2010-12-21, 00:16
Medlem
KchefenLs avatar
han får mig iallafall att skratta, http://www.youtube.com/watch?v=4bA0Swvzp9Q

"det är ungefär som att jag går upp på scen, slår första ackordet, tappar gittaren och ramlar ner i diket"

eeehhh
Senast redigerad av KchefenL 2010-12-21 kl. 00:16. Anledning: glömde länk
Citera
2010-12-21, 14:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Fan det gick snabbt från idogt "skön kille" till "tönt"...

Jo, men för fan... att skylla på spriten gång på gång och sen inte ta tag i problemet... då är man en jävla fitta som borde få stryk i rent uppfostringssyfte. Skärpning och "gör om, gör rätt"!
Citera
2010-12-21, 14:55
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jo, men för fan... att skylla på spriten gång på gång och sen inte ta tag i problemet... då är man en jävla fitta som borde få stryk i rent uppfostringssyfte. Skärpning och "gör om, gör rätt"!
Jo visst, men vad vore det för jävla rockcred att gå och be o ursäkt för att man hotat att nita en journalist.
Citera
2010-12-22, 11:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jo visst, men vad vore det för jävla rockcred att gå och be o ursäkt för att man hotat att nita en journalist.

Alla som allvarligt vill ha rockcred kan suga min kuk. "Rockstjärnor" är fanimig ett vidrigare koncept än Carl Bildt.
Citera
2010-12-22, 16:17
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Alla som allvarligt vill ha rockcred kan suga min kuk. "Rockstjärnor" är fanimig ett vidrigare koncept än Carl Bildt.

Men ändå: han är musiker och följdriktigt lite begiven på starkvaror. Han gör bort sig men ingen blir allvarligt skadad. Så djävla farligt kan det väl inte vara?
Citera
2010-12-22, 18:27
Medlem
ElGuevaras avatar
Ralf har för det första skrivit flera av den svenska hårdrockshistoriens bästa låtar, tänker främst på Double Nature, Bring Me Everyone, Dogwash, I Hunt Alone. Det kan ingen ta ifrån honom.

Han är en jävligt skön och underhållande person, främst på scen.

Efter bytet av bandmedlemmar i hans Mustasch har bandet sakta gått utför (i alla fall enligt mig), och den klassiska hårdrock/stonerrocken har bytts ut mot melodiös radiorock som flyter obemärkt förbi.

Ralf är bevandrad i flera olika ämnesområden, såväl politik och historia som musik.

Liksom många rockstjärnor är han glad i sprit, och i berusat tillstånd blir han ännu högljuddare och "på" än när han är nykter.

Ralf har inte gjort någon hemlighet av att han tycker att pengar är en stor del i musiken, och han skyr inte att sluta avtal med klädesmärken som WAX för att dra in mer pengar till bandet.

Som jag nämnde har bandet gått utför på senare tid, dels genom den mer mainstreaminriktade musiken, dels genom att Ralf själv har deltagit i program som "Körslaget" ( ). Känns som att den musikaliska sidan har fått ge vika för mer uppmärksamhet och mer pengar...

Var Mustasch-fan i flera år, men nu har jag tappat intresset. Önskar fortfarande all lycka åt Raffe och bandet, men minska gärna på löpsedlarna med fåniga "gräl" med B-kändisar och undvik skitprogram som du inte har nåt att göra i.
Citera
2010-12-22, 19:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Men ändå: han är musiker och följdriktigt lite begiven på starkvaror. Han gör bort sig men ingen blir allvarligt skadad. Så djävla farligt kan det väl inte vara?

Nej, men det är väl å andra sidan inte så farligt att bli intervjuad med en Iphone. Jag har problem med folk som blir sepe av sprit. "Åh, nu är jag packad, nu måste jag vara Mr. Kuk 2010". Det känns så tillgjort även att sånna människor hävdar att de inte minns ett dugg. Ungefär samma nivå som fjortisar som fejkar en dyngfylla efter två kissöl.

