2010-02-23, 15:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Personligen är jag mod för att
* jag blev tillfrågad.
* jag ville betala tillbaka. Det här forumet har genom åren gett mig så otroligt mycket, både kunskap, skratt och intressanta diskussioner om allt möjligt och att det bara växer och växer visar väl att vi är på rätt spår.
* det är roligt! Jag vet inte hur andra mods har det men då och då får jag små trevliga pm som berättar att jag är en av deras favoritmods och att de tycker jag gör ett bra jobb och även om man emellanåt tröttnar och drömmer om att få vara en vanlig användare igen så ger dessa pm en ny lust att modda, för trots allt är det för de seriösa debattörerna som vi finns till.
Vad vissa foliehattar än vill tro så moddar vi INTE för att sabba för någon. Att vi plockar bort inlägg och pollar för förseelser beror på antingen att admin vill ha sitt forum på det viset eller för att vi måste enligt lagen, men dessutom för att ett omodererat forum inte fungerar, vilket flertalet blivit varse så fort de startat egna "fria" forum.
Citera
2010-02-23, 16:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Hur kan man som moderator INTE kräva en liten skälig ersättning när ägarna bara blir rikare och rikare?
30 kronor kostar det att ny-registerara sig. Jag räknar mycket lågt nu och säger att 100 personer varje dag betalar för snabbtjänsten. 3000 kronor på en dag. På en månad blir det cirka 100K. Så om en moderator får 1000 kronor i månaden så har FB redan här råd att ge er en liten ersättning.

Räknar vi med reklamintäkterna så kommer vi upp minst 100K i månaden där med.

Slutsats: Ni moderatorer utför ett slavjobb medan "chefen" bara blir rikare och rikare.

Det finns ett aber dock. Det är svårt att betala ut lön till en person som vill
vara anonym och det är kanske många moderatorer som vill vara just anonyma.
Citera
2010-02-23, 16:36
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns ett aber dock. Det är svårt att betala ut lön till en person som vill
vara anonym och det är kanske många moderatorer som vill vara just anonyma.

Fast admin har ju redan allas IP nummer även om detta inte är samma som personuppgifter.
Citera
2010-02-23, 16:59
Medlem
TjackadHamsters avatar
Lite OT, men vill få en liten uppfattning. Vilket/vilka forum är mest svårmodererat? Någon som har erfarenhet av flera och vet vilket som är mest jobb och mest skitsnack och kaotiskt? Har starka aningar om att Sexualitet-forumen och drog-forumen är rena helveten att moderera faktiskt, kan det vara så?
Citera
2010-02-23, 17:01
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Lite OT, men vill få en liten uppfattning. Vilket/vilka forum är mest svårmodererat? Någon som har erfarenhet av flera och vet vilket som är mest jobb och mest skitsnack och kaotiskt? Har starka aningar om att Sexualitet-forumen och drog-forumen är rena helveten att moderera faktiskt, kan det vara så?

Har hört att fildelning ska vara ett helvete att moderera. Tog ju knäcken av Antagonisten om jag inte minns fel
Citera
2010-02-23, 17:03
Medlem
PacmanSwes avatar
Jag tycker att dom gör ett riktigt bra jobb! Men fyfan för att behöva vara mod i Integration och invandring eller Cannabis. Lider med dom som behöver stå ut med all skit som skrivs där.
Citera
2010-02-23, 17:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Peddoforumet (jag hoppade in som mod där i 2 veckor, och det fick mig att inte vilja logga på).

Sedan Windows, Virus, Fildelning, IT-Säk skulle jag inte orka modda, så många "Hur hax0rar jag min polarens MSN" och "JAg HAr RAnom ViRus" (obs versalerna.)

Hatten av till folken som klarar ovan.

Även Politik forumen, drogforumen har sina upp och ner. (säger jag som sitter i Doping och NS forumet, dock så är det ämnen jag har ett personligt intresse för.)
Citera
2010-02-23, 17:20
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

P&H är minst sagt påfrestande om man säger så, instämmer med ^Eaz där.
Annars baserat på de andra forum jag är i så skulle jag säga R&S också, jäkligt mycket som händer där hela tiden och mycket trams. Andra forum kan jag tänka mig att t ex I&I samt Krim är tungrodda, drogforumen kan nog också vara jobbiga som du säger.
Citera
2010-02-23, 17:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
[...]

Även Politik forumen, drogforumen har sina upp och ner. (säger jag som sitter i Doping och NS forumet, dock så är det ämnen jag har ett personligt intresse för.)

I&I kan jag också tänka mig är en extremt "het potatis" som få vill ta i...?
Citera
2010-02-23, 17:27
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Fast admin har ju redan allas IP nummer även om detta inte är samma som personuppgifter.

Ska han betala ut lön till ett ip-nummer?
Citera
2010-02-23, 17:31
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Går ju t. ex att betala ut via Paypal med en e-postadress som mottagare.
Men nu tillhör jag förvisso inte den skaran foliehattar som tror att FB:s moderatorer får betalt.
Citera
2010-02-23, 17:33
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Han har väl även din e-post och där kan han skicka ett kontonummer där du kan ta ut dina pengar. Alternativt en check eller liknande. Jag är helt säker på att ni får någon sorts "godis", frågan är bara varför det ska vara så hemligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in