Ralf har för det första skrivit flera av den svenska hårdrockshistoriens bästa låtar, tänker främst på Double Nature, Bring Me Everyone, Dogwash, I Hunt Alone. Det kan ingen ta ifrån honom.
Han är en jävligt skön och underhållande person, främst på scen.
Efter bytet av bandmedlemmar i hans
Mustasch har bandet sakta gått utför (i alla fall enligt mig), och den klassiska hårdrock/stonerrocken har bytts ut mot melodiös radiorock som flyter obemärkt förbi.
Ralf är bevandrad i flera olika ämnesområden, såväl politik och historia som musik.
Liksom många rockstjärnor är han glad i sprit, och i berusat tillstånd blir han ännu högljuddare och "på" än när han är nykter.
Ralf har inte gjort någon hemlighet av att han tycker att pengar är en stor del i musiken, och han skyr inte att sluta avtal med klädesmärken som WAX för att dra in mer pengar till bandet.
Som jag nämnde har bandet gått utför på senare tid, dels genom den mer mainstreaminriktade musiken, dels genom att Ralf själv har deltagit i program som "Körslaget" (

). Känns som att den musikaliska sidan har fått ge vika för mer uppmärksamhet och mer pengar...
Var Mustasch-fan i flera år, men nu har jag tappat intresset. Önskar fortfarande all lycka åt Raffe och bandet, men minska gärna på löpsedlarna med fåniga "gräl" med B-kändisar och undvik skitprogram som du inte har nåt att göra i.