2015-03-27, 22:32
Medlem
svulles avatar
Edselius pratade som vanligt bara en massa strunt i senaste Radio Råsunda. Vad han dock förkunnade (snarare insinuerade) var att vi har sålt spelare (förmodligen Milosovic, Borges (lån) och Kennedy) för ungefär 10 MSEK som kommer ingå i räkenskaperna för 2015.

Därtill verkar avtalet med Sportfive ge oss, likt AEG ger Bajen, en garantisumma per säsong. Precis som Wicklin raljerade om så har jag också hört att denna summa ska ligga på 30-35 MSEK per år. Vi får väl se hur det bär om cirka ett år. Jag betvivlar alltjämt att vi kommer se en procentuellt stor ökning på marknadssidan, även om man hoppas.

Kontentan är alltjämt att Edselius kommer bli ytterligare en tid. Beklagligt givetvis.
Citera
2015-03-28, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Edselius pratade som vanligt bara en massa strunt i senaste Radio Råsunda. Vad han dock förkunnade (snarare insinuerade) var att vi har sålt spelare (förmodligen Milosovic, Borges (lån) och Kennedy) för ungefär 10 MSEK som kommer ingå i räkenskaperna för 2015.

Därtill verkar avtalet med Sportfive ge oss, likt AEG ger Bajen, en garantisumma per säsong. Precis som Wicklin raljerade om så har jag också hört att denna summa ska ligga på 30-35 MSEK per år. Vi får väl se hur det bär om cirka ett år. Jag betvivlar alltjämt att vi kommer se en procentuellt stor ökning på marknadssidan, även om man hoppas.

Kontentan är alltjämt att Edselius kommer bli ytterligare en tid. Beklagligt givetvis.

Fast sa han verkligen att vi fått in 10 miljoner även efter att Vasalund fått sin del? Det hade varit bra med en uppföljningsfråga där.

När det gäller Sportfive så skulle vi få se resultat redan i Q1 så det blir intressant att se vad det pekar på. Det viktigaste är att vi inte kan få mindre än vad vi fått förra året och att vi kan säga nej till alla sponsorer.

Edselius blir nog kvar ett tag till men det stör jag mig inte på för han gör inte ett sämre jobb än de som leder andra Allsvenska lag eller jämfört med de som lett AIK tidigare.
Citera
2015-03-28, 08:18
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Fast sa han verkligen att vi fått in 10 miljoner även efter att Vasalund fått sin del? Det hade varit bra med en uppföljningsfråga där.

När det gäller Sportfive så skulle vi få se resultat redan i Q1 så det blir intressant att se vad det pekar på. Det viktigaste är att vi inte kan få mindre än vad vi fått förra året och att vi kan säga nej till alla sponsorer.

Edselius blir nog kvar ett tag till men det stör jag mig inte på för han gör inte ett sämre jobb än de som leder andra Allsvenska lag eller jämfört med de som lett AIK tidigare.

Vi har bokfört försäljningar för ungefär 10 MSEK. Sen får vi naturligtvis inte 10 MSEK in på banken då alla led ska ha sitt.

Han har misslyckats eftersom han inte kan få en drift i balans. Han talar ständigt om extraordinära kostnader. Det köper jag inte en enda sekund. Sanningen är att man budgeterar för fullständigt orimliga intäkter. Märk väl att vi gick back i runda slängar 10 MSEK operativt när vi hade ett publiksnitt om cirka 19000. Vad budgeteras det då med? 25000?

Jag har förståelse för att man vill ha ett slagkraftigt lag på banan. Problemet är att vi aldrig tänker på att sanera kostnader. Det säger han uttryckligen också. Vi har en tämligen överbetalda trupp. Nu kommer Nisse och Pavey försvinna efter säsongen. Men vi har ändock en hord av spelare med alldeles för höga löner sett till roll och prestation. Jag tvivlar exempelvis starkt på att vi fick till "en bra deal" med Etuhu och/eller Bangura. Vi får nog räkna med att Etuhu är en av de bäst betalda i hela Allavenskan.
Citera
2015-04-02, 13:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20568480.ab
Prioritet Utsikten Finans BK får miljonbelopp av Prioritet Finans. Verkar som att Prioritets-Nisse hittat en Göteborgsklubb som är lite mer samarbetsvilliga än IFK.
Citera
2015-04-02, 16:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20568480.ab
Prioritet Utsikten Finans BK får miljonbelopp av Prioritet Finans. Verkar som att Prioritets-Nisse hittat en Göteborgsklubb som är lite mer samarbetsvilliga än IFK.

Som han kan ställa krav på antar att du menar.

Jävla pajas Nisse är ändå.
Citera
2015-04-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Som han kan ställa krav på antar att du menar.

Jävla pajas Nisse är ändå.
Precis, Utsikten lär ju inte göra så mycket motstånd som IFK gjorde när han viftade med pengapåsen i utbyte mot klubbens själ och självbestämmande utan samarbeta fullt ut.
Citera
2015-04-06, 19:56
Medlem
P.Gs avatar
Är Herbalife fortfarande på något sätt inblandade i Hammarby?

I alla fall så verkar soppan kring om det är ett pyramidspel eller ej fortsätta och nu har flera i företagets topp blivit kontaktade av amerikanska myndigheter.

http://www.cnbc.com/id/102561717

I korthet så rör det sig om att William Ackman, som äger en hedgefond, har blankat Herbalife och driver en kampanj mot dem då han påstår att hela företaget är ett pyramidspel, inte helt utan framgång. Han verkar inte helt sakna fog om man tittar på hur Herbalifes butiksnätverk är upplagt.
Citera
2015-04-06, 20:01
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

I alla fall så verkar soppan kring om det är ett pyramidspel eller ej fortsätta och nu har flera i företagets topp blivit kontaktade av amerikanska myndigheter.

I korthet så rör det sig om att William Ackman, som äger en hedgefond, har blankat Herbalife och driver en kampanj mot dem då han påstår att hela företaget är ett pyramidspel, inte helt utan framgång. Han verkar inte helt sakna fog om man tittar på hur Herbalifes butiksnätverk är upplagt.
Vad är problemet med detta pyramidförfarande du snackar om ?

Olagligt lr?
Citera
2015-04-06, 20:03
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:

Vad jag har förstått så levererar de fortfarande vissa kosttillskott och dyl men de har ingen exponering i form reklamskyltar, tröjreklam eller banners på hemsidor etc.
Citera
2015-04-06, 20:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy

Olagligt lr?
Pyramidspel är olagliga. Däremot så är de snarlika nätverksförsäljningssystemen lagliga (dvs att man kompenseras för både sin försäljning och försäljningen från de man rekryterat till nätverket).

Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Vad jag har förstått så levererar de fortfarande vissa kosttillskott och dyl men de har ingen exponering i form reklamskyltar, tröjreklam eller banners på hemsidor etc.
Ok. Såg att ni hade ny sponsor på bröstet, men kan inte minnas att jag läst något om att banden skulle ha klippts.
Citera
2015-04-06, 20:15
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:

Ok. Såg att ni hade ny sponsor på bröstet, men kan inte minnas att jag läst något om att banden skulle ha klippts.

Näst sista stycket här: http://www.hammarbyfotboll.se/Articl...5-f77282729148
Citera
2015-04-06, 20:20
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy

Olagligt lr?
Pyramidspel är olagliga. Den här typen av företag kommer runt detta genom att sälja en produkt, men i slutändan är det inget annat än ett pyramidspel.

Edit: Pucktvåa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in