Näe, nog klagat från mig. Tycker Raffe ska ta det soft ett halvår och skriva lite låtar.
Citera
2010-12-22, 19:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nej, men det är väl å andra sidan inte så farligt att bli intervjuad med en Iphone. Jag har problem med folk som blir sepe av sprit. "Åh, nu är jag packad, nu måste jag vara Mr. Kuk 2010". Det känns så tillgjort även att sånna människor hävdar att de inte minns ett dugg. Ungefär samma nivå som fjortisar som fejkar en dyngfylla efter två kissöl.

Näe, nog klagat från mig. Tycker Raffe ska ta det soft ett halvår och skriva lite låtar.
Jag uppskattar inte heller dåligt ölsinne, har överhuvud taget föga överseende med sådant. Men då en turnerande musiker är muntligen oförskämd någon gång, och det är ju bara fråga om munväder här, finns inget större skäl att göra affär av saken. Inräknat hur ofta de super har de rätt att göra bort sig någon enstaka gång på fyllan.

När skulle de annars få göra bort sig?
Citera
2010-12-27, 17:59
Medlem
destroyer93s avatar
Jag har träffat jag Mustasch ett par gånger. Ralf kan vara en av dem otrevligaste personer jag träffat i mitt liv. Jag kommer tex ihåg efter en spelning dom hade på grönan när jag träffade på Ralf efter spelningen. Tja! Skitbra lirat idag,riktigt bra konsert,sa jag. Han bara titta surt på mig och gick till en tjej som tod precis bredvid mig och frågade vad hon hette ist. Däremot är gitarristen David som också var med på den här intervjuincidenten en riktigt trevlig snubbe. Stod och snackade med honom ett tag,och han va jättetrevlig och ställde upp på foton och så.
Citera
2011-02-22, 10:08
Medlem
MCVaginas avatar
Har sett mustasch live ett antal gånger och tycker att dom oftast levererar bra på scen =)
Har snackat med dom några gånger efter deras gig och tycker att dom verkar sköna hela gänget. Dom har aldrig varit otrevliga mot mig, mött mig med ett leende på läpparna och gärna pratat om giget =) Men även musiker kan ju ha dåliga dagar.
Ralf bjöd mig på whisky under en spelning på grönan. Vakterna var fittor och vägrade ge oss längst fram vatten och det var galet varmt. Direkt efter gigget hoppar Ralf ner från scenen och "hälsar" på dom som stod längst fram. Då han kommer till mig så skriker jag "Ralf Whisky!!!" han lämnade över flaskan han hade i handen till mig och lät mig ta några rejäla klunkar, sen tog han tillbaka den och skakade hand med mig och gick sedan vidare =)

Jag misstänker att Ralf har en del alkholproblem (möjligen andra droger med men detta har jag ingen källa på) han luktar alltid sprit och beter sig alltid som han är full. Jag tror även att han har en del humör svängningar, därav kan han nog vara rätt otrevlig ibland. Det är mycket möjligt att han har blivit mer av en diva men det har jag aldrig märkt personligen.
Mitt intryck av honom är att han är en skön snubbe som kan bjuda på sig själv, men jag kan mycket väl tänka mig att han inte är så kul att ha och göra med då han har en dålig dag =)
Citera
2011-04-29, 22:25
Medlem
Sprungit på han två gånger. Första gången förnekade han å det bestämdaste att Danzig skulle haft någon som helst inflytande på deras musik, tänkte då främst på "Down in black". Andra gången stod han och skrek "NEGER!!" till nån tjej utanför ett ställe, tjejen frågade vad han höll på med "Du e ju en NEGER!!" svarade han då. Sympatisk grabb.
Citera
2011-04-29, 23:33
Bannlyst
Han är tydligen ingen storsångare.Hittade knappt en ton rätt i dagens "Så ska det låta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in