2013-05-22, 18:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Vad ligger snittet på nu?

Här har du en bra sida för sådant;
http://svenskfotboll.se/superettan/s...ligor/?scr=spl

2 952 personer.
Citera
2013-05-22, 19:11
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Här har du en bra sida för sådant;
http://svenskfotboll.se/superettan/s...ligor/?scr=spl

2 952 personer.

Tack.
Man har alltså budgeterat för 4100...

Hammarby hemma imorgon och senare Öismatchen är väl spontant de matcher jag tror kan rädda upp siffrorna något. Då räknar jag förvisso inte med att GAIS ska kunna hänga med i någon toppstrid men det tror jag är en korrekt analys.

Ska bli väldigt intressant att se hur många som kommer imorgon - 5000?
Citera
2013-05-22, 19:40
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Tack.
Man har alltså budgeterat för 4100..
Återigen.... man har budgeterat med 4100 betalande. Däri finns 2750 årskortinnehavare. Oavsett publiksiffra.

Ang. imorgon så hänger publiksiffran sjukt mycket på vädret. Men lite under 5000 är väl en rimlig siffra. Tyvärr.
Senast redigerad av Bornet 2013-05-22 kl. 19:43.
Citera
2013-05-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Återigen.... man har budgeterat med 4100 betalande. Däri finns 2750 årskortinnehavare. Oavsett publiksiffra.

Måste säga att det är lite förvånande att publiksnittet bara ligger ca 200 personer över antalet säsongskottsinnehavare. Vilka är det som sviker tro - fansen med eller utan säsongskort?

Att Gais än en gång tigger pengar från privata investerare påvisar det faktum alla redan vet om: klubben lever och har levt över sina faktiska tillgångar. Det bästa vore kanske om det sker något, låt säga en förlorad elitlicens, som tvingar klubben att börja om under mer realistiska förutsättningar i framtiden.
Citera
2013-05-22, 21:38
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Måste säga att det är lite förvånande att publiksnittet bara ligger ca 200 personer över antalet säsongskottsinnehavare. Vilka är det som sviker tro - fansen med eller utan säsongskort?

Att Gais än en gång tigger pengar från privata investerare påvisar det faktum alla redan vet om: klubben lever och har levt över sina faktiska tillgångar. Det bästa vore kanske om det sker något, låt säga en förlorad elitlicens, som tvingar klubben att börja om under mer realistiska förutsättningar i framtiden.

Med tanke på att årskorten i år var till ett riktigt bra pris, så kan man kanske tänka att de inte nyttjas i lika hög uträckning som tidigare. Men det är bara en hemmasnickrad teori, vet inte alls i vilken grad årskortsinnehavarna faktiskt "stämplar in".

Sen vill jag inte kalla folk som sket i GAIS förra året eller i år för fans. Dessa jävla kafferastsgaisare kan dra åt helvete.

Nu tror jag förvisso att nuvarande styrelse har en mer realistisk ekonomisk filosofi än föregående de senaste åren och det således inte behövs en förlorad elitlicens för att tvinga fram ett nytänk, men en drastisk förändring bör naturligtvis ske (/redan skett).
Citera
2013-05-22, 21:48
Medlem
mishimas avatar
Har det kommit fram något om hur Göteborgsgirot gick ekonomiskt? Vad jag hört från dem som var med var det ett bra engagemang.

Det brukar ofta visa sig att idrottsföreningar som går i konkurs faktiskt återhämtar sig snabbare än vad man kan tro. Konkurs behöver inte innebära katastrof om det skulle vara en tröst.
Senast redigerad av mishima 2013-05-22 kl. 21:51.
Citera
2013-05-22, 22:04
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har det kommit fram något om hur Göteborgsgirot gick ekonomiskt? Vad jag hört från dem som var med var det ett bra engagemang.

Det brukar ofta visa sig att idrottsföreningar som går i konkurs faktiskt återhämtar sig snabbare än vad man kan tro. Konkurs behöver inte innebära katastrof om det skulle vara en tröst.
+-0 enligt GP.
Citera
2013-05-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Göteborgsgirot gick plus-minus-noll i år. Inga nya intäkter där alltså.

EDIT: Tvåa på bollen där... med en kvart.
Citera
2013-05-23, 10:53
Medlem
Jag emottog precis ett lite intressant mail massutskickat från Gais kansli undertecknat den nya ordföranden. Ett par citat:

Citat:
Att GAIS ekonomi sedan en längre tid varit mycket problematisk är välkänt. Via ett intensivt jobb sedan årsmötet har det dessvärre upptäckts och framkommit att ytterligare bekymmersamma kostander och ekonomiska problem existerar.
Citat:
Läget är klart värre än vad som redovisades av styrelesen vid förra årsmötet.
Citat:
Vissa kostnadsbesparande och intäktshöjande åtgärder har nu gjorts och mycket mer behöver göras för rädda vår fantastiska klubb.

Därefter lite sedvanligt tiggeri. Det ser verkligen mörkt ut för Gais just nu... Christer Wallin borde skämmas.
Citera
2013-05-23, 10:58
Medlem
Citat:
Jag emottog precis ett lite intressant mail massutskickat från Gais kansli undertecknat den nya ordföranden. Ett par citat:

Därefter lite sedvanligt tiggeri. Det ser verkligen mörkt ut för Gais just nu... Christer Wallin borde skämmas.

Ptja, den akuta skulden verkar vara dubbelt (!) så hög som man först befarade att den skulle vara. Runt 2 Mkr talas det om. Katastrofläge? Ja. Jag har inte särskilt stora förhoppningar på att vi lyckas vända det här skeppet.

För att spä på cynismen, solklar torsk hemma mot Bajen idag.
Citera
2013-05-23, 10:59
Medlem
svulles avatar
Det blir naturligtvis intressant att se hur AIKs ekonomi artar sig nu, i och med att vi med största sannolikhet får svårt att nå spel i Europa. Visserligen lär intäkterna öka rejält, men samtidigt har vi en väldigt lönebelastad trupp. Förhoppningsvis kan vi lufta lite genom att göra oss av med 3-5 speare under sommarfönstret, plus förhoppningsvis få ut en del pengar för de talanger vi har.

Problemet är väl att Quaison är iskall, Backman skadad och Milošević sitter fast på bänken. Snacka om att deras marknadsvärde har gått ned en aning.
Citera
2013-05-23, 11:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
+-0 enligt GP.

Citat:
Göteborgsgirot gick plus-minus-noll i år. Inga nya intäkter där alltså.

EDIT: Tvåa på bollen där... med en kvart.

Det måste ändå anses som godkänt för att vara första gången. Förmodligen hade de flera engångsutgifter som inte återkommer senare år. Det blir kanske inte bli någon Gothia cup för Gais, men inkomst kan det nog bli. Ett sådant här projekt måste startas i en liten skala för att sedan växa. Det går inte att tro på miljonvinst på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in