Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-08, 10:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokkoko
Ja, fel av mig... men att han är 15 var nog också en uppskattning.

ALLT
som rör "Sean" i denna tråd är väl hörsägen o hypoteser.....
Citera
2010-03-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

ALLT
som rör "Sean" i denna tråd är väl hörsägen o hypoteser.....

Ja, det är givet eftersom vi går på de uppgifter som G sagt till R. Kompisgänget verkar ju vela i frågan om man känner (till) S eller inte.
Citera
2010-03-08, 10:56
Medlem
Callass avatar
Okej, mycket förvillelser i tråden, men...

I första inlägget efterfrågas en "Sean, ca 15 år" och nu har en Sean som är född 1995 hittats.
Förstår inte vitsen med att börja tjafsa om någon som skulle vara arton år men se yngre ut eller whatever. Jag tycker att RockyT gjort en utmärkt sammanställning av det här med vem det skulle kunna vara.

"Min 13 åriga lillebror har gått ner i något utav tunnelsystemen, eller urban exploring områdena vid Slussen i Stockholm, förmodligen vid halv fyra tiden på tisdag den 2:a mars. Vi tror att han fått hjälp av och eventuellt gått ner tillsammans med en lite äldre (kankse 15 år gammal) kille som heter Sean (Shaun, Jean... ingen känner till honom, hans efternamn eller hur hans namn stavas). Min bror Gabriel har bara träffat denna kille någon gång, så vitt vi vet. Gabriel har inte hört av sig på 36 timmar nu. Alla som känner honom, även hans närmaste vänner (som bidragigt med mest information) är extremt oroliga. Jag är tacksam för all sorts information, vill bara få tillbaka min lillebror. Om ni har någon information om UE vid slussen, denna Sean, eller vad som helst egentligen är jag ytterst tacksam!

/Antonia"

Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Det är ju sådana spekulationer varför S.A kommit till här, som att det skulle vara
gripet helt från luften. Eller en sammanblandning av namn.

Detta är mina grunder;
Moggerblack har på sin fotologg använt ett foto av Seans Huddinge Friidrotts och
Huddinge Hockey -95 kompis T.E till profilfoto.
http://i48.tinypic.com/99jslz.jpg

Att det var T.E från moggerblacks profilfoto såg jag av en ren händelse i ett foto från minimaran,
där jag kände igen honom.
T.E är nummer 1 och Sean är n:r 4:
http://www.sportnik.com/file/show/1112758
Namnen verifierade jag efter denna resultatlista:
http://www.sportnik.com/group/23997/page/Minimaran07

Vidare har moggerblack en Huddinge sportjacka på sig här:
http://www.fotolog.com/keon1er/39783917

Sean och T.E är med i samma Hockeylag.
Sean: http://www.resporttrophy.se/?page=player&tab=8%C3%A2%C5%A0%E2%80%9A=2&tour=23& standing=1:2&tid=512&cid=&pid=6843&poid=&aid=82&gr id=237&newsid=
T.E: http://www.resporttrophy.se/?page=player_summary&pid=6863&tab=8âÅ*‚=2&tour= 23

(...)
Citera
2010-03-08, 11:13
Medlem
fr0d0s avatar
Jag är också inne på samma spår som nån tidigare nämnt, att det var någon i kompiskretsen som var med han, eventuellt kanske flera av dom? .. och sedan för att få bort fokus från sig själv hitta på Sean.

Tror även Risan har en fot i spelet isåfall.. Lät så jäkla konstigt.. vem fan säger när man frågar vem nån är : "Han är 175-180cm .. Mörkt hår.." o.s.v .. låter som nåt dom skulle kunna säga på efterlyst :P

Nä det är något som inte går ihop här.

Inte omöjligt att Gabriel var mobbad och ville passa in och "UE-gänget" gav honom en utmaning.
Citera
2010-03-08, 12:13
Medlem
Quixotes avatar
Har hört rykten på facebook om att Sean ska ha flytt utomlands. När det skedde och till vilken ort är fortfarande okänt.
Citera
2010-03-08, 12:23
Medlem
Varifrån kommer detta rykte?
Senast redigerad av Rokkoko 2010-03-08 kl. 12:35.
Citera
2010-03-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Har hört rykten på facebook om att Sean ska ha flytt utomlands. När det skedde och till vilken ort är fortfarande okänt.

