Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-05, 10:55
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jo, det är nog högst osannolikt! Det är ju för helvete livsfarligt. Jag som är 40 hade inte vågat gå ner där själv!

Du som är 40 tänker inte på samma sätt som en 13 åring.
Citera
2010-03-05, 10:55
Medlem
fragaintevarfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Det har säkert nämnts och avfärdats redan i tråden men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden så om det är så så skäll på bara!

Sean - Keon kan ju låta rätt lika beroende på hur man uttalar det.

Sean låter som en missuppfattning av någon.

att Sean/Keon delar efternamnet Andersson gör det hela ännu mer pikant.

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är det konstaterat att "Sean" heter Andersson i efternamn, eller är det ännu en spekulation som har blivit sanning i och med många upprepningar och användare som inte läser ordentligt?
Som Chrille säger så uppstod en förvirring och många blandade ihop Keon och Sean eftersom Keon påstods vara Sean. Nu vet vi att en Sean Andersson faktiskt existerar i Huddinge, dvs samma område som några av Gabriels och Keons vänner vilket vi fått bekräftat av denna bild från Keons flogg: http://www.fotolog.com/keon1er/39783917.

Annan relevant info vi har om Sean är hans ålder som är -95, samma ålder som Gabriel, Keon och packet. Hur relevant denna Sean är i sammanhanget återstår fortfarande att se.

Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men han försvann ju i tisdags em och behöver alltså inte ha på UE mitt i natten.
Det är väl inte helt otänkbart att en nyfiken och äventyrslysten 13-åring, som dessutom kände till shackt och tunnlar kring Slussen, tog sig en liten tur på egen hand?

@Septem

Jag skulle radera mitt inlägg ang. MrMono om jag var du. Du kan bannlysas för spekulation/outning av nics.
Du har helt rätt, dock så är det fortfarande otroligt att Gabriel skulle på UE ensam.
Citera
2010-03-05, 10:56
Bannlyst
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1906417/gabriel-erlandsson-foll-30-meter-mot-sin-dod
snutarna ljuger som vanligt.
Citera
2010-03-05, 10:59
Medlem
Läst igenom några sidor och läst på aftonbladet samt expressen eller vad det nu var.
Tråkigt att det slutade så här, beklagar!
Må gabriel vila i frid, mina tankar går tills hans syster och hans familj, samt släkt och vänner.

Hoppas dom hittar Sean/Kean/Kenon eller vem fan det nu var som var med han och inte visa ngn medkänsla alls!
Citera
2010-03-05, 11:03
Avslutad
Är det inte lite märkligt att Moggerblack skriver:

"moggerblack skrev 2010-03-04 13:54

Om denne Sean nu är en människa så kommer han få leva med det resten av livet, det är nog straff nog, om han har någe gnutta ånger i sig!
Vila i Frid Gabriel!"

i Gabriels flogg.

För att senare i sin egen skriva:

"Tilläg: Haha, shit! Polisen verkar ha hittad min rygga som jag tappade för ett tag sedan, och nu tror tror väl alla att det är Seans? Jag vill bara bekräfta att det är min (och att jag aldrig träffat gabriel) så att inte Sean blandas in, jag skall inom kort ringa polisen och tala om vad som hänt, 100% sanning alltså!
YO /tilläg:"

I det första inlägget så verkar han vara helt ovetande om den mystiske Sean. Medan han i det andra inlägget har en ton som gör att det känns som att de är mycket nära vänner.
Citera
2010-03-05, 11:09
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjaco
Jo, det är nog högst osannolikt! Det är ju för helvete livsfarligt. Jag som är 40 hade inte vågat gå ner där själv!
Men du är ju gammal! En 13-åring ser inte faror på samma sätt. Missförstå mig rätt, han hade knappast räknat med att trilla ned i ett 30 meter djupt schakt, men hans resonemang kring UE såg nog inte riktigt ut som det gör för t.ex. dig.
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Du som är 40 tänker inte på samma sätt som en 13 åring.
Långt ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av fragaintevarfor
Du har helt rätt, dock så är det fortfarande otroligt att Gabriel skulle på UE ensam.
Förvisso men inte helt uteslutet.
Citera
2010-03-05, 11:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1906417/gabriel-erlandsson-foll-30-meter-mot-sin-dod
snutarna ljuger som vanligt.

