2010-02-23, 17:34
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Har hört att fildelning ska vara ett helvete att moderera. Tog ju knäcken av Antagonisten om jag inte minns fel

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Peddoforumet (jag hoppade in som mod där i 2 veckor, och det fick mig att inte vilja logga på).

Sedan Windows, Virus, Fildelning, IT-Säk skulle jag inte orka modda, så många "Hur hax0rar jag min polarens MSN" och "JAg HAr RAnom ViRus" (obs versalerna.)

Hatten av till folken som klarar ovan.

Även Politik forumen, drogforumen har sina upp och ner. (säger jag som sitter i Doping och NS forumet, dock så är det ämnen jag har ett personligt intresse för.)

Citat:
Ursprungligen postat av R.R
P&H är minst sagt påfrestande om man säger så, instämmer med ^Eaz där.
Annars baserat på de andra forum jag är i så skulle jag säga R&S också, jäkligt mycket som händer där hela tiden och mycket trams. Andra forum kan jag tänka mig att t ex I&I samt Krim är tungrodda, drogforumen kan nog också vara jobbiga som du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
I&I kan jag också tänka mig är en extremt "het potatis" som få vill ta i...?

Tack för snabba svar. Lite kul info sådär. Allt ovanstående lät fan som ett hästjobb. Som ^Eaz sa, hatten av till er som orkar.

Angående peddoforumet så lät det fan värst, och det bara utav namnet. Har inte varit inne och kollat ens, och håller mig nog ifrån det, fyfan kan nog inte ens föreställa mig.

Märks också vilka forum som är jobbiga att moderera då många delar av FB har just dålig moderering enbart för att det är sjukt jobbigt. Vet att Drogakuten ska vara en katastrof att arbeta med. Det är ju det enbart genom att vara där inne och läsa. (bättre på senare tid dock)

Ursäkta OT igen, som sagt.
Citera
2010-02-23, 17:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
P&H är minst sagt påfrestande om man säger så, instämmer med ^Eaz där.
Annars baserat på de andra forum jag är i så skulle jag säga R&S också, jäkligt mycket som händer där hela tiden och mycket trams. Andra forum kan jag tänka mig att t ex I&I samt Krim är tungrodda, drogforumen kan nog också vara jobbiga som du säger.

Krim glömde jag nämna, mycket snack så fort något nytt händer i Sverige. Kan lätt bli väldigt långa och stora trådar som måste kollas igenom.

I&I innehåller också mycket smutskastning hit och dit.
Citera
2010-02-23, 18:10
Medlem
jontäs avatar
fråga till en averange moderator, hur länge sitter du vid flashback per dag?
Citera
2010-02-23, 18:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Krim glömde jag nämna, mycket snack så fort något nytt händer i Sverige. Kan lätt bli väldigt långa och stora trådar som måste kollas igenom.

I&I innehåller också mycket smutskastning hit och dit.
Ja, Krim är helt klart ett delfora som jag skulle tvärvägra modda, möjligen om det skulle arkiveras i annat fall men annars, icke.
Dels för att jag inte är intresserad men mest för att en del människor där inne är lite...speciella, som jag ser det.
Att ägna sån otrolig energi åt att misstänka allt och alla som ens var i samma stad vid brottet, det kräver sin man/kvinna.

Nu säger jag inte att detta egentligen är underligare än att som vuxen man på fel sida 30 vara intresserad av spel, men för MIG är detta ointressant.
Alla är vi olika.
Citat:
Ursprungligen postat av jontä

Hela tiden, det var därför jag blev tillfrågad.
Nä, men i genomsnitt...kanske 2-3 timmar per dag.
Saken är ju den att jag trots allt är inne och kollar på forumet ofta så ser jag en RP så brukar jag plocka den.
Jag har svårt att bara lämna forumet om jag vet att det ligger RPs och väntar på att bli åtgärdade...lite tvångstanke sådär.
Senast redigerad av MondoBizarro 2010-02-23 kl. 18:14.
Citera
2010-02-23, 18:18
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä

Jag är inloggad från jobbet, så blir många timmar inloggad, och är det inte för mycket att göra på jobbet så blir det väl ett par timmar om dagen (men med detta sagt så betyder inte det att jag är aktiv hela tiden.).