Låter i mina öron ganska bull. Killen är 15 år? Tror inte han skulle fly utomlands, utan isåfall mer bo hos vänner. Men inte helt omöjligt att han tagit "semester" utomlands.
Citera
2010-03-08, 12:55
Medlem
Tror inte att VI kommer så långt just nu med alla spekulationer, utan vi får nog vänta tills systern eller Risan kommer med mer information om polisens rapport.

Är obduktion klar?, vet man om han avled på engång, eller var han vid liv efter fallet.
Citera
2010-03-08, 13:19
Medlem
CombatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Detta är mina grunder;
Moggerblack har på sin fotologg använt ett foto av Seans Huddinge Friidrotts och
Huddinge Hockey -95 kompis T.E till profilfoto.
http://i48.tinypic.com/99jslz.jpg

Att det var T.E från moggerblacks profilfoto såg jag av en ren händelse i ett foto från minimaran,
där jag kände igen honom.
T.E är nummer 2 och Sean är n:r 4:
http://www.sportnik.com/file/show/1112758
Jag tycker profilfotot varken liknar kille nr 1 eller 2 särskilt mycket. Du är uppenbarligen ute och cyklar. För övrigt vet vi inte om profilfotot verkligen föreställer Moggerblack. Risan beskriver honom som turk/kurd-aktig.
Citera
2010-03-08, 13:31
Medlem
Det känns som en evighetssaga på spekulationerna. Antingen finns det fakta som man kan belägga eller inte. Tro kan alla göra.
Citera
2010-03-08, 14:14
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0d0
Inte omöjligt att Gabriel var mobbad och ville passa in och "UE-gänget" gav honom en utmaning.

Ett mycket trovärdigt scenario.

Sedan kan man inte annat än förundras över alla nötter som ska in i tråden bara för att påpeka att folk spekulerar - vilka imbeciller. Om det nu undgått någon så kan det inte skada att påminna om följande: Gabriel hittades inte död som ett resultat av att någon skärrad ynglings samtal till någon larmcentral, vilket naturligtvis hade varit typfallet för en olycka.

Det skulle långt ifrån förvåna mig om någon eller några gjort sig skyldiga till vållande till annans död. Det är en spekulation - visst, men jag kan inte förställa mig något tydligare bevis på skuld än frånvaron av nämnda larm-samtal.
Citera
2010-03-08, 14:50
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Ett mycket trovärdigt scenario.

Sedan kan man inte annat än förundras över alla nötter som ska in i tråden bara för att påpeka att folk spekulerar - vilka imbeciller. Om det nu undgått någon så kan det inte skada att påminna om följande: Gabriel hittades inte död som ett resultat av att någon skärrad ynglings samtal till någon larmcentral, vilket naturligtvis hade varit typfallet för en olycka.

Det skulle långt ifrån förvåna mig om någon eller några gjort sig skyldiga till vållande till annans död. Det är en spekulation - visst, men jag kan inte förställa mig något tydligare bevis på skuld än frånvaron av nämnda larm-samtal.

Förutom då kanske att de är TRETTON ÅR o antagligen helt jävla livrädda?!
Om det ens var någon med!!
Fan, inte ens Polisen rubricerar detta som något annat än en olycka.
GE FAN i att svartmåla o dramatisera nån jävla gång!!

Är man en imbecill om man påpekar hur lönlöst det är med dessa spekulationer?!
Då blir givetvis följdfrågan om DU har läst heeeeeeeeeeeeeeela tråden innan du skriver så?
Varje ord?
ETTHUNDRAÅTTIOSIDOR?
För isf hade du vetat att det inte bara är ett fördummande, lönlöst jävla uthängande av barn som pågår i detta spekulerande, utan även en UPPREPNING av varenda teori med ett regelbundet antal sidors intervall, som kan driva en semi-frisk människa fullständigt runt knuten!!
ALLT som sägs nu har sagts innan, malts, tuggats, spottats ut o övergivits.
Varför lyssnar inte DU istället på alla de människor som påpekar att innan utredningen fortsätter, på torsdag o jag tänker INTE förklara IGEN varför inget antagligen kommer hända innan torsdag, så finns det inget att tillföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in