2012-03-13, 21:46
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Djurgårdens redovisning för 2011:

http://dif.se/2012/03/13/forbattrat-...tal-pa-88-mkr/

Som kan sammanfattas med att det fortfarande inte är bra men betydligt bättre än föregående år. Om man fortsätter agera som man gjort kommer det se ännu bättre ut nästa år.
Citera
2012-03-14, 02:47
Medlem
Bornets avatar
http://osynligahanden.blogspot.com/2...-go-again.html

Väldigt intressant och rätt skärmande läsning om hur det kan gå för mitt GAIS...
Citera
2012-03-14, 09:02
Medlem
kostymnisses avatar
MP-Effekt även i Gais?
Som blåvitt har man ofta skrattat åt gais och deras bekymmer, men iaf jag har insett hur bra Wallin varit för den klubben och även om det balanserats på gränsen så har ekonomin iaf inte skitit sig under dennes ledning.
Sedan kom MP in och visserligen har laget blivit bättre, rejält mycket bättre dessutom men samtidigt tas det desperata lån och man tvingas lita på att spelare säljs för summor de antagligen inte kommer säljas för. De gaisare jag känner var redigt tveksamma när MP kom och de är inte nöjdare nu...
Och det var ju inte bara i Blåvitt MP lyckades förstöra en hyfsad ekonomi, även VF gick ju nära på under när han var där.
Citera
2012-03-14, 09:26
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
MP-Effekt även i Gais?
Som blåvitt har man ofta skrattat åt gais och deras bekymmer, men iaf jag har insett hur bra Wallin varit för den klubben och även om det balanserats på gränsen så har ekonomin iaf inte skitit sig under dennes ledning.
Sedan kom MP in och visserligen har laget blivit bättre, rejält mycket bättre dessutom men samtidigt tas det desperata lån och man tvingas lita på att spelare säljs för summor de antagligen inte kommer säljas för. De gaisare jag känner var redigt tveksamma när MP kom och de är inte nöjdare nu...
Och det var ju inte bara i Blåvitt MP lyckades förstöra en hyfsad ekonomi, även VF gick ju nära på under när han var där.
Knappast. MP har ingen befogenhet inom GAIS ekonomi. Det här är Wallins chansning, ingen annans.
Citera
2012-04-04, 15:34
Medlem
FabioAugustos avatar
KFF gjorde en vinst på ungefär en miljon under 2011, trots att det var en budget som var en (kvalificerad) chansning eftersom det var svårt att beräkna de kostnader och inkomster som Guldfågeln Arena skulle ge. Räknar man in spelaraffärer (bara Ålander som såldes, Fagercrantz, Rustemaj, Leci och Dragusha köptes in) hade siffran varit lite större. Ekonomin är fortfarande begränsad på det sättet att vi inte "kan" höja lönebudgeten alltför mycket (den ligger nu på runt 30 miljoner), de långsiktiga konsekvenserna för en kraftig höjning skulle kunna bli jobbiga, men det finns väldigt gott om pengar på banken (vissa är dock märkta för arenan, men långt ifrån allt) om vi skulle vilja värva en spelare för en hög summa (utan att ge någon svindlande hög lön). År 2012 har vi redan sålt Mattias Johansson för ett belopp som varierar litegrann beroende på var man läser, allting mellan 10-14 miljoner nämns men får jag göra en gissning blev summan till slut 11 miljoner plus några klausuler. Dessutom kommer vi höja sponsorintäkterna markant. Det enda som återstår är att hålla publiksnittet på minst 7000.

Klubbchefen Svante Samuelsson gör ett hästjobb med ekonomin, och nu får vi dessutom in Ronny Nilsson som nygammal ordförande och det finns nog ingen i Kalmartrakten som har bättre koll på ekonomi än vad han har. Det var han som slet med arenaprojektet, utan honom hade vi utan tvekan spelat kvar på Fredriksskans. Ekonomin sköts i absoluta toppklass. Gott.

(Vill ni ha fler parenteser?)
Citera
2012-04-05, 13:01
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Knappast. MP har ingen befogenhet inom GAIS ekonomi. Det här är Wallins chansning, ingen annans.

Visst är det Wallins satsning, han vill nå framgång. Dock är ju frågan hur opåverkad han är av MPs förslag och lösningar...
Citera
2012-04-05, 13:07
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Varför försvarar du en dömd brottsling?
Citera
2012-04-05, 13:29
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Visst är det Wallins satsning, han vill nå framgång. Dock är ju frågan hur opåverkad han är av MPs förslag och lösningar...
Självfallet kan det nog vara så. Men då tror jag mer på att det är vissa folk i styrelsen, samt sponsorer som vill se resultat som varit den större pressen.

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Varför försvarar du en dömd brottsling?
Nu utgår jag ifrån att du redan tagit till supen på grund utav ditt fesna sketlags kräftgång då det inte någon vart i min text står något om MP skuld eller oskuld. Mitt inlägg var ett enkelt konstaterande.
Din klubb håller däremot en hel ledning som med högsta sannolikhet visste vad som pågick bakom ryggen. Vilket självklart visar vilken tattarklubb ni egentligen är.
Citera
2012-04-29, 23:16
Medlem
motvalls avatar
Bump
Citera
2012-04-29, 23:45
Medlem
Casabas avatar
Bump bump?

Kommunstyrelsen i Malmö förväntas imorgon rösta jakande till att gå i borgen för MFF vilket möjliggör ett lån som gör att MFF kan öka ägandet i arenan från 25% till 75%. Genom det förväntas hyran att minska med runt 15 miljoner per år, stärka likviditeten med 9,2 miljoner per år och så klart ge majoritet i fastighetsbolaget och då styrelsen.

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotb...ar-sitt-agande
Citera
2012-05-03, 14:45
Medlem
motvalls avatar
SvFF:s rapport om de allsvenska klubbarnas ekonomi 2011 har nu släppts,

http://fogis.se/imagevault/images/id...lthandler.aspx
Citera
2012-05-03, 15:00
Medlem
FabioAugustos avatar
Nu ska vi se här...

Kalmar FF
1. En av blott två klubbar som gick plus i driften.
2. Näst högst egen kassa.
3. Tredje högsta intäkterna (exklusive försäljningar, mer än en fördubbling jämfört med året innan)
4. Vi lyckas fortfarande hålla nere personalkostnaderna, vilket är oerhört viktigt. Bara en klubb som betalar en mindre andel av intäkterna till lönerna, och det beror på Gothia Cup (Häcken):
5. Klart högst konsolideringsgrad och balanslikviditet (inte så konstigt).

Känns gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in