Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-28, 12:39
Medlem
henkishs avatar
Förut var det roligt och intressant att hänga i ircen, snacka, diskutera och umgås. Nu är det bara jobbigt. För mycket troll och idioter.
2010-02-28, 12:43
Medlem
mqas avatar
Jag verkar vara den första, men: det som admin skrev låter idiotiskt.
2010-02-28, 12:52
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa

På vilket sätt?
2010-02-28, 13:00
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
På vilket sätt?
Ircen är helt förstörd.
2010-02-28, 13:01
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Förut var det roligt och intressant att hänga i ircen, snacka, diskutera och umgås. Nu är det bara jobbigt. För mycket troll och idioter.

Det kommer dämpas när den här tråden inte är så aktiv längre, skulle jag tro.
2010-02-28, 13:18
Medlem
mymlan79s avatar
jag vet inte om detta e rätt tråd för detta (om inte så ber jag om ursäkt).
jag försökte att öppna chatten å fick ett meddelande om att jag måste ladda ner "adobe flash player" först, d4et stod för AFP klicka här, så jag gjorde det å sen sa jag till datorn å ladda ner AFP.
men mitt virusprogram skrek rakt ut å sa något om en trolig trojan(genetik)??..
jag e inte allt för duktig på data men e det någon som har laddat ner AFP där å har ni i såfall haft några problem med det!?...
eller ska jag bara ignorera det å fortsätta med nerladdningen?
tacksam för svar

ber som sagt om ursäkt om frågan inte hör hemma här
2010-02-28, 13:22
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymlan79
jag vet inte om detta e rätt tråd för detta (om inte så ber jag om ursäkt).
jag försökte att öppna chatten å fick ett meddelande om att jag måste ladda ner "adobe flash player" först, d4et stod för AFP klicka här, så jag gjorde det å sen sa jag till datorn å ladda ner AFP.
men mitt virusprogram skrek rakt ut å sa något om en trolig trojan(genetik)??..
jag e inte allt för duktig på data men e det någon som har laddat ner AFP där å har ni i såfall haft några problem med det!?...
eller ska jag bara ignorera det å fortsätta med nerladdningen?
tacksam för svar

ber som sagt om ursäkt om frågan inte hör hemma här
Jag är inte heller vad som i folkmun kallas "hacker", men du kan vara lugn, Adobe försöker inte sprida virus till dig.
Om jag ska skjuta från höften så gissar jag på att det är koden i AFP som ser ut som en virus-/trojankod för antivirusprogrammet.
2010-02-28, 14:10
Medlem
gorkens avatar
vad händer?
2010-02-28, 14:16
Medlem
Bestials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Klockrent, nu slipper man alla PM. Hur fungerar det om man chattar online?

Jag bara undrar, chattar folk ofta offline? :P
2010-02-28, 14:49
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Vill bara berömma Admin för initiativet att starta upp en ny chatt! Flashabck känns långt mer dynamiskt nu. Förhoppningsvis resulterar detta till att chattinlägg elimineras från forumet. Tyvärr är chatten lite seg efter ett tag; men det ordnar sig!
2010-02-28, 14:56
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag är inte heller vad som i folkmun kallas "hacker", men du kan vara lugn, Adobe försöker inte sprida virus till dig.
Om jag ska skjuta från höften så gissar jag på att det är koden i AFP som ser ut som en virus-/trojankod för antivirusprogrammet.
e du säker?
för när jag körde en virus koll efter den hade blockat AFP så hittade mitt virus program (esetnod32) ett virus!!...
jag vill verkligen kunna installera AFP så jag kan komma åt chatten men e lite små rädd för att få problem
tacksam för svar
2010-02-28, 14:56
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mqa

Citat:
Ircen är helt förstörd.

Jag skrev ett förslag i chatten tidigare. Varför gör inte ni cirka 70 pers som använde förra chatten ett eget irc-chattrum där ni kan prata med varandra så kan den nya chatten fungera för alla användare?

Meningen är ju att göra flashback till ett bättre forum, inte för att ni 70 st ska ha en egen liten klubb.

Istället för att bara klaga på något som definitivt inte kommer att ändras så kan man ju försöka lösa problemet med något konstruktivt istället tycker jag...

Jag undrar även varför mitt nick inte skrivs ut utan det blir bara uid_209400?

Sen så kan jag inte se de olika chattrummen, det ser ut såhär till höger där jag fick höra att man skulle se de olika rummen: http://i50.tinypic.com/15zh1de.jpg

Är det någon som kan hjälpa mig med mina problem samt har synpunkter på mitt förslag om vad alla ni som är så missnöjda med nya chatten kan göra?

Sen får man ju ha i åtanke det som har skrivits tidigare i tråden, att nu i början är det väldigt hårt tryck och det kommer säkert bli bättre när "hypen" har lagt sig.

Tack för mig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in