vitt jag förstått gjorde de allt de kunde komma på för att hitta sin son/bror och är fortfarande i chock.

Tack! Now, moving on...
Citera
2010-03-05, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 123duesne
Ingen som funderat på att det kan vara någon helt random person? kanske en uteliggare som tagit pengarna och puttat ner honom ?

det är ju inte omöjligt..

Inte omöjligt men vääääldigt långsökt.

Hur skulle uteliggaren veta att G hade pengar?

Och att mörda någon för 200 spänn? Konstigare har väl hänt iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in