Resultat: Hälsning
Vila i frid
84,17%
2542 röster
R.I.P
15,83%
478 röster
2010-03-07, 02:56
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Vaddå den VI tror?
Tror vi att det är nån?
Ska vi ta snacket EN GÅNG TILL om varför det inte KAN vara den som tyvärr pekades ut i början?!

Det finns absolut inget som säger att det inte KAN vara han som är den Sean som avses.
Dämed inte sagt att han var med.
Citera
2010-03-07, 03:02
Medlem
Zorshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Det finns absolut inget som säger att det inte KAN vara han som är den Sean som avses.

JAG tror att det är Sean Connery.
Eller har nån av er nån anledning till varför det INTE skulle kunna vara han, va va va?!
#Han heter Sean. Jag tror to.m att han heter det PÅ RIKTIGT o jag har hört att hans vänner inte ens förnekar det.
#Ingen har gett honom alibi. Vet DU vad han gjorde i tisdags?
#Han har inte varit o rentvått sig hos Polisen. Vaaaaarför inte dååååå om han nu är oskyldig, huh?!
Verkar väldigt skumt tycker jag!!
#Vadå han var inte ens i Stockholm när det hände, VET du att han inte bara smet iväg en liten stund från vad fan han nu sades ha för sig, va va va?!
Det KAN vara så att han blev inhyrd av sportlaget "våran" stackars Sean är medlem i, för att kasta misstankarna åt ett annat håll, medans det EGENTLIGEN var så att Sean Connery i hemlighet är en graffittiartist o avundsjuk på den oerhörda talangen hos... nån annan i gänget. O därför ville han bli av med konkurrensen o då... träffades de nere i Tariqs Tempel o planerade vem som skulle få smaka på deras ilska o ...ta herrevälde över hela JOOORDEN!!
Bwwahhahahahahaaaa!

GE ER.
Citera
2010-03-07, 03:07
Medlem
Re: Centralens informativa inlägg.

Det stämmer att detta schakt är till-luft, dvs. man tar in
uteluften och temperaturen är därefter även om berget som sådant
så klart påverkar något, speciellt när det är så här kallt ute.

Som jag skrivit förut så finns det ingen annan rimlig väg att ta sig
in och ut förutom luckorna i trappan mellan Klevgränd och
Katarinavägen. Det finns så klart ingångar nedifrån men dessa är
omöjliga att nå på UE. Det är därför helt uteslutet att klättringen
började från botten.

Schaktet är som sagt ingenting för den som inte har utrustning
för bergsklättring. Man kommer ingenstans. Mätt från
Katarinavägen eller garagets infart är det ytterligare cirka 5-7
meter ner. Men som konstaterats i denna tråd så kommer man
inte ens 10 meter av de 30 genom att klättra på armeringsjärnen
från schaktets början.

Vill också upprepa att schaktet har flera avsatser, inte bara
en som det gärna spekuleras om.
Citera
2010-03-07, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fallingdown
Är det inte lite märkligt att riksmedia inte uppmärksammat detta fallet?

Va? Expressen, Aftonbladet, SvD och SR är väl riksmedia? De har uppmärksammat fallet.
Citera
2010-03-07, 03:19
Medlem
ant's avatar
Citat:
Förutom att han har varit bortrest under tiden för olyckan. Detta har han själv skrivit på Facebook från sin mobil.
Citera
2010-03-07, 03:34
Medlem
Citat:
Men jag har läst alla inlägg flera gånger om i stort sett dygnet runt, ända tills i morse. Plus gått igenom massa floggar andra forum o.s.v. så jag har nog hyfsad koll på vad som har sagts ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Saken är den att jag också har läst fram och tillbaka,har läst ända sen tråden startade, och gått igenom kompisens inlägg flera gånger.....
Men hur hinner ni?! Har ni inget liv? Sover ni aldrig? Jag började också följa tråden samma kväll den skapades, tycker jag har läst som en blådåre för att hinna ikapp någorlunda och läsa en gång!

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag får en känsla av att det är snarare ett antagande att Gabriel skulle träffa en Sean eftersom han pratade om honom någon vecka innan, snarare än att man vet att det var en Sean han skulle träffa och bege sig ner......

Jag funderar också över detta att kompisen inte var med, och att han ska ha frågat Gabriel hur Sean såg ut och fick beskrivningen att han såg ut som kompisen.
Håller med, jag har fått intrycket att Gabriel inte sagt till familjen vem han skulle träffa, utan att detta berättats för familjen av kompisar senare. Och har han verkligen sagt att han skulle träffa denne Sean vid just detta tillfället? (Även om han sagt det behöver de ju inte setts sedan.)

Citat:
Ursprungligen postat av Malina100
Jag har tänkt precis samma tanke tidigare... Har hela tiden känts fel att kompisen frågat på msn hur denne Sean ser ut...
Håller med igen, och...
"Jag ska träffa Sean!"
"Hur ser han ut?/Vem är det?"
"Han är 175-180 cm lång och väger 65-70kg. Mörkhårig."

