Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Men jag har läst alla inlägg flera gånger om i stort sett dygnet runt, ända tills i morse. Plus gått igenom massa floggar andra forum o.s.v. så jag har nog hyfsad koll på vad som har sagts ändå!
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Saken är den att jag också har läst fram och tillbaka,har läst ända sen tråden startade, och gått igenom kompisens inlägg flera gånger.....
Men hur hinner ni?! Har ni inget liv? Sover ni aldrig?

Jag började också följa tråden samma kväll den skapades, tycker jag har läst som en blådåre för att hinna ikapp någorlunda och läsa
en gång!
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag får en känsla av att det är snarare ett antagande att Gabriel skulle träffa en Sean eftersom han pratade om honom någon vecka innan, snarare än att man vet att det var en Sean han skulle träffa och bege sig ner......
Jag funderar också över detta att kompisen inte var med, och att han ska ha frågat Gabriel hur Sean såg ut och fick beskrivningen att han såg ut som kompisen.
Håller med, jag har fått intrycket att Gabriel inte sagt till familjen vem han skulle träffa, utan att detta berättats för familjen av kompisar senare. Och har han verkligen sagt att han skulle träffa denne Sean vid just detta tillfället? (Även om han sagt det behöver de ju inte setts sedan.)
Citat:
Ursprungligen postat av Malina100
Jag har tänkt precis samma tanke tidigare... Har hela tiden känts fel att kompisen frågat på msn hur denne Sean ser ut...
Håller med igen, och...
"Jag ska träffa Sean!"
"Hur ser han ut?/Vem är det?"
"Han är 175-180 cm lång och väger 65-70kg. Mörkhårig."
Inte riktigt så jag skulle beskrivit en kompis för en annan kompis...
"En kille på xxx-skolan", "skatare", "en lång mörkhårig kille i 9:an", eller om det rört sig om den Sean som visats i tråden, "en kines", "adopterad", "en kille från Thailand eller nåt" hade jag nog kunnat säga, eller liknande, men inget så specifikt som cm och kg (om det inte var en tvåmeterskille eller jättetjockis). Och den lilla detaljen om att Sean (om det nu var den Sean som nämnts) har asiatisk utseende hade såklart nämnts, det är ju relativt ovanligt och lätt att se. Har därför varit lite tveksam till om det verkligen kunde vara rätt Sean även innan det kom fram att han dragit till fjällen...
Detta känns lite mysko, men det kan ju vara en missuppfattning eller att det återberättats otydligt. Risan kanske kan förklara lite bättre?
Nu ska jag sova! Lär väl få ett helsike att försöka läsa ikapp i morrn igen...