Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-28, 15:00
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymlan79
e du säker?
för när jag körde en virus koll efter den hade blockat AFP så hittade mitt virus program (esetnod32) ett virus!!...
jag vill verkligen kunna installera AFP så jag kan komma åt chatten men e lite små rädd för att få problem
tacksam för svar
Jag kan ju inte påstå att jag är 100% säker, och jag tar inte ansvar för vad som händer med din dator om du kör, men jag har väldigt svårt att tro att Adobe skulle dela ut virus via sin hemsida
2010-02-28, 15:25
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag kan ju inte påstå att jag är 100% säker, och jag tar inte ansvar för vad som händer med din dator om du kör, men jag har väldigt svårt att tro att Adobe skulle dela ut virus via sin hemsida
skulle du kalla adobe för en säker källa?
e det många som använder sig av adobe??...
2010-02-28, 15:35
Medlem
_abous avatar
Citat:
skulle du kalla adobe för en säker källa?
e det många som använder sig av adobe??...
Hyfsat.
2010-02-28, 15:45
Medlem
Silfverklingas avatar
Efter att ha använt Flashback Chat nu ett tag har jag tänkt på en sak som kanske skulle göra det mer användarvänligt... Jag tänker att man borde se uppe i fliken när det är någon som skriver i det rummet som man för tillfället är i. Så som de har det på Facebook's chat. Detta skulle leda till att man direkt ser när någon svarar, även när man surfar på andra sidor.

Vad sägs?
2010-02-28, 15:51
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:
Hyfsat.
jag har försökt att installera AFP 3ggr men lyckas inte något om fel -228?
2010-02-28, 15:51
Medlem
Rynes avatar
Kan ni inte köra med qwebirc?
http://www.qwebirc.org
2010-02-28, 16:23
Medlem
_abous avatar
Nu har jag fått hjälp av zzpac att komma in på chatten.
Det var som någon tidigare misstänkte, specialtecken funkar inte, så [Strange days] och ni andra får väl snacka med admins antar jag, och få andra chattnamn.
2010-02-28, 16:38
Medlem
Såg ingenstans i texten IRC-serverns adress? Är det irc.flashback.org?

Och använder den SSL så hade det varit roligt att veta den porten.
Om ni nu inte kör på 6697 som är original porten

Citat:
Nu har jag fått hjälp av zzpac att komma in på chatten.
Det var som någon tidigare misstänkte, specialtecken funkar inte, så [Strange days] och ni andra får väl snacka med admins antar jag, och få andra chattnamn.

Jag kan inte ansluta via webchatten, så kan väl inte vara specialtecken för mig också?
2010-02-28, 16:52
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Jag skrev ett förslag i chatten tidigare. Varför gör inte ni cirka 70 pers som använde förra chatten ett eget irc-chattrum där ni kan prata med varandra så kan den nya chatten fungera för alla användare?

Meningen är ju att göra flashback till ett bättre forum, inte för att ni 70 st ska ha en egen liten klubb.

Istället för att bara klaga på något som definitivt inte kommer att ändras så kan man ju försöka lösa problemet med något konstruktivt istället tycker jag...

Jag undrar även varför mitt nick inte skrivs ut utan det blir bara uid_209400?

Sen så kan jag inte se de olika chattrummen, det ser ut såhär till höger där jag fick höra att man skulle se de olika rummen: http://i50.tinypic.com/15zh1de.jpg

Är det någon som kan hjälpa mig med mina problem samt har synpunkter på mitt förslag om vad alla ni som är så missnöjda med nya chatten kan göra?

Sen får man ju ha i åtanke det som har skrivits tidigare i tråden, att nu i början är det väldigt hårt tryck och det kommer säkert bli bättre när "hypen" har lagt sig.

Tack för mig!

Bump! Ingen som kan hjälpa ang. hur jag ska få fram de olika rummen? Vilket rum hamnar man i i deafult-läge?

Användarnamnet är fixat nu, fick ett PM av zzpac__ där han bad mig uppdatera siden och efter det fungerade det. Så som jag har förstått det så fick han manuellt gå in och ändra mitt namn till Black_White så som det löstes första gången chatten var igång och samma problem uppstod, återigen, stort tack för det!
2010-02-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black&White
Bump! Ingen som kan hjälpa ang. hur jag ska få fram de olika rummen? Vilket rum hamnar man i i deafult-läge?

Borde väl vara typ /list? om det nu går i webchatten.
Annars borde det väl gå med /join #rummet.
2010-02-28, 17:00
Medlem
mymlan79s avatar
Citat:
jag har försökt att installera AFP 3ggr men lyckas inte något om fel -228?
det visade sig att jag redan hade en variant av AFP i datorn men den var ej aktiverad
så nu fungerar chatten.
men tack för hjälpen ändå
2010-02-28, 18:35
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Borde väl vara typ /list? om det nu går i webchatten.
Annars borde det väl gå med /join #rummet.

IRC-kommandon funkar inte på webbchatten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in