Citat:
Ursprungligen postat av
The_dude2
Fast sa han verkligen att vi fått in 10 miljoner även efter att Vasalund fått sin del? Det hade varit bra med en uppföljningsfråga där.
När det gäller Sportfive så skulle vi få se resultat redan i Q1 så det blir intressant att se vad det pekar på. Det viktigaste är att vi inte kan få mindre än vad vi fått förra året och att vi kan säga nej till alla sponsorer.
Edselius blir nog kvar ett tag till men det stör jag mig inte på för han gör inte ett sämre jobb än de som leder andra Allsvenska lag eller jämfört med de som lett AIK tidigare.
Vi har bokfört försäljningar för ungefär 10 MSEK. Sen får vi naturligtvis inte 10 MSEK in på banken då alla led ska ha sitt.
Han har misslyckats eftersom han inte kan få en drift i balans. Han talar ständigt om extraordinära kostnader. Det köper jag inte en enda sekund. Sanningen är att man budgeterar för fullständigt orimliga intäkter. Märk väl att vi gick back i runda slängar 10 MSEK operativt när vi hade ett publiksnitt om cirka 19000. Vad budgeteras det då med? 25000?
Jag har förståelse för att man vill ha ett slagkraftigt lag på banan. Problemet är att vi aldrig tänker på att sanera kostnader. Det säger han uttryckligen också. Vi har en tämligen överbetalda trupp. Nu kommer Nisse och Pavey försvinna efter säsongen. Men vi har ändock en hord av spelare med alldeles för höga löner sett till roll och prestation. Jag tvivlar exempelvis starkt på att vi fick till "en bra deal" med Etuhu och/eller Bangura. Vi får nog räkna med att Etuhu är en av de bäst betalda i hela Allavenskan.