Hemma så har jag en skärm på flashback mest hela tiden, men igen pysslar med mycket annat.
Citera
2010-02-23, 18:27
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Jag är inloggad från jobbet, så blir många timmar inloggad, och är det inte för mycket att göra på jobbet så blir det väl ett par timmar om dagen (men med detta sagt så betyder inte det att jag är aktiv hela tiden.).

Hemma så har jag en skärm på flashback mest hela tiden, men igen pysslar med mycket annat.

Får man fråga vad du arbetar som?
Citera
2010-02-23, 18:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Får man fråga vad du arbetar som?

Jobbar utomlands, så mina kollegor förstår inte vad som står på skärmen. De kan tro att jag söker något jobbrelaterat på svenska

Nejdå, jobbar med Oracle Databaser, ringer mest in till kunders servers och kollar scripts, views, skriver Discoverer Rapporter, fixar med functions etc, så även om jag har Flashback öppet i en browser hela tiden, betyder inte det att jag spenderar hela arbetsdagen skrivandes på flashback utan jag jobbar en hel del också ( )
Citera
2010-02-23, 18:58
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Jobbar utomlands, så mina kollegor förstår inte vad som står på skärmen. De kan tro att jag söker något jobbrelaterat på svenska

Nejdå, jobbar med Oracle Databaser, ringer mest in till kunders servers och kollar scripts, views, skriver Discoverer Rapporter, fixar med functions etc, så även om jag har Flashback öppet i en browser hela tiden, betyder inte det att jag spenderar hela arbetsdagen skrivandes på flashback utan jag jobbar en hel del också ( )

Där ser man! Då är det ju inte helt omöjligt att du finner fakta och råd här på forumet, även om dina kollegor inte förstår vad det står
Citera
2010-02-24, 04:51
Medlem
Raw123s avatar
Det här med moderatorer är så jävla kul, dem arbetar gratis! Om jag någon gång skulle starta ett forum skulle det sluta med att jag chillade med händerna bakom huvudet, inväntandes en fet check, passiv inkomst ^^

Jag nedvärderar inte deras arbete på ett forum som flashback, inte alls, tycker bara det är en för jävla kul affärsidé.
Citera
2010-02-24, 14:54
Medlem
Falcãos avatar
Med tanke på hur otacksamt jobbet som moderator är så antar jag att man måste ha en masochistisk ådra för att ta sig an det men förutom ett antal paragrafryttare och småpåvar så gör de ju de flesta moderatorerna ett bra jobb så vi andra får väl vara tacksamma för att de finns och styr upp forumet.
Citera
2010-02-24, 18:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Många människor engarerar sig i olika ideella och obetalda eller dåligt betalade uppdrag. En del engagerar sig i idrottsföreningar, en del i hjälporganisationer eller för att åstadkomma politisk förändring på hemmaplan eller långt borta.

Flashback idé om yttrandefrihet och åsiktneutralitet ger en plattform för olika intressanta och viktiga debatter och ett sätt att debatttera och utbyta åsikter, som jag finner väldigt viktig och som jag upplever många gärna skulle vilja stoppa och motarbeta. Det är en idé som jag har funnit mig kunna stödja till hundra procent och som är väl värd att stödja och arbeta för, även till priset av att lägga ner en del tid på saker som inte alltid är enormt kul att peta med.

Det gör mig inget att Flasback i sig är också är en kommersiell verksamhet. Det är väl likadant för en supporter av ett lag i en lagidrott eller anhängaren av ett politiskt parti. Dessa är också kommersiella verksamheter. Det finns en myt om att bara det som är rent, ideellt och gratis skulle vara äkta och fint. Snarare ger en sådan inställning bara mer utrymme för korruption av olika slag och utrymme till godtyckligt hierarkiskt ledarskap. På Flashback vet vi att ägaren bestämmer, men det innebär inte att denne i praktiken kan göra som han vill. Flashback är ingenting utan sin grundidé.

Sedan kan man inte sticka under stol med att det både är smickrande och ger en känsla av inflytande och förmåga att påverka att bli utvald som moderator. Så klart: människor fungerar så.

Så viljan att kunna påverka och ha ett visst inflytande går nog hand i hand med villigheten att ta på sig ett visst ansvar och arbetsbörda.
Citera
2010-02-24, 18:12
Medlem
Makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här