En sak jag funderar över...
När denna tråd startades fick jag för mej att flera av Gabriels vänner var lite insatta i UE o tunnlarna vid slussen?
Varför var inte de med o letade första kvällen?
De som kanske kunde ha pekat ut de ingångar fammiljen verkar ha letat ensamma efter?
Citera
2010-03-05, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men du är ju gammal! En 13-åring ser inte faror på samma sätt. Missförstå mig rätt, han hade knappast räknat med att trilla ned i ett 30 meter djupt schakt, men hans resonemang kring UE såg nog inte riktigt ut som det gör för t.ex. dig.

Det är knappast de fysiska skadorna som UE kan åsamka jag är rädd för. Snarare tycker jag att atmosfären och miljön är riktigt skrämmande - något en 13-åring också borde tycka. Nej, kanske inte i en väns sällskap, men definitivt att gå ner solo. Så hård kan väl inte en 13-årig unge vara?
Citera
2010-03-05, 11:17
Bannlyst
Jag förstår inte hur man vet att han försvann vid fyrasnåret? Åkte han hemifrån då? I sådana fall kan han väl ha drivit runt på stan eller gjort vad som helst fram tills tidpunkten för UE:n, som kan ha varit mycket senare?
Citera
Medlem
fragaintevarfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
När denna tråd startades fick jag för mej att flera av Gabriels vänner var lite insatta i UE o tunnlarna vid slussen?
De som kanske kunde ha pekat ut de ingångar fammiljen verkar ha letat ensamma efter?

Jag har för mig att Keon i sin flogg någonstans skrev att han övervägde att gå och leta efter honom. Varför han sedan inte gjort det vet bara han själv.

Förresten så säger detta emot hans utgångsförbud som många påpekar hela tiden så fort man misstänker Keon. Han skulle knappast övervägt ett sådant beslut om han absolut inte kunnat gå ut.
Citera
Medlem
TheInsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Stor i orden liten på jorden kanske? En person satt tex här på flashback istället och skrev info. Alltså gav info här innan han ringde till polisen.
Citera
2010-03-05, 11:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane
Stor i orden liten på jorden kanske? En person satt tex här på flashback istället och skrev info. Alltså gav info här innan han ringde till polisen.

Det är precis det jag reagerar över!
Jag begriper mej inte på denna tafatthet eller vad man ska kalla det?
Naturligtvis borde de i kompisgänget som visste någonting om någonting anslutit direkt?
Eller kanske de inte trodde det var så allvarligt de heller första kvällen?
De kanske trodde att Gabriel skulle dyka upp?
Men då är det förvånande att de redan då avslöjade för hans föräldrar vad han höll på med?

Keon, moggelback (eller vad han hette...) o Sean borde omedelbart tala med sina föräldrar o sedan med polisen om vad de vet eller inte vet om den där kvällen!!!!!
Även denna: S****d K***r o som verkar veta vem Sean är borde höra av sig till polisen om det tycker jag! (dennes kommentar på Facebook: "Jävla idiot som inte berättar vad som hände.. Fuck Sean!")

En ny kommentar på Facebook:
" För att hjälpa de som Gabriel så tragiskt lämnat efter sig så hjälp till med information, det är många som undrar hur det har gått till och troligen så vet denna "Sean" om vad som hänt. Det fanns en ryggsäck och ett par handskar i samma schakt som Gabriel hittades i, bredvid honom (enligt Expressen). Vet ni något så meddela 114114 det går att ringa anonymt. "
Senast redigerad av miapetter 2010-03-05 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in