Inte riktigt så jag skulle beskrivit en kompis för en annan kompis...
"En kille på xxx-skolan", "skatare", "en lång mörkhårig kille i 9:an", eller om det rört sig om den Sean som visats i tråden, "en kines", "adopterad", "en kille från Thailand eller nåt" hade jag nog kunnat säga, eller liknande, men inget så specifikt som cm och kg (om det inte var en tvåmeterskille eller jättetjockis). Och den lilla detaljen om att Sean (om det nu var den Sean som nämnts) har asiatisk utseende hade såklart nämnts, det är ju relativt ovanligt och lätt att se. Har därför varit lite tveksam till om det verkligen kunde vara rätt Sean även innan det kom fram att han dragit till fjällen...

Detta känns lite mysko, men det kan ju vara en missuppfattning eller att det återberättats otydligt. Risan kanske kan förklara lite bättre?

Nu ska jag sova! Lär väl få ett helsike att försöka läsa ikapp i morrn igen...
Senast redigerad av Wildebeest 2010-03-07 kl. 03:39.
Citera
2010-03-07, 03:43
Medlem
Tack för infon.

De ytterligare avsatserna, vet du om de sitter på endast en sida vilket kan göra ett fall till 'fritt fall' eller om de sitter omvartannat så att säga så att de skulle kunna bromsa ett fall?

Om denna ingång är bergets tilluft, hur sprids den vidare längre ner?
Har de ventilerna blivit igensatta eller stängda så att detta schakt numera är ett blindschakt?

Citat:
Ursprungligen postat av sthlmb9t
Re: Centralens informativa inlägg.

Det stämmer att detta schakt är till-luft, dvs. man tar in
uteluften och temperaturen är därefter även om berget som sådant
så klart påverkar något, speciellt när det är så här kallt ute.

Som jag skrivit förut så finns det ingen annan rimlig väg att ta sig
in och ut förutom luckorna i trappan mellan Klevgränd och
Katarinavägen. Det finns så klart ingångar nedifrån men dessa är
omöjliga att nå på UE. Det är därför helt uteslutet att klättringen
började från botten.

Schaktet är som sagt ingenting för den som inte har utrustning
för bergsklättring. Man kommer ingenstans. Mätt från
Katarinavägen eller garagets infart är det ytterligare cirka 5-7
meter ner. Men som konstaterats i denna tråd så kommer man
inte ens 10 meter av de 30 genom att klättra på armeringsjärnen
från schaktets början.

Vill också upprepa att schaktet har flera avsatser, inte bara
en som det gärna spekuleras om.
Citera
2010-03-07, 04:30
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
JAG tror att det är Sean Connery.
Eller har nån av er nån anledning till varför det INTE skulle kunna vara han, va va va?!
#Han heter Sean. Jag tror to.m att han heter det PÅ RIKTIGT o jag har hört att hans vänner inte ens förnekar det.
#Ingen har gett honom alibi. Vet DU vad han gjorde i tisdags?
#Han har inte varit o rentvått sig hos Polisen. Vaaaaarför inte dååååå om han nu är oskyldig, huh?!
Verkar väldigt skumt tycker jag!!
#Vadå han var inte ens i Stockholm när det hände, VET du att han inte bara smet iväg en liten stund från vad fan han nu sades ha för sig, va va va?!
Det KAN vara så att han blev inhyrd av sportlaget "våran" stackars Sean är medlem i, för att kasta misstankarna åt ett annat håll, medans det EGENTLIGEN var så att Sean Connery i hemlighet är en graffittiartist o avundsjuk på den oerhörda talangen hos... nån annan i gänget. O därför ville han bli av med konkurrensen o då... träffades de nere i Tariqs Tempel o planerade vem som skulle få smaka på deras ilska o ...ta herrevälde över hela JOOORDEN!!
Bwwahhahahahahaaaa!

GE ER.
Jag försöker inte som vissa här utpeka S som mördare.
Bara utforska OM han finns och i så fall VEM han är. Om han är inblandad eller inte är ju inte huvudfrågan. Skulle han inte finnas / vara han, bör det ju vara någon annan i G´s UE och Konstnärskår.

Om du nu känner Sean kan du ju fråga varför hans kompis Sport-Tomas i Huddinge har sin profilbild på vår käre ryggsäcksägare Moggerblacks fotolog.

Varför förekommer Sean i samma vänkonstellationer som t.ex. Keon och Carl, G´s UE-kompisar och även de som startade R.I.P-en på Faceböok?

Varför det är en mörkhårig kille med gabriels UE-kompisar moggerblack, keon m.fl. bilder med en jacka det står Huddinge på? Som också har på sig den ryggsäck (Moggerblacks) som utpekats vara den i schaktet?

