Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-28, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Varför laggar chatten järnet när man varit inne en stund?

Är ju så både i FF och IE.

För varje meddelande som läggs till chatten så läggs det till HTML-element. Minnesanvändningen ökar ju fler element webbläsaren har att gå igenom.

Enligt admin4 så ska det ha blivit fixat, men så verkar det inte vara.
2010-02-28, 04:35
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
För varje meddelande som läggs till chatten så läggs det till HTML-element. Minnesanvändningen ökar ju fler element webbläsaren har att gå igenom.

Enligt admin4 så ska det ha blivit fixat, men så verkar det inte vara.
Det laggar sönder iaf.

Så efter ett tag får man stänga ner browsern och starta om.
2010-02-28, 04:37
Medlem
Citat:
Det laggar sönder iaf.

Ja, det är segt som fan om man har haft det igång ett tag. Men jag tvivlar inte på att det kommer att lösas rätt kvickt.
2010-02-28, 04:50
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Det laggar sönder iaf.

Visst laggar det lite för mig, ibland tar det någon sekund innan texten skickas, men i övrigt funkar det bra för mig iaf.
Lite dåligt dock att man inte kan använda alla smileysarna.
2010-02-28, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bowlingjocke
Visst laggar det lite för mig, ibland tar det någon sekund innan texten skickas, men i övrigt funkar det bra för mig iaf.
Lite dåligt dock att man inte kan använda alla smileysarna.

Eftersom chatten är direkt kopplad mot irc så hade det sett förjävligt ut i ircen med alla evilgrins :lol: och så vidare.
2010-02-28, 05:08
Medlem
[Strange Days]s avatar
Helt sanslöst; kommer fortfarande inte in på skiten.
Står bara på "Ansluter..." och tuggar.
2010-02-28, 05:09
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Samma här, zzpac PMade lite frågor förut ikväll, så det kanske är någon lösning på gång.
Du får också bara laddningsringen eller?
Ingen text om att Flash krävs?
2010-02-28, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]

Testa logga ut och sedan in igen. Det löste det för mig.
2010-02-28, 05:17
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Samma här, zzpac PMade lite frågor förut ikväll, så det kanske är någon lösning på gång.
Du får också bara laddningsringen eller?
Ingen text om att Flash krävs?

Exakt så.
Man kan ju alltid hoppas att det löser sig.
Hojta gärna till om du hör nått om en lösning!

Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Testa logga ut och sedan in igen. Det löste det för mig.

Tyvärr har det ingen påverkan för min del.
Har testat alla tips i tråden, men inget hjälper.
Har även white-listat "flashback.org" under Content-fliken i inställningarna för Firefox - men icke...
2010-02-28, 05:54
Medlem
zizacons avatar
Bra att man försöker göra något konstruktivt tycker jag. Dock är jag något tveksam, förra chatten blev ju ett fiasko.

För det första tycker jag man ska länka direkt till relevant chatt längst upp i varje forum som har en stor populär chatt.

En annan variant är att helt enkelt skapa chattrådar, ungefär som finns i Vinter-OS-sektionen just nu i de forum som är relevanta. För in någon motsvarande laidback/inloggningsregel så kommer sökmotorerna inte åt dem och de indexeras inte.

Man skulle då kunna ha ett script som bara plockar bort allt som är en vecka gammalt, eller något i den stilen. Grejen är nämligen att de här nuvarande chattarna känns som de ligger utanför flashback och jag är osäker på om folk verkligen kommer använda dem när allt kommer omkring. I synnerhet inte, om det inte verkar vara nåt folk där.
Senast redigerad av zizacon 2010-02-28 kl. 05:56.
2010-02-28, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Bra att man försöker göra något konstruktivt tycker jag. Dock är jag något tveksam, förra chatten blev ju ett fiasko.

För det första tycker jag man ska länka direkt till relevant chatt längst upp i varje forum som har en stor populär chatt.

En annan variant är att helt enkelt skapa chattrådar, ungefär som finns i Vinter-OS-sektionen just nu i de forum som är relevanta. För in någon motsvarande laidback/inloggningsregel så kommer sökmotorerna inte åt dem och de indexeras inte.

Man skulle då kunna ha ett script som bara plockar bort allt som är en vecka gammalt, eller något i den stilen. Grejen är nämligen att de här nuvarande chattarna känns som de ligger utanför flashback och jag är osäker på om folk verkligen kommer använda dem när allt kommer omkring. I synnerhet inte, om det inte verkar vara nåt folk där.

Du har aldrig varit inne på ircen innan förstår jag?
2010-02-28, 06:58
Medlem
spyder123s avatar
Jag har även samma inloggningsproblem som några här i tråden. Ser bara en ring och texten "Ansluter...". Har testat logga in och ut, starta om webbläsaren, lagt till flashback.org i Undantag-listan, rensat all privat data (cookies eller nåt), bytt webbläsare till IE.

Inget resultat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in