Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Bra admin. Betyder detta att chattrådar som "Sover alla" och matchchattande i sportforumet äntligen kommer att stängas ned?
Japp.
Om chatten funkar som den ska så är dom väl borta om en vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av existentialism
Snälla nej.. Där finns ju liksom en slags chatthistorik..
Dom ligger ju kvar, fast dom är låsta.
2010-02-27, 14:01
Medlem
epost72s avatar
Såg precis att "Visa när användare ansluter" går att välja bort en likande funktion för "tröttnat" skulle önskas då det är en helt ointressant information.

EDIT
Det verkar som att "tröttnat" påverkas ev den andra inställningen.
2010-02-27, 14:02
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Japp.

Fan vad skönt.
Är det samma regler på chatten som på forumet?
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Japp.

Äntligen - Tackar de som har kämpat för detta
Medlem
Tanken var bra, men resultatet var tyvärr mindre bra. Den är ytterst rörig, konstant massa meddelanden om att någon ansluter sig och någon annan har tröttnat, och den består bara av oneliners (visst, upp till användarna, men att chatta istället för att skriva inlägg främjar väldigt till oneliners).

Jag hade inte brytt mig nämnvärt om det nu inte vore så att jag håller "Sover alla"-tråden varmt om hjärtat, och att byta ut chatten mot den är inte värdigt. Även funktionen att kunna gå tillbaka och se vad folk svarar på ens inlägg från gårdagen kommer försvinna, vilket är mycket tråkigt!

Nej, låt oss behålla "Sover alla"-tråden ifall ni inte har något vettigt alternativ till den! Missnöjet bland "Sover alla"-folket är stort!
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Bra admin. Betyder detta att chattrådar som "Sover alla" och matchchattande i sportforumet äntligen kommer att stängas ned?

Matchpratforumen ska inte läggas ner.
2010-02-27, 14:03
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Matchpratforumen ska inte läggas ner.

Varför inte? Förefaller inkonsekvent om något.
2010-02-27, 14:05
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Äntligen - Tackar de som har kämpat för detta

https://www.flashback.org/sp21713336

Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
Tanken var bra, men resultatet var tyvärr mindre bra. Den är ytterst rörig, konstant massa meddelanden om att någon ansluter sig och någon annan har tröttnat, och den består bara av oneliners (visst, upp till användarna, men att chatta istället för att skriva inlägg främjar väldigt till oneliners).

Att det är rörigt i huvudforumet är för att många så här i början vill testa chatten.
Kommer bli lugnare sedan och det finns även olika rum för skilda diskussioner.
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny

Jag hade inte brytt mig nämnvärt om det nu inte vore så att jag håller "Sover alla"-tråden varmt om hjärtat, och att byta ut chatten mot den är inte värdigt. Även funktionen att kunna gå tillbaka och se vad folk svarar på ens inlägg från gårdagen kommer försvinna, vilket är mycket tråkigt!

Nej, låt oss behålla "Sover alla"-tråden ifall ni inte har något vettigt alternativ till den! Missnöjet bland "Sover alla"-folket är stort!
Du vill ha ett vettigt chattalternativ till chattandet? Du var inte lite fräck du. Var glad att du får någonstans ö.h.t. att ge utlopp för ditt chattande på diskussionsforumet.
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Varför inte? Förefaller inkonsekvent om något.

För att matchprat forumen inte är chattforum som du tycks tro.
Det är bara att gå in i valfri elitserietråd eller i NHL tråden så ser du att dom diskussionerna där har ett väldigt stort värde.
2010-02-27, 14:07
Medlem
Insignificunts avatar
I praktiken så fungerar forumet likadant redan. Många delar av forumet, ex.v. relationsforumet, är i princip 80% OT och det som försigås där är egentligen en chatt snarare än en debatt. Samtidigt har vi de vetenskapliga forumen där nivån har blivit högre och högre med åren. Länken mellan de olika forumen blir allt mindre och jag ser inte längre flashback som en stor smältdegel utan som uppdelade forum med väldigt begränsad interaktion. Personligen ser jag absolut inget problem med det och finner stor tillfredställelse i de diskussioner jag medverkar i - mestadels.

Ett rum som jag saknar i chatten är vetenskap - även vi som är intresserade av sådant vill chatta. Tror jag. I alla fall en gång i månaden.

Om tilltaget leder till mindre OT återstår att se, men jag är inte odelat positiv.
2010-02-27, 14:07
Medlem
Ingoteras avatar
Jag har några få saker jag stör mig på i chatten:
1) Datorn min laggar ner rejält. Även sett några andra klaga på det. Har en Core 2 Duo på 3GHz+, 4gig ram samt Radeon 4850 om jag inte minns fel på grafikkortet. Använder Firefox som webläsare, senaste versionen.
2) Chatten är väldigt rörig nu. Det skrivs på tok för mycket skit och man kan inte ens gå på toa nu utan att ha missat en massa. Tycker detta är tråkigt när man är van vid att chatta i chattrådarna.
3) Önskar någon funktion för att se ifall någon skriver till en i chatten. Ex ifall någon svarar på något jag skrev genom att skriva "Ingotera: Jag håller med." så ska ex Ingotera: stå i fetstil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in