Varför en Sean trätt fram och sagt att det inte är han ( vilket 99% av 15-åringar skulle hävda i detta fall ) men inte sagt att han är bortrest. Han var dessutom från Nacka / Huddingeområdet.
__________________________________________________ __________________________________

Det enda som kan tala för att det inte är "rätt" Sean är att någon försöker sätta dit honom och Tomas (moggerblack på fotolog).
Att han skrivet att han är borta (samt att han bor i Falun?)
Och att absolut ingen här försvarat honom mer än du. Så fort man har rört vid de andra här, har de bytt hårfärg i alla möljiga färger. Och massor av deras kompisar har skyddat dem på alla sätt och vis.
Citera
2010-03-07, 04:38
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Förutom att han har varit bortrest under tiden för olyckan. Detta har han själv skrivit på Facebook från sin mobil.

Det är ju egentligen inte så intressant om han är borta eller inte utan att det är rätt
sean som avses från början.

Har han varit bortrest är det ju perfekt för då är han ju inte inblandad vid händelsen.

Men ingen mer än han själv verkar ju veta att han är borta, vilket verkar lite märkligt, samt att en
del hade läst att han äkte den 23:e och skulle vara borta en vecka.
Så rent krasst kan han ju varit hemma i måndags.
Man kan ju flasha och skriva om att man är borta, lika gärna som att han skrev att han bor i Falun.
Så helt 100 är jag inte, trots att han skrivet detta.
Och den där dementi´en han gjorde via fotologg berörde ju inte alls att han varit borta (om han nu skrev den ).

Men jag hoppas jag har fel då det inte kan uteslutas att allt är ett missförstånd att han skulle ha varit med G den eftermiddagen. Mogger och Keon känns ju minst lika intressanta i så fall.
Citera
2010-03-07, 04:46
Medlem
miamibeats avatar
Citat:
Jo, det är rätt att det är ett antagande att han just gått iväg med Sean.
Kompisen baserade det på att de skulle träffas och att just de 200 kronorna
matchade den summa G skulle varit villig att ge för en rundtur.
Det enda kompisen kunde komma på att G skulle använt pengarna till var färg på
highlighs. Men familjen har kontaktat dom och G hade inte varit där.

Om jag inte minns fel så har väl Highlights åldersgräns? (Har själv då & då blivit tillfrågad av småkids ifall jag kan "köpa ut" cans etc. till dem när jag passerat butiken.) Så rent tekniskt sett så skulle väl Gabriel ha kunnat spendera sina pengar där utan att butikspersonalen för den sakens skull sett honom? Vad hade han med sig när han hittades (bortsett från ryggsäcken med ficklampan, handskarna etc. som ska tillhöra Moggler)?

Tycker att det här antagandet att de försvunna 200 kronorna skulle ha gått till en påstådd "ue-guide" är lite konstigt. I min mening har inte Risan nämnt att Gabriel skulle ha sagt att han var villig att betala specifikt 200 spänn för en guidad rundtur:

Citat:
Ursprungligen postat av Risan
som gabriel nämnde tidigare för mig (2-3 månader sen) så fanns det en kille som erbjöd sig visa runt i tunnlarna och visa några luckor... mycket säker på att det här handlar inte om samma kille... d.v.s gabriel var beredd på att betala en sån här summa för att få reda på mer om ue

Senare i inlägget fortsätter Risan sitt resonemang med att han inte tror att Gabriel skulle haft någon med sig när han drog till Slussen, vilket är rätt motsägelsefullt eftersom han i andra inlägg säger att Gabriel sagt att han skulle träffa den mytomspunne Sean:

Citat:
Ursprungligen postat av Risan
tror inte gabriel skulle dra dit med någon, men har han haft 200 kr så har han spenderat de på någonting, det har inte visat sig vara Highlights (spray affär), utan därför måste vi spekulera i vart pengarna tagit vägen också, men en sak är säker eftersom pengarna inte finns kvar: han har varit i någons sällskap

Risan: ifall du fortfarande är kvar i forumet och läser tråden så får du jättegärna förklara vad du menade & vad du tror nu. När ägde msn-konversationen om Sean rum? Flera veckor i förväg eller precis innan Gabriel stack in till stan? Tack!
Citera
2010-03-07, 04:50
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDread
Vilken oerhört tragisk händelse...
Man bör absolut inte röra sig i tunnlar när man blott är 13 bast och speciellt inte tillsammans med nån snubbe man knapp känner.

Undrar hur detta kommer påverka UE:n i området?, förmodligen extremt skärpt bevakning och förstärkta ingångar.

Stockholms UE scen kommer gå under, bra till att hitta ett nytt intresse grabbar

Peace / no dread
Blir det verkligen inte ännu intressantare om det är bevakning och mer svårtillgängligt?
Vilken koll ungdomarna ska få på var bevakningen finns o.s.v.
Och mer prestigefyllt när man lyckas. Jag tror det blir ett uppsving istället. Det är ju faktiskt i grund och botten en rätt oskyldig sysselsättning utan att man ger sig ner i schakt o.s.v.
Gabriel kunde ju faktisk lika gärna trillat ner från en kulle i skogen. Eller ett träd.
Värre är det väl med klottret i så fall.
Citera
2010-03-07, 04:56
Medlem
-V-s avatar
blir väl till att hitta nya ställen helt enkelt.

slussen kommer garanterat att bli helt igenbommad nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in