2010-02-23, 00:55
Bannlyst
Glöm inte oss troll (ja vi kallas ju så) som ibland bidrar med 30:- för att få komma in och "dänga" till med en replik Hade inte vi funnits så hade det inte behövts så många moderatorer
Citera
2010-02-23, 00:58
Medlem
BoISarens avatar
Den som gör det ideellt brinner nog mer för det än den som "kräver" betalt.
Citera
2010-02-23, 00:59
Medlem
Jag kan för allt i världen inte förstå hur man orkar vara moderator här. I synnerhet när man ofta måste försvara sig i alla trådar där moderatorer gång på gång får klagomål. Jag är själv moderator och orkar med det pga forumet måttliga storlek. Men detta forum är absurt stort. Nu är ju FB-mods dock inte moderatorer över hela, det skulle ju vara omänskligt. Även om moderatorer inte är så särskilt mänskliga... Den gängse uppfattningen lutar nog mer åt iskalla känslolösa robotar.

Skämt åsido, jag beundrar faktiskt hur ni lyckas sköta modereringarna med glimten i ögat. Jag har nämligen kompanjoner som inte lyckas vidare bra med att hålla ett gott rykte bland medlemmarna. Så att själv vara bland de mest omtyckta är inte svårt.
Citera
2010-02-23, 01:00
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
..och ja, självklart drar Flashback(forumet) in pengar, men jag tvivlar på att det är så mycket som du tycks tro.
Det har jag inte sagt, och inte heller är det något som jag tror. Jag känner väl till att Flashback drar in endast en relativt medelmåttig intäkt. Men vad jag inte förstår är varför så få företag inser hur mycket potential som finns här. Eller så är det kanske så att de ansvariga för Flashback nekar reklamplats för intresserade företag. Om de nu gör det så är även det oförståeligt. Till största del iaf.

Men skit samma, det har nog förklarliga skäl till varför det är som det är.

Slänger in en OnT-mening så att inlägget inte raderas. Misstänker det.

Här är OnT-meningen: Jag tycker moderatorer är duktiga och flitiga, och jag vill vara moderator yay!

EDIT igen, känns inte som att den meningen var så OnT så jag gör ett nytt försök:

Jag tror att moderatorer vill vara moderatorer för att det är roligt. yay!
Senast redigerad av TimGunn 2010-02-23 kl. 01:05.
Citera
2010-02-23, 01:03
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Den som gör det ideellt brinner nog mer för det än den som "kräver" betalt.
Definitivt! Och det tycker jag är jävligt bra. Men frågan är ju då; skulle det fortsätta vara så om Flashback skulle öka sina intäkter så pass mycket att betalning av alla moderatorer vore möjlig? Det är mest en tanke... Jag tycker givetvis inte man ska betala folk med pengar som inte finns.

Skulle vara intressant att veta vad intäkterna ligger på. Var det inte någon som startade en tråd om det för ganska längesedan? Har för mig att det aldrig kom fram något svar på den frågan.
Citera
2010-02-23, 01:11
Medlem
Vem vill inte veta vad som händer bakom kulisserna på Skandinaviens största forum?
Citera
2010-02-23, 01:23
Medlem
MaRcizcos avatar
Maktbegär.
Citera
2010-02-23, 01:27
Medlem
1979s avatar
Ser bra ut i CV:t.
Citera
2010-02-23, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vem vill inte veta vad som händer bakom kulisserna på Skandinaviens största forum?

Det baserar du naturligtvis på antalet inlägg & inte medlemmar, för att släppa lös 1000tals påtända knarkare som diskuterar osammanhängande i absurdum kallar inte jag stort, bara småkul
Citera
2010-02-23, 12:35
Medlem
CorradoSopranos avatar
Tack för alla svar, har varit intressant och läsa ;-)
Citera
2010-02-23, 12:57
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är man mod i P&H så blir det runt 25 timmar...

Mellan 2 och 4 timmar lägger jag på att rensa OT och gå igenom trådar osv. Men det är ju inte det enda vi gör.

5 timmar om dagen på att svara på PM från gnälliga användare som klagar på att ni inte bannar alla pedofil förespråkare?
Citera
2010-02-23, 13:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
5 timmar om dagen på att svara på PM från gnälliga användare som klagar på att ni inte bannar alla pedofil förespråkare?
Eller tvärtom för den delen!

Svara på PM är en del av det övriga, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in